Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Toldsats på objektiver importeret fra USA
Fra : Tommy Jensen

Dato : 01-06-05 15:51

Der var en tråd hvor der blev spurgt om toldsatsen, og der kom et svar
på 6,7%. Jeg kan ikke lige finde det svar.

Men jeg kan oplyse at toldsatsen faktisk er 3,2% ( jeg idag har
modtaget en pakke fra B&H.)

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 01-06-05 16:19

Tommy Jensen wrote:
> Der var en tråd hvor der blev spurgt om toldsatsen, og der kom et svar
> på 6,7%. Jeg kan ikke lige finde det svar.
>
> Men jeg kan oplyse at toldsatsen faktisk er 3,2% ( jeg idag har
> modtaget en pakke fra B&H.)

Betyder det:

Købspris x 1,032(toldsats / afgift) x 1,25 (moms) = Den reelle pris man
skal betale?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Nine out of ten times google has your answer - http://google.com"

Fra : Tommy Jensen

Dato : 01-06-05 16:38

On Wed, 01 Jun 2005 17:18:39 +0200, Thomas Schreiber
<REMOVEnews@schreiber.se> wrote:

>Betyder det:
>
>Købspris x 1,032(toldsats / afgift) x 1,25 (moms) = Den reelle pris man
>skal betale?

Helt konkret ser regnestykker således ud:

Toldværdi       2283,- (a

Told 3,2%       73,- (b

25% Moms af a+b    589,-

Fortoldningsgebyr    52,-

25 % Moms af gebyr    13,-

Ialt told+moms+gebyr    727,-

Total pris for objektiv   3.010,-

Pris i Danmark      3.995,-

Sparet          985,-

I Tyskland koster samme objektiv 430 EURO så der er lidt at spare i
forhold til Tyskland.

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-05 16:54

Du skal lige have lagt portoen til før du tager moms .

Poul B-H

Fra : Tommy Jensen

Dato : 01-06-05 17:11

On Wed, 1 Jun 2005 17:54:05 +0200, <svar_i_gruppen> wrote:

>Du skal lige have lagt portoen til før du tager moms .
>
>Poul B-H

Det er muligt men det gjorde postdanmark ikke såååå og de må jo have
gjort det rigigt

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 01-06-05 16:52

Tommy Jensen wrote:
> Helt konkret ser regnestykker således ud:
>
> Toldværdi       2283,- (a
>
> Told 3,2%       73,- (b
>
> 25% Moms af a+b    589,-
>
> Fortoldningsgebyr    52,-
>
> 25 % Moms af gebyr    13,-
>
> Ialt told+moms+gebyr    727,-
>
> Total pris for objektiv   3.010,-
>
> Pris i Danmark      3.995,-
>
> Sparet          985,-

Ved du om det samme gælder for fotogear købt i andre lande udenfor EU?

Fra : Tommy Jensen

Dato : 01-06-05 17:12

On Wed, 01 Jun 2005 17:52:27 +0200, Thomas Schreiber
<REMOVEnews@schreiber.se> wrote:

>Ved du om det samme gælder for fotogear købt i andre lande udenfor EU?

Desværre, det ved jeg ikke. Ovenstående er udelukkende oplyst fra en
konkret pakke jeg har modtaget idag.

Fra : Holst

Dato : 01-06-05 17:23

Thomas Schreiber wrote:

> [...]

Det var mig, der skrev det. Som sagt er toldtariffen ikke for dødelige,
så jeg kan meget vel have taget fejl. Det kan også være tolderen, som
har taget fejl

> Betyder det:
>
> Købspris x 1,032(toldsats / afgift) x 1,25 (moms) = Den reelle pris man
> skal betale?

Nej, det betyder:

( (købspris + forsendelsesomk.) x 1,032 x 1,25 ) + gebyr

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-06-05 17:19

In article <oiir91l95kssfvsq1d4l3k3ip0riqvu881@4ax.com>, Tommy Jensen wrote:

> Der var en tråd hvor der blev spurgt om toldsatsen, og der kom et svar
> på 6,7%. Jeg kan ikke lige finde det svar.
>
> Men jeg kan oplyse at toldsatsen faktisk er 3,2% ( jeg idag har
> modtaget en pakke fra B&H.)

Ikke hvis du påstår at det er objektiv til et digitalt kamera, så
er den nemlig 0%. Det er kun hvis du skal bruge den på et analogt
kamera der er told på.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 01-06-05 17:23

On 01 Jun 2005 16:18:45 GMT, "Povl H. Pedersen"
<povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

>Ikke hvis du påstår at det er objektiv til et digitalt kamera, så
>er den nemlig 0%. Det er kun hvis du skal bruge den på et analogt
>kamera der er told på.

