Tævens mælk
Fra : Dilbert

Dato : 03-06-05 14:30

Hej

Hvad sker der med tævens mælkeproduktion hvis et kuld hvalpe aflives straks
efter fødslen.
Jeg tænker på om der produceres så meget mælk at hunden får smerter ?

Mvh
Dilbert

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-06-05 17:02

Dilbert <pma@nypost.dk> wrote:

> Hej
>
> Hvad sker der med tævens mælkeproduktion hvis et kuld hvalpe aflives straks
> efter fødslen.

forhåbentlig fordi der er noget galt med alle hvalpene ja ?

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Anette

Dato : 03-06-05 23:30

"Dilbert" <pma@nypost.dk> skrev i en meddelelse news:42a05b58$0$712
> Hvad sker der med tævens mælkeproduktion hvis et kuld hvalpe aflives
> straks
> efter fødslen.
> Jeg tænker på om der produceres så meget mælk at hunden får smerter ?

Uden at vide det, kan jeg forestille mig at mælkeproduktionen hos hunde er
som hos andre pattedyr ( mennesker). Når der ikke er afsætning daler
produktionen. Dog kan de allerførste dage være bøvlede.
Når menneskemødre ikke vil amme, får de piller der nedsætter/ fjerner
mælkeproduktionen et par dage, netop for at undgå smerterne ved
brystspænding. Det samme må kunne lade sig gøre med hunde?
Igen - jeg ved det ikke - men snak med din dyrlæge.

/ Anette

Fra : qfha

Dato : 04-06-05 10:25

"Dilbert" <pma@nypost.dk> wrote in message news:<42a05b58$0$712$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> efter fødslen.
> Jeg tænker på om der produceres så meget mælk at hunden får smerter ?

--------------------

Hvis hvalpene aflives før de begynder at få mælk sker der intet, idet
tæven først producerer mælk når dieningen går igang.

Men tæven bliver ofte meget fustreret ved at miste et kuld hvalpe,
grænsende til det depressive. Det kan være nødvendigt at give
beroligende medicin bagefter.

Lad dog tæven beholde en hvalp.

qfha

Fra : Anita Andersen

Dato : 04-06-05 11:20

Hej

> [...]
> straks
> efter fødslen.
> Jeg tænker på om der produceres så meget mælk at hunden får smerter ?

Undskyld mig. Men hvorfor skal hvalpene aflives???
Er det forde du ikke gider passe en tæve med hvalpe???
Mvh
Anita

Fra : Waven

Dato : 04-06-05 19:42

> [...]
>
> Mvh
> Dilbert
> Okary ! du er da klam! hvis din hund har valpe og du så afliver dem !
måske fordi du ike lige magter det ! men så skulle du ha tænkt på det inden
du /i lod en han hund komme til! og hvis i ikke kan tage følgene af jeres
/dine handlinger synes jeg slet ikke i skal have en hund !
og hvad er det for nogte og spørge om!
og hvis du ike vil have en hund der hyler og piver i flere uger ! så rør! i
ikke hendes hundevalpe ! og dilbert ved du hvad du er !
.......................... du er grim! hh-dk maria
H ps . . . . . .! siger jeg bare !

Fra : Great Dane freak

Dato : 29-08-05 23:39

> [...]
straks
> efter fødslen.
> Jeg tænker på om der produceres så meget mælk at hunden får smerter ?

Må man spørge hvorfor de skal aflives..??

Hilsen KD