Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Når vejret vender
Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-06-05 11:13

Pludselig blev det meget sjovere - bare en lille storm vi håbede
ville smide en masse regn af sig, det blev til nogle få dråber. -max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538231
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538241
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538249

Fra : Lasse Elmer

Dato : 02-06-05 12:01

> Pludselig blev det meget sjovere - bare en lille storm vi håbede
> ville smide en masse regn af sig, det blev til nogle få dråber. -max-
> [...]

Synes alle tre er virkeligt flotte. Men
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538231 er helt suverent.
Ansigtudtrykkene fortæller alt

Lasse Elmer

Fra : Brian Lund

Dato : 02-06-05 13:20

> Synes alle tre er virkeligt flotte. Men
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538231 er helt suverent.
> Ansigtudtrykkene fortæller alt

Istedet for at skrive en masse vil jeg bare tilslutte mig Lasses udsagn her,
helt enig :)

Brian

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-06-05 22:20

"Brian Lund"> >

> Istedet for at skrive en masse vil jeg bare tilslutte mig Lasses udsagn her,
> helt enig :)
>

> Brian

Mange tak.. )-max-

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-06-05 12:17

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538231
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538241
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538249

Jeg bryder mig normalt ikke om den omsiggribende tendens til at konvertere
til s/h (evt. med toning), men disse tre billeder er et godt eksempel på,
hvornår det er fuldt berettiget, og hvor det virkelig hæver billederne.

Jeg har sagt det før, og jeg skal gerne gentage det: Dine menneskebilleder
er tusindfold mere interessante end dine fuglebilleder. Du har et talent
udover det sædvanlige, når du skaber kontakt til de mennesker, du
fotograferer. Bare du dog ville udnytte dét talent lidt mere, og så
nedprioritere fuglene lidt...

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 05/30/05)

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-06-05 15:01

"Jens Bruun"
> [...]
> til s/h (evt. med toning), men disse tre billeder er et godt eksempel på,
> hvornår det er fuldt berettiget, og hvor det virkelig hæver billederne.

Hjælp hvad skal vi gøre os der har været vandt til at skyde s/h i uhmm
enormt mange år - hader trends, håber snart det går over..)

> [...]
> udover det sædvanlige, når du skaber kontakt til de mennesker, du
> fotograferer. Bare du dog ville udnytte dét talent lidt mere, og så

Jens, jeg har også sagt det før, jeg laver kun det jeg syns er sjovt
og hvis andre kan li det er det endnu sjovere, så her er lige 4 billeder
mere med mennesker - fordi du er så flink.. -max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538299
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538312
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538334
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538337

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-06-05 17:11

> Hjælp hvad skal vi gøre os der har været vandt til at skyde s/h i uhmm
> enormt mange år

Bemærk ordet "konvertere".

> fordi du er så flink..

Hehe.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538337

En perle.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-06-05 22:18

"Jens Bruun"
> "-max-"

> Bemærk ordet "konvertere".
>
> -Jens B.

Ja jeg bed mærke i det - Idag er der kun konverterings muligheden,
for de billeder jeg tidligere ville have brugt tri-x til at lave - og med
filtrerings muligheden i PS klager jeg sku ikke.
Mange af de her billeder har jeg blæst op i 75-100cm+ i farve og det
fungerer fint (s/h billeder på farve papir ser ikke altid så fedt ud), men
jeg kan bedst li' dem i s/h.. -max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 02-06-05 23:24

> "Jens Bruun"
>
> Hjælp hvad skal vi gøre os der har været vandt til at skyde s/h i uhmm
> enormt mange år - hader trends, håber snart det går over..)

Du skal bare blive ved med at lave S/H-billeder, dem du linker til spiller
for vildt

> [...]
> og hvis andre kan li det er det endnu sjovere, så her er lige 4 billeder
> mere med mennesker - fordi du er så flink.. -max-

Jeg kan kun give de andre ret. Du har et enormt talent til at fotografere
(og et lige så stort talent for at fotografere fugle, det skal absolut ikke
nedprioriteres). Billederne har lidt repotagestil, især med at de er taget
med vidvinkel, det virker fedt synes jeg. Også at du ikke er bange for at
tage billederne fra andre vinkler en man lige ville forvente, det giver dem
det ekstra synes jeg.

