Pose markise
Fra : Id

Dato : 03-06-05 16:07

Hej er der nogen her gruppen der har erfaringer med en pose markise?

Hvordan med kørsel, hænger den og klabrer?

Kan den holde til at hænge i telt skinnen?

Mangler man læ fra siderne når den er rullet ud?

Er en læsejl mere funktionel?

Efterlyser links til tyske sider for eventuel køb i Tyskland, eller på
nettet

På forhånd tak for gode svar

Id

Fra : Allan Hansen

Dato : 03-06-05 20:33

"Id" <ihjc@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej er der nogen her gruppen der har erfaringer med en pose markise?

Ja
> Hvordan med kørsel, hænger den og klabrer?

Har jeg aldrig set, hverken på egen ellerr andres.

> Kan den holde til at hænge i telt skinnen?

Ja da, Hvor ellers. Hvores har hængt der i 2.5 år

> Mangler man læ fra siderne når den er rullet ud?

Øhh det kommer an på om det blæser og hvor det blæser fra men ja

> Er en læsejl mere funktionel?

Det ved jeg ikke, har vi aldrig prøvet.

> Efterlyser links til tyske sider for eventuel køb i Tyskland, eller på
> nettet
>
> www.immlerplane.de

> På forhånd tak for gode svar
>
> Id

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-05 11:24

On Fri, 3 Jun 2005 17:07:05 +0200, "Id" <ihjc@mail.dk> wrote:

>Hej er der nogen her gruppen der har erfaringer med en pose markise?

Jo...

>Hvordan med kørsel, hænger den og klabrer?

Nej, den hænger bare i teltskinnen...

>Kan den holde til at hænge i telt skinnen?

Ja, netop...

>Mangler man læ fra siderne når den er rullet ud?

Jo, en posemarkise er jo et "tag"

>Er en læsejl mere funktionel?
?
Et læsejl giver lidt - ja - læ... fra siden, men der mangler du jo
"taget", som er ideelt, når det regner... eller solen er for varm.

(Et eller andet sted tror jeg du mener solsejl, som har samme funktion
som et fortelt - altså monteres i skinnen. I sådan et - i hvertfald i
det Isabella, jeg har - er der halvbuede sider, som har lidt læ.)

Solsejlet er dog ikke brugt i 5 år, siden jeg fik Fiamma posemarkisen i
fødselsdagsgave..:)...den er genial, jeg ruller den ud og monterer
bardunerne på under 3 minutter - ene mand...:)
Bardunerne er kun nødvendige når det blæser...

>Efterlyser links til tyske sider for eventuel køb i Tyskland, eller på
>nettet

Min er 3,60 m, og for et par år siden kom Fiamma med en 4,0 meter
udgave, som jeg forespurgte på i Tyskland og Italien, men prisen var
stort set den samme som i DK... mener det var ca. 2000,- DKK.
Nu ser jeg lige på HKS, at der er lanceret en 4,40 meter udgave.., men 4
m koster stadig kun 2000,-. Du kan også få læ-sider til Fiammas - både
med og uden vindue... der synes jeg dog prisen er lidt pebret. Min kone
syede en engang til kostpris 110,-... men den bruger vi aldrig..

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)

Fra : Henning Fink

Dato : 04-06-05 14:38

Id <ihjc@mail.dk> skrev:
> [...]
>har erfaringer med en pose markise?
>
>Hvordan med kørsel, hænger den og klabrer?
>

>Kan den holde til at hænge i telt skinnen?

Vi har posemarkise og har gode erfaringer undtaget i kraftig blæst
da pakker vi den sammen. Vi har side stykker og bruger dem, men
mere som afskærning. Det der vigtigt er, at i har trukket vindfang
på den nederste skinne. sådan at det ikke blæser under vognen.
Held og lykke
mvh hf