Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotokurser
Fra : 7c

Dato : 02-06-05 09:39

Jeg vil meget gerne lære en masse om digitalfotografering og vil ikke bruge
tid på den gammeldags metode med fremkaldelse ovs. (håber ikke at jeg træder
nogen over tæerne

Hvor kan man få kurser i den slags? Hvad koster det osv.
Er der nogen bøger/hjemmesider om emnet der kan anbefales? Hvor kan man
ellers blive klogere, som nybegynder?

Jeg bor i Silkeborg og har bil. Jeg skal bruge den kommende fotoviden til
allroundbrug

PFT - (på forhånd tak)

Vh.

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-05 10:00

Fotoklubber er en mulighed, jeg ved ikke hvilke der ligger i nærheden af
dig.

Jeg forespurgte tidligere på dk.fritid.foto om fotorejser o.l. uden held,
men på internettet fandt jeg Snoghøj Højskole, som har et 14 dages foto/dtp
kursus: http://www.snoghoj.dk/korte2005/digitalfoto.htm. desværre fik jeg
ingen respons så jeg ved ikke hvad jeg skal forvente, udover at være sammen
med andre om en fælles interesse, i 14 dage.
Der er andre højskoler som tilbyder korte og lange kurser:
http://www.hojskolerne.dk/.

Videre er der flere kurser på CD, for det meste henvendt til et specifikt
kamera. Jeg havde nogen gavn af at se, hvordan nogle ting gøres enkelt på
mit D70.

www.dpreview.com er min favorit med hensyn til at lære om tekniske begreber,
de har en glimrende ordbog.

Håber dette giver dig nogle ideer.

Mvh Henrik

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-06-05 10:39

7c wrote:
> Jeg vil meget gerne lære en masse om digitalfotografering og vil ikke
> bruge tid på den gammeldags metode med fremkaldelse ovs. (håber ikke
> at jeg træder nogen over tæerne

Åh - mon ikke det er et overstået stadium.

> Er der nogen bøger/hjemmesider om emnet der kan anbefales? Hvor kan
> man ellers blive klogere, som nybegynder?

http://home.surewest.net/frcn/Camera.html
http://www.dg28.com/technique.html
http://luminous-landscape.com/tutorials/#a (min private favorit)
http://kentbovin.dk/Artikler%20menu%2001.htm
http://www.digitallandscape.org/index.html (IRL-kurser - havde man dog bare
tid/råd)
http://groups.msn.com/Asktheoleproaboutphotography/joezeltsman.msnw
http://photoinf.com/
http://www.computer-darkroom.com/home.htm
http://www.normankoren.com/makingfineprints.html
http://www.hah.net/p5/text/bildeeffekter/bildeeffekter_1.htm
http://www.outbackphoto.com/content/technique.html

Så skulle der da være lidt at gå i gang med.
Men det forudsætter nok at man kan leve med at det ikke er på dansk.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-06-05 13:33

"7c" <speax@speax.dk> wrote in message
> [...]
> ellers blive klogere, som nybegynder?
>
> Jeg bor i Silkeborg og har bil. Jeg skal bruge den kommende fotoviden til

Jeg kan anbefale Michael Freemans bøger, de er godt nok på engelsk, men de
fortæller rigtig meget og det var dem vi brugte på den fotoskole jeg gik på.

Mvh
Simon

Fra : 7c

Dato : 02-06-05 17:26

"Simon Nielsen" <news@siho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fortæller rigtig meget og det var dem vi brugte på den fotoskole jeg gik

_________

Tak for hjælpen. Lige bortset fra et par stenkastende bananer i pyjamas, så
er det en rigtig go' nyhedsgruppe det her. Man får svar hurtigere en man kan
stave til FN og man kan mærke at folk brænder for sagen.

Vh.

Søren

Fra : Erik JP

Dato : 02-06-05 22:01

> [...]
> ellers blive klogere, som nybegynder?
>
> Jeg bor i Silkeborg og har bil. Jeg skal bruge den kommende fotoviden til

Du kan evt. også kigge her.
http://www.morguefile.com/archive/classroom.php

Hilsen
Erik JP

Fra : Erik JP

Dato : 02-06-05 22:11

> [...]
> ellers blive klogere, som nybegynder?
>
> Jeg bor i Silkeborg og har bil. Jeg skal bruge den kommende fotoviden til

Glemte et andet link
http://photo-class.deviantart.com/

Hilsen
Erik JP