MVH
Thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 02-06-05 15:36

Jens Bruun wrote:
> [...]
> udover det sædvanlige, når du skaber kontakt til de mennesker, du
> fotograferer. Bare du dog ville udnytte dét talent lidt mere, og så

Jeg kan kun give Jens ret! Du har virkelig noget, som jeg ikke ser på
særlig mange "reportage" billeder - uanset hvem der har taget dem. Det
er klart at man skal gøre det man bedst selv kan lide mht.
fotografering, men jeg tror du kunne komme meget langt på den konto.
Spørgsmålet er så bare om du har nogen interesse i at gøre andet end at
tage billeder til dig selv. Det virker det ikke som om umiddelbart

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-06-05 22:18

"Thomas Schreiber"

> [...]
> Spørgsmålet er så bare om du har nogen interesse i at gøre andet end at
> tage billeder til dig selv. Det virker det ikke som om umiddelbart

I er sku søde - Men der er langt fra mit hygge knipseri til
at skulle drive det videre, jeg kender et par stykker der er goe,
det er billeder i en helt anden klasse og kræver en indsats jeg
ikke kan levere - såe jeg knipser bare videre for sjov.. )-max-

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-06-05 12:41

-max- wrote:

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538231

Stærkt! Sådan skal det gøres.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538241

Det er jeg ikke helt så begejstret for. Billedets 'punctum' (udtrykket er
Roland Barthes') bliver lidt legetøjet, drengen står med - og det virker på
en aller anded måde defokuserende. Der er lidt for meget på billedet. Du
plejer jo at gå vældig meget op i kontrol af dybdeskarpheden, så jeg går ud
fra at det er meget bevidst, at den er så stor som her. Jeg synes bare ikke
det helt virker.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538249

Lige som det første et 'bare-det-var-mit'billede. Måske kunne jeg godt have
undværet hovedet nede i venstre hjørne - men det kan man jo betragte som en
renæssancefejl.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-06-05 15:01

"Jan Bøgh"

> [...]
> fra at det er meget bevidst, at den er så stor som her. Jeg synes bare ikke

Det var blæsende, støvet og dryppende og ret mørkt og jeg har noget
backfocus på 20d'ern også - så mange af billederne er "lidt" off i focus..

> Lige som det første et 'bare-det-var-mit'billede. Måske kunne jeg godt have
> undværet hovedet nede i venstre hjørne - men det kan man jo betragte som en
> renæssancefejl.

Samme situation som for oven, de kom løbende og jeg knipsede på det tidspunkt
jeg håbede var bedst..

> vh
> jan

Dejligt du kan li dem. -max-

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-06-05 15:51

-max- wrote:

> Det var blæsende, støvet og dryppende og ret mørkt og jeg har noget
> backfocus på 20d'ern også - så mange af billederne er "lidt" off i
> focus..

Jeg kender situationen. Jeg har forsøgt at fotografere rigtigt lortevejr,
men det er møjsvært, fordi man, når man er i det, faktisk ofte gør
noget/glemmer noget, man normalt aldrig gør.
Men man jo gå på med krum hals - men det er godt nok sværere at fange en
haglbyge i 15 sekundmeter end en sommerdag med høj blå himmel, masser af lys
og så i øvrigt et behageligt udeklima.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-06-05 13:30

-max- wrote:
> Pludselig blev det meget sjovere - bare en lille storm vi håbede
> ville smide en masse regn af sig, det blev til nogle få dråber. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538231

Ok billede, jeg erindrer dog Indien som et meget varmt og relativt
vindstille sted, det var kun ude ved havet det kunne blæse.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538241

Dette billede siger mig ikke noget.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538249

Dette billede er efter min mening en forspildt chance, for med et
par småmønter kunne du med garanti ha' fået drengene til at løbe
rundt med "tøndebåndet" som vist er et cykeldæk, så du kunne ha'
fået en meget bedre optagevinkel og baggrund..

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-06-05 15:01

"Niels Riis Ebbesen"

> Ok billede, jeg erindrer dog Indien som et meget varmt og relativt
> vindstille sted, det var kun ude ved havet det kunne blæse.

Vinteren er vidunderlig, sommeren er varm med sjældne kortvarige
storme, indimellem med lidt regn, monsunen er helt vild, den glæder
jeg mig til at fotografere, måske i august.

> Dette billede siger mig ikke noget.

Det er nok ikke det stærkeste billede, hverken teknisk eller indholdsmæssigt,
kunne bare godt li den dansende mand og ungen med hjulene..Det er en ret
stor familie der bor i vejkandten og som jeg har fotograferet en del og givet
masser af billeder, så jeg får altid en lille optræden og kop te når jeg kommer forbi.

> [...]
> rundt med "tøndebåndet" som vist er et cykeldæk, så du kunne ha'
> fået en meget bedre optagevinkel og baggrund..

Jeg betaler aldrig (næsten) dem jeg fotograferer, de får en lille kopi og
så syns de at være mere end lykkelige. Du har ret jeg kunne have leget
mere med situationen, men det der som regel sker er at hele gadens unger
strømmer til og stiller sig foran kameraet. Ind imellem kan jeg få en respekteret
ældre til at flytte på ungerne, mig lytter de ikke til..-max-

Fra : Ole Larsen

Dato : 02-06-05 16:59

-max- wrote:
> Pludselig blev det meget sjovere - bare en lille storm vi håbede
> ville smide en masse regn af sig, det blev til nogle få dråber. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538231

Fin reportage (i pos. betydning. Der hvor æstetik og information
arbejder sammen uden at blive socialpornografi)Man kan mærke vinden og
regnen.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538241

Det umiddelbare drama mangler her, men billedet er bedre i kraft den
billedmæssige spænding

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538249

En snært af socialpornografien. Nok det af de tre, der fanger flest ?

