hvidløg
Fra : tina hedeman

Dato : 01-06-05 13:35

Hej med jer

jeg kom til at tænke på, hvor meget hvidløg hunde må få i maden om dagen.
Nu her får de et fed hver i ders foder med olie i.
Og jeg har lige lavet kallun hvor der kom 2 fed i i en stor gryde, hvor
meget giver i jeres hund og får de hvidløg 1 eller 2 gange pr.dag.
Det er bare hvis det skulle have noget virkning på tæger feks.
hilsen tina

Fra : jones

Dato : 03-06-05 12:27

"tina hedeman" <th@daf-grenaa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget giver i jeres hund og får de hvidløg 1 eller 2 gange pr.dag.
> Det er bare hvis det skulle have noget virkning på tæger feks.
Vores hunde får en tsk. tøret hvidløg hver, en gang om dagen, vi køber det
hos Olivers.
De har aldrig hart en tæge eller lopper, de får dog også de der pipetter mod
lopper og tæger, ca hver 2-3 mdr.

Hilsen Annika.

Fra : Anette

Dato : 04-06-05 21:22

tina hedeman wrote:
> jeg kom til at tænke på, hvor meget hvidløg hunde må få i maden om
> dagen. Nu her får de et fed hver i ders foder med olie i.

Vores Philana får hvidløg næsten dagligt, 1-2 fed spanske, stærke hvidløg.
Hun vil helst have dem rå hvis hun kan komme afsted med det, men det synes
jeg nu liiige er voldsomt nok Hun Ælsker enhver form for løg, stjæler
dem gerne eller graver dem op i haven - ikke så heldigt når det er
påskelilje løg. - dem bliver hun voldsomt syg af.
Foreløbig har hun kun haft en enkelt tæge i år, selvom kattene hver slæber
4-5-6-7 stykker ind hver dag. Nej kattene nægter pure at spise noget med
hvidløg i, og deres Frontline dråber virker åbenbart ikke på tæger.

/ Anette

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-05 21:40

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse news:42a20d5c$0$730

> Foreløbig har hun kun haft en enkelt tæge i år, selvom kattene hver slæber
> 4-5-6-7 stykker ind hver dag. Nej kattene nægter pure at spise noget med
> hvidløg i, og deres Frontline dråber virker åbenbart ikke på tæger.

Hvidløg, og i det hele taget al slags løg er meget giftigt for katte...

Har indtil videre pillet 3 tæger af vores katte, også til trods for
Frontlinebehandling. Det er vel heller ikke så galt, hvis dine katte slæber
så mange hjem om dagen. Jeg hader dog at fjerne de blodsugere. Vores ene kat
havde en siddende, lige over øjet...
Vores hunde har ingen tæger haft i år.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Anette

Dato : 04-06-05 23:07

Buffy wrote:
> Vores ene kat havde en siddende, lige over øjet...

Det er væmmeligt at fjerne tæger når de sidder tæt på øjnene, men ellers
generer det mig nu ikke mere. Vi bor lige op ad 3 brakmarker, og masser af
skov - så de små blodsugere har vi vænnet os til.

Jeg vidste ikke at hvidløg var decideret giftig for katte? tak for info
Så er jeg jo helt fri for at ærgre mig over at jeg ikke kan lokke den slags
i halsen på dem

/ Anette

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 08:08

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse news:42a225f7$0$640

> Det er væmmeligt at fjerne tæger når de sidder tæt på øjnene, men ellers
> generer det mig nu ikke mere. Vi bor lige op ad 3 brakmarker, og masser af
> skov - så de små blodsugere har vi vænnet os til.

Ja, vi bor også tæt på marker, skov og mose, så det må vel forventes at
kattene hjembringer nogle blodsugere ind imellem. Jeg vænner mig dog aldrig
til at fjerne dem, men derfor skal det jo stadig gøres.
Min store skræk er, at der skulle sætte sig en tæge på mig en dag.

> Jeg vidste ikke at hvidløg var decideret giftig for katte? tak for info

Velbekomme
Jeg vidste heller ikke at hvidløg / løg var giftigt for katte, før det blev
oplyst i kattegruppen. Her er en side lånt fra en i kattegruppen. Hun har
lavet en liste over mange af de ting, katte ikke kan tåle.

http://siamis.com/Helse/giftigeplanter.html

Der står lidt om hvidløg også....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Karina

Dato : 13-06-05 00:23

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message >
> Hvidløg, og i det hele taget al slags løg er meget giftigt for katte...

Det samme gælder for hunde. Altså at løg er giftig. I hvert fald i større
mængder og ved vedvarende brug.

Mange hilsner

Karina

Fra : Karina

Dato : 13-06-05 00:21

"tina hedeman" <th@daf-grenaa.dk> wrote in message
> [...]
> meget giver i jeres hund og får de hvidløg 1 eller 2 gange pr.dag.
> Det er bare hvis det skulle have noget virkning på tæger feks.

Hej Tina

Jeg ved godt, at det skal kunne hjælpe mod tæger, men husk lige på, at
hvidløg kan være giftig for hunde.
Jeg ville ikke give mere end 1 fed pr 2 dage. Ellers ville jeg bruge
Frontline.

Mange hilsner

Karina

Fra : Anita Andersen

Dato : 15-06-05 23:53

Hej
Pas meget på med Påskelilieløg de er meget giftige !
Spiser den for mange så dør den !
Der var på et tidspunkt en udsendelse i Tv om en gammel mand fra England som
kom til at stege Paskelilierløg på panden og spiste dem, det døde han af.

mvh
Søren