chip/tatovering
Fra : Tina

Dato : 02-06-05 18:51

Nu har jeg lige fået mit kuld chip mærket. Det første kuld jeg havde for 2
år siden blev tatoveret, det var frygteligt de hylede og skreg de små
stakler.
Jeg tænkte aldrig igen.

Derfor blev dette kuld chip mærket .... hmm som om det er bedre??

Jeg syntes helt ærligt det er dyrplagerri. Jeg ved godt det er lovpligtigt
osv. men helt ærligt en nål der er lige så tyk som et søm, det er da vildt
synd.

Altså kan man vælge mellem pest eller kolera.

Er jeg den eneste der sidder med den tanke?? jeg syntes helt ærligt det er
dyrplagerri.

Den ene af mine hvalpe blev oven i købet ramt i en blodåre, blodet blev bare
ved med at løbe og chip mærkeren blev ved med at holde for såret for at få
det til at stoppe og hunden hylede.

Lige nu ligger de her ved mine fødder og er dybt chokerede, de ligger ellers
aldrig stille. Dem der har opfundet registreringen burde selv få en chip i
nakken med et tilsvarende stort søm.

Ja sorry men er temmelig rystet oven på den oplevelse.

Tina

www.tije.dk/hunde

Fra : Kim Christensen

Dato : 02-06-05 18:59

Chippene er bestemt ikke bedre. Der er fortsat problemer med at de
vandrer, og det kan give alvorlige komplikationer. Fabrikanterne og
dyrlægerne afviser det totalt, for der står mange penge på spil for
dem. jeg har selv fået en chip fjernet på min ældste hund, den sad i
albueleddet. Går ud fra at den oprindeligt ikke blev sat der...
En bekendt fik også en chip fjernet der sad oven på kraniet af
hunden. På regningen stod der "Fjernelse af diatom!"

En anden ting er at chippen ikke kan aflæses uden scanner, og det er
stadig opfattelse af chipmærkede hunde ikke bærer noget nummer
overhovedet.

For at lindre smerterne ved tatoveringen, kan man smøre noget emla
salve på 1-1½ time inden tatoveringen, det tager det værste. For alt
i verden, drop de elendige chips. De eneste der har glæde af dem er
fabrikanterne og dyrlægerne.

Hilsen Kim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-06-05 21:22

Kim Christensen <SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

> For alt i verden, drop de elendige chips.

de bliver EU krav inden længe ...

/thomas
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-06-05 19:18

"Tina" <tije@tije.dk> writes:

> Jeg syntes helt ærligt det er dyrplagerri. Jeg ved godt det er lovpligtigt
> osv. men helt ærligt en nål der er lige så tyk som et søm, det er da vildt
> synd.

Nu er dine hunde også lidt små i forhold til chippen. Da vores hunds
kuld blev chippet opdagede de det knap nok. Det er newfer.

For jer som ikke har set en chipmærkning, er der billeder her:
http://webstep.at/taludwig/chip05.htm

Siden er godt nok på tysk, men billederne er da til at forstå.

Jeg overvejer om jeg selv ville udsætte mig for det samme, og svaret
er klart ja. Så stor er den nål heller ikke mod sikkerheden i en
chipmærkning.

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Thomas & Camilla

Dato : 02-06-05 20:09

Hejsa.
Jeg har chippet begge mine, samt vores kul hvalpe, og der har ikke været
nogen, de hverken hylde ellers noget. Jeg tror ikke det var rart, men det
var hurtigt glemt.

Jeg har også hørt mange historie om de vardre, men jeg tror nok det er mest
historier. Jeg kender et par dyrelæger privat, og vi har tidliger snakket om
det, og de har ikke oplevet mange, og slet ikke efter chippene er lavet om.

God sommer

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-06-05 21:22

Tina <tije@tije.dk> wrote:

> Nu har jeg lige fået mit kuld chip mærket. Det første kuld jeg havde for 2
> år siden blev tatoveret, det var frygteligt de hylede og skreg de små
> stakler.
> Jeg tænkte aldrig igen.

vores sidste kuld blev også chippet ... kun én af dem lod sig mærke med
at de blev stukket ... at 2 af dem tabte chippen efter en time eller to
og skulle om chippes er en anden historie ..

