Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma 2x TC og 300mm
Fra : Hans Kruse

Dato : 01-06-05 20:18

Jeg lovede for noget tid siden at vise nogle billeder med Sigma 2x tele
converter. Her er et billede taget med min Sigma EX 300mm f/2.8 med 2x
TC'eren http://www.pbase.com/hkruse/image/44181488/original (fylder 1,9MB!)
og her resizet http://www.pbase.com/hkruse/image/44181267/original.
De følgende billeder er alle taget med denne kombination. I sammenligning
med Canon 2x TC'eren vurderer jeg Sigma'en som bedre optisk sammen med
300mm'eren og suverænt bedre mht. AF hastighed. Jeg kunne nu følge fuglene
med kontinuerlig AF uden at miste AF på noget tidspunkt, sådan som jeg
gjorde før. Man kan stadig miste AF ligesom uden TC'eren i nogle tilfælde og
der har Sigma'en den skavnk at den tager en hel fokusvandring til nærgrænsen
og ud igen og det tager en evighed. Den har ikke en begrænser, sådan som
Canon's teler typisk har. Så nu har jeg en brugbar 600mm f/5.6 med fuld AF.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jacob

Dato : 01-06-05 22:40

> [...]
> og ud igen og det tager en evighed. Den har ikke en begrænser, sådan som
> Canon's teler typisk har. Så nu har jeg en brugbar 600mm f/5.6 med fuld

Imponerende. specielt den piphans du har taget med 300mm +2.0+1.4. så du
ender på 840mm. det er vildt. der er dog lidt kromatisk forvrængning. men
ikke meget når man kigger på hvad det er du har sat på kameraet. jeg er dog
lidt skuffet over den mængde støj der er i det blå hav på billedet af
svanerne.
Måske er jeg bare krævende.

jacob

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-06-05 23:06

> [...]
dog
> lidt skuffet over den mængde støj der er i det blå hav på billedet af

Du mener tranen http://www.pbase.com/hkruse/image/43496573 med 1.4+2.0 TC.
Ja det er med Canons TC'ere og som sagt så mener jeg at Sigma 2x passer
bedre til Sigma'en end Canon's 2x TC og har ikke prøvet Sigma 2x med Canon
1.4x og 300mm'eren.
Hvis du taler om støj på http://www.pbase.com/hkruse/image/44181488, ja så
havde jeg ikke fjernet støj og det er konverteret fra raw uden støjreduktion
overhovedet og du ser den i 1:1 opløsning og da vil der typisk være noget
støj at se ved ISO 400. Nu var det ikke pointen at tale om støj, men at se
på opløsning og skarphed ved anvendelse af en Sigma 2x TC. Det er ikke noget
man ville se i selv stort print. Denne opløsning i 1:1 svarer til en
kæmpeplakat et stykke over A1 format!
Men nu da det handler om støj, så har jeg uploadet en version med støjen
fjernet http://www.pbase.com/hkruse/image/44188070/original med Noise Ninja
2.
Mvh, Hans

Fra : Jacob

Dato : 01-06-05 23:24

> [...]
> kæmpeplakat et stykke over A1 format!
> Men nu da det handler om støj, så har jeg uploadet en version med støjen

Jeg kan kun sige at noise ninja er effektivt. den har gjort arbejdet ok.
Jeg bestiller en med det samme. 20D har de kun 8bit billeder ikke ? eller
skal jeg have den store udgave til 16bit ?

jacob

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-06-05 06:11

In article <429e356f$0$18645$14726298@news.sunsite.dk>, Jacob wrote:

> Jeg kan kun sige at noise ninja er effektivt. den har gjort arbejdet ok.
> Jeg bestiller en med det samme. 20D har de kun 8bit billeder ikke ? eller
> skal jeg have den store udgave til 16bit ?

RAW billeder er 12-bit. Så om du skal bruge 16-bit versionen er
afhængig af dit workflow. Jeg kører selv 16-bit i Photoshop.

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-06-05 07:14

> Jeg kan kun sige at noise ninja er effektivt. den har gjort arbejdet ok.
> Jeg bestiller en med det samme. 20D har de kun 8bit billeder ikke ? eller
> skal jeg have den store udgave til 16bit ?

Jeg har såmænd bare fjernet støjen på det færdige jpg billede (og dermed
8-bit). Men som sagt man kan gå meget op i støj ved 1:1 forstørrelse og i et
print ser man det ikke..... Jeg har printet billeder uden støjreduktion
taget på både ISO 800 og 1600 uden at der var synlig støj på det printede
billede i A4 størrelse.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 02-06-05 15:36

> [...]
> og ud igen og det tager en evighed. Den har ikke en begrænser, sådan som
> Canon's teler typisk har. Så nu har jeg en brugbar 600mm f/5.6 med fuld

+++++++++++++++++++

Hej Hans.

Hvor er de taget henne. De er ellers gode...og skarpe.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-06-05 19:55

> Hvor er de taget henne. De er ellers gode...og skarpe.

Det er såmænd ved søerne i København (Sortedamssøen).

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-06-05 14:43

> Det er såmænd ved søerne i København (Sortedamssøen).
>
> --
> Kind Regards,
> Hans Kruse
> http://www.pbase.com/hkruse
Hej igen.

Ok, måske man skulle prøve at tage der ind en dag.