MS Windows
briani 27239
XP Home genstarter *hele*tiden
Fra : ..::jmj::..

Dato : 06-06-05 12:18

Har en XP Home, som (usystematisk) genstarter hele tiden.
Den har ikke SP 2, og jeg kan ikke se noget i loggen.
Har prøvet:
Ekstra køling
Andet RAM
Andet grafikkort
Alt uden bedring, desværre..

Det er en AMD-processor

Nogen der har nogle gode råd??

Den hårdt prøvede

Fra : G B

Dato : 06-06-05 12:45

"..::jmj::.." <kalif1@privat.dk> skrev i meddelelsen news:42a430df$0$191
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Har en XP Home, som (usystematisk) genstarter hele tiden.
> Den har ikke SP 2, og jeg kan ikke se noget i loggen.
> Har prøvet:
> Alt uden bedring, desværre..

Er din Windows opdateret? Har du kørt et viruscheck?

GB

Fra : ..::jmj::..

Dato : 06-06-05 13:37

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Er din Windows opdateret? Har du kørt et viruscheck?

Nej, den er ikke opdateret. Det er lidt vanskeligt at få den opdateret, når
den går ned midt i det hele..
Den går på nettet via ISDN, har ingen virus.

Stadig hårdt prøvet.

PS: hørte om en patch til XP med AMD-processor, andre hørt om det?

Fra : tt hm

Dato : 06-06-05 12:54

...::jmj::.. <kalif1@privat.dk> skrev:
>Har en XP Home, som (usystematisk) genstarter hele tiden.
>Den har ikke SP 2, og jeg kan ikke se noget i loggen.
>Har prøvet:
>Ekstra køling
>Andet RAM
>Andet grafikkort
>Alt uden bedring, desværre..
>
>Det er en AMD-processor
>
>Nogen der har nogle gode råd??
>
>Den hårdt prøvede

Prøv at genstarte den engang og se om det hjælper.
Gjorde det, da jeg havde det problem, det var godt nok med XP.

Fra : ..::jmj::..

Dato : 06-06-05 13:39

"tt hm (slet 5C072)" <bedst@5C072c.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at genstarte den engang og se om det hjælper.
> Gjorde det, da jeg havde det problem, det var godt nok med XP.

Har jeg gjort... også før jeg postede her. Ingen effekt ved det..

JMJ

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 06-06-05 14:11

On Mon, 6 Jun 2005 14:38:54 +0200, "..::jmj::.." <kalif1@privat.dk>
wrote:

>"tt hm (slet 5C072)" <bedst@5C072c.dk> skrev i en meddelelse

>Har jeg gjort... også før jeg postede her. Ingen effekt ved det..
>
>JMJ

Hejsa.
Prøv at starte den op i "Fejlsikret Tilstand" og se om problemet
stadig er der.
Hvis du godt kan arbejde med den i denne tilstand, så er det højst
sansynlig en driver, systemfil som er problemet.

Fra : G B

Dato : 06-06-05 15:59

Karsten Nielsen <k-nielsen@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen

> Prøv at starte den op i "Fejlsikret Tilstand" og se om problemet
> stadig er der.
> Hvis du godt kan arbejde med den i denne tilstand, så er det højst
> sansynlig en driver, systemfil som er problemet.

Der er altså også en virus eller orm, som får Windows-PC'er til at
genstarte hele tiden. Man kan stoppe genstarten med en kommando i
kommandoprompten, men jeg kan ikke lige huske hvad virusen hedder, eller
hvad kommandoen er (det er noget med en -a -switch).

Anyone???

GB

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-06-05 16:24

Hej G B, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Man kan stoppe genstarten med en kommando i kommandoprompten, men
> jeg kan ikke lige huske hvad virusen hedder, eller hvad kommandoen
> er (det er noget med en -a -switch).
>
> Anyone???

shutdown -a

Og så er Stinger (freeware removal tool) nok det bedste til at opdage
og fjerne eventuelle baciller.

Vigtigt er det dog at få Windows XP opdateret, da man ellers bare på få
minutter får noget Blastervariant e.l. igen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : G B

Dato : 07-06-05 00:03

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> skrev i meddelelsen

> shutdown -a

Oh yesss!

> Og så er Stinger (freeware removal tool) nok det bedste til at opdage
> og fjerne eventuelle baciller.

Ja, det var Stinger (+ en masse undervarianter, jeg har haft besøg af en
enkelt hos en "kunde" en gang).

> Vigtigt er det dog at få Windows XP opdateret, da man ellers bare på få
> minutter får noget Blastervariant e.l. igen.

Amen, og det kan ikke siges for tit.

GB

Fra : Fjollefrans

Dato : 06-06-05 16:25

> [...]
> kommandoprompten, men jeg kan ikke lige huske hvad virusen hedder, eller
> hvad kommandoen er (det er noget med en -a -switch).

"shutdown -a" men det er kun relevant hvis det er en virus/orm, jeg erindrer
at der er et par stykker af slagsen (der er vist en der hedder Sasser) og de
præsenterer brugeren for en "System Shutdown" dialog med en nedtælling fra
60 sekunder, hvis det er tilfældet, vil Shutdown -a hjælpe og hindre
maskinen i at reboote. Og den permanente løsning er at få installeret nogle
updates til Windows. Prøv eventuelt Stinger http://vil.nai.com/vil/stinger/
skulle kunne hjælpe dig med at få identificeret en eventuel virus/orm.

FF

Fra : Thomas

Dato : 11-06-05 08:18

"..::jmj::.." <kalif1@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Har en XP Home, som (usystematisk) genstarter hele tiden.

Prøv at gå i kontrolpanel/ system/ vælg faneblad avanceret /vælg
indstillinger for start og genoprettelse / fjern fluebenet i genstart
automatisk.

Det kan evt hjælpe.

Thomas