Øhm hvordan skulle man kunne gøre det når det hele er opgjort når man
henter pakken på posthuset?

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 01-06-05 18:10

"Tommy Jensen" <usenetYYMMDD@klein-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> Øhm hvordan skulle man kunne gøre det når det hele er opgjort når man
> henter pakken på posthuset?

Nej det er rigtig, du kan på T & S hjemmeside findes toldsatser på
importvarer fra ikke EU lande.

Toldnummeret for den aktuelle vare skal du få sælger til at påføre invoice
som klæbes uden på pakken. så vil du slippe for toldafgift.

Frit fra hukommeren, da jeg købte olympus slr i USA betalte jeg kun moms af
købspris + fragt + toldgebyr/moms, sidder her med min seneste
toldkvittering, her er toldgebyr dog 62 kr. + moms..

Mener ikke der er toldafgift på stillbillede-udstyr, hvorimod der er afgift
på videoudstyr, her er der jo et handicap ved køb af kamera som kan optage
video, da det så bliver betegnet videoudstyr/flerbillede- et eller andet.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Tommy Jensen

Dato : 01-06-05 18:21

On Wed, 1 Jun 2005 19:09:55 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

>"Tommy Jensen" <usenetYYMMDD@klein-jensen.dk> skrev i en meddelelse

>Nej det er rigtig, du kan på T & S hjemmeside findes toldsatser på
>importvarer fra ikke EU lande.

Jeg tvivlede skam ikke på at det var rigtigt, men det du siger er jo
også at der skal ske noget på forhånd. Det er vel for sent nu idet jeg
har betalt.

Du ved vel ikke tilfældigvis hvad toldkoden er?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-06-05 19:48

In article <ogrr911r1d64uj0df45ghon3hk9ipbck4k@4ax.com>, Tommy Jensen wrote:

> [...]
> har betalt.
>
> Du ved vel ikke tilfældigvis hvad toldkoden er?

Det rigtige sted at lede er hos EU der sætter toldsatserne:
http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/dds/cgi-bin/tarchap?Lang=DA

Det se rud til hele 9002 11 gruppen (objektiver) koster 6,7% told.

Man kan argumentere for at objektiv er del til fotoapparat, og dermed
9006919090 og kun 3.7% told.

Kan ikke lige finde de digitale kameraer, og objektiver hertil.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 01-06-05 19:55

On 01 Jun 2005 18:48:25 GMT, "Povl H. Pedersen"
> [...]

>Det se rud til hele 9002 11 gruppen (objektiver) koster 6,7% told.
>
>Man kan argumentere for at objektiv er del til fotoapparat, og dermed

Tjaa så er den tarif der blev benyttet lidt billigere, jeg slap jo med
3,2% det er i øvrigt tarif 90069900

>Kan ikke lige finde de digitale kameraer, og objektiver hertil.

Ok, jeg må prøve selv næste gang jeg skal bestille. Tak fordi du
ledte.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-06-05 19:36

In article <e6or91pdo5rrtl01kej7614635qusucm38@4ax.com>, Tommy Jensen wrote:

> Øhm hvordan skulle man kunne gøre det når det hele er opgjort når man
> henter pakken på posthuset?

Du må beklage dig ved afhentning, når du kan se at de uretmæssigt
har opkrævet told. Men prøv at ringe til postDK og spørg.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 01-06-05 20:55

> Du må beklage dig ved afhentning, når du kan se at de uretmæssigt
> har opkrævet told.

Det er jo formentlig ikke ved T & S han henter pakken, så derfor kan han
ikke klage der, blot betale og se glad ud.

> Men prøv at ringe til postDK og spørg.

Ikke noget Post Danmark har noget at gøre med, afgiftsberigtigelse sker til
T & S, Post Danmark er blot opkræver for T & S.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-06-05 22:41

In article <Kmone.194$ur1.114@news.get2net.dk>, Hans L. Jørgensen wrote:

> [...]
>
> Ikke noget Post Danmark har noget at gøre med, afgiftsberigtigelse sker til
> T & S, Post Danmark er blot opkræver for T & S.

Det er DHL / FedEx / PostDanmark etc der laver fortoldningsdokumenterne,
ud fra varebeskrivelsen, og ind imellem efter at pakken har været åben.

T&S kontrollerer, og man kan ikke kontrollere det man selv udfylder.