MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win 2000 eller ME?
Fra : tt hm

Dato : 06-06-05 10:35

Hvad er forskellen engtelig på Windows 2000 og ME?
Og hvad for en er at foretrække?
Kom de engtelig ikke ud samtidigt?

Fra : kenzo

Dato : 06-06-05 10:59

Glem alt om ME det er det værste lort mico$oft har lavet
Kør hellere med 2000 eller WIn XP home/pro det kører.

Om de kom ud samtidig tror jeg ME kom først...... men er ikke sikker

Fra : Calle.

Dato : 06-06-05 11:04

kenzo wrote:
> Glem alt om ME det er det værste lort mico$oft har lavet
> Kør hellere med 2000 eller WIn XP home/pro det kører.
>
> Om de kom ud samtidig tror jeg ME kom først...... men er ikke sikker
Me er 98 i 2000 udgave
2000 er NT baseret, det er ME ikke.

--
Calle.

Fra : tt hm

Dato : 06-06-05 12:02

>Me er 98 i 2000 udgave
>2000 er NT baseret, det er ME ikke.

Ok og hvad vil det sige at det er NT baseret?

Fra : G B

Dato : 06-06-05 15:59

tt hm <bedst@c.dk> skrev i meddelelsen news:11180559210.321171867102962
@dtext.news.tele.dk:

> Ok og hvad vil det sige at det er NT baseret?

http://www.google.com

GB

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 06-06-05 16:17

Måske ikke lige sådan, jeg ville forklare det...

> Ok og hvad vil det sige at det er NT baseret?

Groft sagt(!) kan man sige, at Windows udviklede Win95 -> Win98 (-> Win98
SE) -> WinMe til private. De er bygget oven på et DOS-fundament og er
primært konfigureret til spil, billeder/video og programmer i stil med
office-pakken. Ved siden af dette kørte de WinNT -> Win2000, der er bygget
på sit eget fundament (="NT-baseret") og især var til virksomheder o.l. -
vægt på stabilitet, flerbrugersystem, adgangskontrol o.l.

Win95 -> Win98 -> WinMe er generelt sværest at lave rod i, mens WinNT ->
Win2000 giver de bedste muligheder for kontrol.

WinXP er bygget videre på den NT-baserede linie, men med to versioner (Pro
og Home), hvor Home er rettet en del til mod de private brugere, så der ikke
er så meget fokus på adgangskontrol og opsætning.

Men for at vende tilbage til dit oprindelige spørgsmål:

> Hvad er forskellen engtelig på Windows 2000 og ME?
> Og hvad for en er at foretrække?

Efter at have brugt WinMe i et halvt til et helt år og set andre bruge det,
er det min klare opfattelse, at WinMe er den største katastrofe af et
styresystem, der nogensinde er blevet udgivet. Det er hamrende ustabilt og
mangler en masse gode features fra NT-linien. Jeg ville endda uden tøven
foretrække Win98 SE frem for WinMe, hvis jeg f.eks. havde et stykke
hardware, som ikke kan køre på styresystemer fra Windows NT -linien.

Hvis valget står mellem Win2000 og WinMe, så vælg Win2000! Hvis du har
mulighed for det, så kan WinXP være en god idé. Især fordi det kan være
lettere at få hjælp til et system, så mange andre bruger. Vælg Home, hvis du
ikke vil lave noget avanceret med adgangskontrol og brugertilladelser i det
hele taget.

Jeg er selv meget glad for WinXP Pro.

> Kom de engtelig ikke ud samtidigt?

Jo, cirka. Men hvis du dermed tror, at de er næsten lige gode, fordi man
naturligvis tager forbedringer i den ene med over i den anden, vil jeg gerne
benytte lejligheden til at skyde den opfattelse ned.

Og for at være helt sikker på, at ingen misforstår mig, gentager jeg det
lige en gang for Prins Knud: WinMe er den største katastrofe af et
styresystem, der nogensinde er blevet udgivet!

