Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Kan i hjælpe med forskellen på disse 2 kam~
Fra : Søren R

Dato : 02-06-05 09:37

Hej

Jeg har i forvejen en Konica Minolta Dimage X 31

Jeg kan godt lide kameraet, størrelse, design osv, og har egentlig
være ok tilfreds med det. Men nu har jeg jo haft det i et stykke tid,
og kunne godt tænke mig noget nyt. Det skal lige nævnes, at det eneste
der irriterer mig ved kameraet, er at det er PIVRINGE til at tage
billeder i mørke. De bliver altid uskarpe.

Mine krav til et nyt kamera er min 5 mpx, 2,5 tommer skærm, og min 3*
optisk zoom til under 2000. Og så skal det være et lille kamera der
kan være i lommen.

Jeg har så fundet Konica Minolta Dimage E 50

Den lever op til de krav jeg har, men kan i "eksperter" se om det er
differencen på små 1000 kroner værd, og skal jeg forvente at det er
bedre til at tage billeder i mørke?

Håber i har lyst til at hjælpe mig lidt på vej.
--
Søren R
¤ Træt af reklamer? http://www.hadereklamer.dk ¤

Fra : Kim

Dato : 02-06-05 09:54

"Søren R" <Kongen19delete-this@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mine krav til et nyt kamera er min 5 mpx, 2,5 tommer skærm, og min 3*
> optisk zoom til under 2000. Og så skal det være et lille kamera der

Hvad med noget Sony:
Eller deres DSC-P100. Har selv deres DSC-P200, og
det er RIGTIG godt.

Mvh, Kim

Fra : Søren R

Dato : 02-06-05 10:08

On Thu, 2 Jun 2005 10:53:48 +0200, "Kim" <No@money.dk> wrote:

>Hvad med noget Sony:
>http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=114007
>Eller deres DSC-P100. Har selv deres DSC-P200, og
>det er RIGTIG godt.

Har intet imod Sony, men har ikke kunnet finde noget med den størrelse
display (2,5) til de ca. 2000.

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 02-06-05 09:55

> [...]
> der irriterer mig ved kameraet, er at det er PIVRINGE til at tage
> billeder i mørke. De bliver altid uskarpe.

Har du styr på fototeorien, hvis der er mørkt, vælger kameraet en langsom
lukkertid, derved kan billederne blive uskarpe.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 02-06-05 13:14

> [...]
> der irriterer mig ved kameraet, er at det er PIVRINGE til at tage
> billeder i mørke. De bliver altid uskarpe.

Et stativ gør underværker!

Der er ikke rigtigt nogen kompaktkamera der kan tage gode billeder i mørke,
medmindre du bruger et stativ... Og slet ikke indenfor dit budget, jeg tror
det eneste kompaktkamera der kan klare det bare nogenlunde er vist Fujis
F10!

Brian

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-06-05 16:37

In article <c1ht91dtt8kpcrjrgvccm6hds6anaomkvp@4ax.com>, Søren R wrote:
> [...]
>
> Mine krav til et nyt kamera er min 5 mpx, 2,5 tommer skærm, og min 3*
> optisk zoom til under 2000. Og så skal det være et lille kamera der

Pengene er bedre investerede i en blitz eller lygte/lampe. Sigma
laver gode blitze til under 2000 kr. Men jeg ved ikke om det løser
et evt fokuseringsproblem. Det kan du måske låse med en af de kompakte
dioelygter tapet fast til kameraet, og så bruge denne til fokus assist.
Evt en IR version så kameraet kan se den, men folkene ikke kan.