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Battlefield´s

Dato : 02-06-05 21:34

Hej
Ja, og jeg har fået vores siameserkat (meget tyndhudet og tyndpelset)
chipsmærket. Han ikke så meget som blinkede da han blev stukket. Jeg synes
ikke det så ud til at gøre ondt. Begge mine hunde er dog tatoverede.
Hilsen Vibeke

Fra : Tina

Dato : 03-06-05 01:03

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> chipsmærket. Han ikke så meget som blinkede da han blev stukket. Jeg synes
> ikke det så ud til at gøre ondt. Begge mine hunde er dog tatoverede.

Hmm det bestemt ikke den oplevelse jeg fik, de hylede og skreg.
En nål på tykkelse med et søm, der skal 2,5 cm ind i huden, det gør da ondt.

Mon hun har gjort det forkert, siden det gjorde så ondt på dem?

hvordan kan en chip der kommer så langt ind falde ud igen?

Tina

Fra : fam. Ager

Dato : 03-06-05 06:35

hej!

jeg har også fået både tatoveret og chippet hunde og katte, og jeg synes
ikke at det voldte spor problemer med at placere den. ikke et kny, og det
tager et split sekundt at sætte den i.
og intet at bemærke bagefter.
tattoen bliver ofte utydelig, og for mig værdiløs med tiden, begge katte er
tatoverede og jeg kan kun læse den enes... men chippen kan vandre, det har
min dyrlæge da fortalt mig, yderst sjældent, men det kan lade sig gøre..
iøvrigt, så kan man som kvinde, få en p-pille stav, som sættes i armen på
samme måde som en chip..... den er blot længere... og så er man ud over at
skulle huske pillerne hver dag. smart synes jeg. det var et sidespring...
mvh. marie

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 03-06-05 10:05

"Tina" <tije@tije.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mon hun har gjort det forkert, siden det gjorde så ondt på dem?
>
> hvordan kan en chip der kommer så langt ind falde ud igen?

Mon ikke det hænger lidt sammen med, hvem der foretager chipningen.
Stort set, lige som når vi selv får taget blodprøver.... Ikke alle er lige
gode til det. De dårlige, kan få selv en garvet til at krympe sig, og de
rigtigt gode, er færdige, før man opdager, at de var begyndt.

M.V.H.....Benny..

Fra : fam. Ager

Dato : 03-06-05 11:27

"Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gode til det. De dårlige, kan få selv en garvet til at krympe sig, og de
> rigtigt gode, er færdige, før man opdager, at de var begyndt.

det har du meget ret i!!
jeg har fået taget en del blodprøver gennem tiden, og der er godt nok stor
forskel på, hvor dygtige "de" er til at stikke, så helt klart, det må have
meget at sige!. men der er altså også forskel på dyrene, hvor meget de lader
sig mærke af stikket. en tidligere hund jeg havde, hylede inden dyrlægen
overhovedet havde stukket nålen ind til vacc.... og de andre jeg har og har
haft, har ikke ladet sig mærke af det.
mvh. marie

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-06-05 12:06

Tina <tije@tije.dk> wrote:

> [...]
> En nål på tykkelse med et søm, der skal 2,5 cm ind i huden, det gør da ondt.
>
> Mon hun har gjort det forkert, siden det gjorde så ondt på dem?

måske ... det er ikke alle der har helt styr på det med chips når de er
vandt til bare at tatovere ...

> hvordan kan en chip der kommer så langt ind falde ud igen?

hvis den ikke bliver skudt i rigtgt så er der et hul den kan falde ud af
igen ...

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Kim Christensen

Dato : 03-06-05 10:28

Thomas von Hassel wrote:

> de bliver EU krav inden længe ...
>
> /thomas

Ja, det kære EU tager som sædvanlig altid fabrikanternes parti. Jeg
skal ikke have mere af det skidt i mine hunde. Min hund eringen
glascontainer. Sålænge tatoveringer er anerkendt som mærkning vil
jeg lege med i det tåbelige hunderegister, derefter må de klare sig
uden mine bidrag.

hilsen Kim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-06-05 12:06

> [...]

> glascontainer. Sålænge tatoveringer er anerkendt som mærkning vil
> jeg lege med i det tåbelige hunderegister, derefter må de klare sig

dvs du vil ikke lade dine hunde mærke og registrere ? ... smart .....

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?