Uforskammet gode billeder og flot s/h konvertering i den lidt hårde ende

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:

Fra : Jakob

Dato : 01-06-05 17:35

In article <429f2ce4$0$63599$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
olenospam@nospam.dk says...

> En snært af socialpornografien.

Man kan også kalde det virkeligheden :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ole Larsen

Dato : 02-06-05 17:40

Jakob wrote:
> In article <429f2ce4$0$63599$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
> olenospam@nospam.dk says...

> Man kan også kalde det virkeligheden :0)

Sagten. Det ligger i sagen.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-06-05 22:18

"Ole Larsen"
> [...]

> En snært af socialpornografien. Nok det af de tre, der fanger flest ?
>
> Uforskammet gode billeder og flot s/h konvertering i den lidt hårde ende

Prøver ikke at lave (alt for) sentimentale billeder, håber mere jeg
fanger noget af det gode og livsbekræftende der fylder deres liv.
Jeg ved nogle nok opfatter dem lidt som stakkels mennesker, det
er ikke den historie jeg fortæller - håber jeg.. -max-

Fra : Michael Bothager

Dato : 02-06-05 17:24

-max- wrote:
> Pludselig blev det meget sjovere - bare en lille storm vi håbede
> ville smide en masse regn af sig, det blev til nogle få dråber. -max-
> [...]

Hey Max

Æv da for nogle gode og meget menneskelige billeder, fin kontakt og
spændende indhold.

Surt med back-focus :(

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538249 er
indholdsmæssigt/kompositorisk utroligt vellykket, fra silhuetten nederst
tv, forbi drengene, op til cyklen, og forbi hunden tilbage til drengens
øjne og hjulet/dækket. også forgrund, mellemgrund og baggrund spiller
rigtig godt.

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538299 syntes jeg har en
utroligt deltagende og engagerende kontakt, og at fokus er på
damen/drengen i baggrunden er imo helt genialt

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538334 mangler lidt af den
samme kontakt med drengen, da det er ham der er i fokus. Men
kompositionen og øjeblikket er helt godt, det var måske bare manden i
døren der skulle være det bærende motiv.

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538337 er en svær en. Uanset
hvad du placere bag drengen, så vokser noget ud af ham. Jeg ville nok
selv have prøvet på at tage det ovenfra og ned, og understreget den
lille drengs lille størrelse, og få ham lagt lidt fri imod baggrunden.
Men en rigtig god siuation.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-06-05 22:18

"Michael Bothager"
> Hey Max
>
> Æv da for nogle gode og meget menneskelige billeder, fin kontakt og
> spændende indhold.
>
> Surt med back-focus :(

cest la vie

> [...]
> tv, forbi drengene, op til cyklen, og forbi hunden tilbage til drengens
> øjne og hjulet/dækket. også forgrund, mellemgrund og baggrund spiller

Det var sefølig ungen med cykeldækket jeg gik efter, mem alle de
andre cirkler i billedet kan jeg også li, lidt rodet er det måske..

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1538299 syntes jeg har en
> utroligt deltagende og engagerende kontakt, og at fokus er på
> damen/drengen i baggrunden er imo helt genialt

- det er næsten en stil -

> [...]
> kompositionen og øjeblikket er helt godt, det var måske bare manden i
> døren der skulle være det bærende motiv.

Hmm - det var en pludselig situation, ikke så meget tanke kun at jeg
ville have det nedefra, tror ikke drengen fattede noget før billedet var
taget - en sjælden situation - jeg syns det er heldigt nok..

> [...]
> selv have prøvet på at tage det ovenfra og ned, og understreget den
> lille drengs lille størrelse, og få ham lagt lidt fri imod baggrunden.

Ungen havde hænderne fulde af grus og sand og jeg havde en fornemmelse
af at han ville kaste det, hvilket han gjorde lynhurtigt da jeg standsede foran
ham, så jeg fangede kun lidt af den røgsky jeg havde håbet på, tror han løb
skrigende bort lige efter..

> --
> Med venlig hilsen / Kindest regards
> Michael Bothager

Tak for kritikken Michael. -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 03-06-05 07:46

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message
> Pludselig blev det meget sjovere - bare en lille storm vi håbede
> ville smide en masse regn af sig, det blev til nogle få dråber. -max-
> [...]

Rigtigt gode billeder og jeg vil istemme koret om at det er ok, at du
fortsætter med fuglene, men glem ikke menneskene
Fortsat god fornøjelse i Indien.
Mvh, Hans

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-06-05 09:35

"Hans Kruse"
> [...]
>
> Rigtigt gode billeder og jeg vil istemme koret om at det er ok, at du
> fortsætter med fuglene, men glem ikke menneskene

Thank you sir )-max-