- Mickel

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 06-06-05 15:41

On Mon, 6 Jun 2005 11:58:54 +0200, "kenzo" <kenzo21 FJERN @sol.dk>
wrote:

>Glem alt om ME det er det værste lort mico$oft har lavet
>Kør hellere med 2000 eller WIn XP home/pro det kører.
>
>Om de kom ud samtidig tror jeg ME kom først...... men er ikke sikker

Jeg har ladet mig fortælle at ME er en blanding af 98 og 2000.
At ME er noget lort vil jeg til en vis grad godt give dig ret i. Men
jeg har selv brugt den i min bærebare hvor det var ganske alm. kontor
opgaver som jeg brugte den til. Og der var nu aldrig problemer.
Men lige så snart det er de tungere opgaver som feks. Grafik, lyd og
ikke mindst spil. Så er ME nok en af de mest ustabile versioner som de
overhovedet har lavet

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-06-05 11:52

"kenzo" <kenzo21 FJERN @sol.dk> skrev

> Glem alt om ME det er det værste lort mico$oft har lavet

Saglig og veldukomenteret påstand..

*suk*

Claus

Fra : G B

Dato : 07-06-05 12:29

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i meddelelsen news:42a57c07$0
$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Saglig og veldukomenteret påstand..

Jeg er helt enig. ME er et "technical screwup".

> *suk*

Hvorfor?

GB

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 07-06-05 16:46

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i meddelelsen
> $78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Jeg er helt enig. ME er et "technical screwup".

> [...]
Nu siger jeg det inden Claus, ME kører fantastisk hvis hardwaren er iorden,
men som alt andet kræver den at din hardware samt dine drivere er iorden.
Min gamle far som er ikke vidende PC bruger har en ME som kører på 3. år
uden problemer (der var lidt da der skulle installeres ny printer -USB
skulle fjernes så kørte det hele igen efter genstart)
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : G B

Dato : 07-06-05 23:56

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i
meddelelsen news:42a5c135$0$15237$ba624c82@nntp06.dk.telia.net:

> Nu siger jeg det inden Claus, ME kører fantastisk hvis hardwaren er
> iorden, men som alt andet kræver den at din hardware samt dine drivere

Vrøvl. Min hardware var helt OK (mere end det!) i 2001 efter dagens
standarder, og ME, som jeg var dum nok til at købe samme uge den udkom,
fik lov at blive på mit system i to timer. Den fedeste "feature" ved det
"OS" er, at det kan afinstallere sig selv og retablere en tidligere
98SE-installation intakt.

Jeg købte umiddelbart efter en 3D-accelereret voodoo-dukke forestillende
Gates, som blev slidt op på få timer.

ME er SKOD, og hvis det har fungeret tilfredsstillende på din fars PC,
er det fordi din far ikke bruger programmer, som er mere krævende end
Notepad.

GB

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 08-06-05 05:51

> [...]
>
> ME er SKOD, og hvis det har fungeret tilfredsstillende på din fars PC,
> er det fordi din far ikke bruger programmer, som er mere krævende end

Af dit svar kan jeg se at du ikke har installeret ME men kun opdateret 98
derved fører du fejl fra 98 overtil ME, 98 er mere fejltolerent end ME.
Dette er det samme problem som folk har der installerer SP2 til XP og ikke
forstår at deres maskine ikke kører godt mere, hvorimod hvis de formaterer
og slipsteamer XP med SP2 har de ingen problemer. Folk aner simpelthen ikke
at deres PC er fyldt med tomme henvisninger til afinstallerede programmer og
andet der får deres opdatering til at gå galt.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-06-05 10:16

> [...]

> fik lov at blive på mit system i to timer. Den fedeste "feature" ved det
> "OS" er, at det kan afinstallere sig selv og retablere en tidligere

Et eklatant eksempel på, den enorme erfaring, der ligger til grund for folks
udtalelser!

To timers erfaring, det er søreme professionelt!

Claus

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 08-06-05 10:45

> Vrøvl. Min hardware var helt OK (mere end det!) i 2001 efter dagens
> standarder, og ME, som jeg var dum nok til at købe samme uge den udkom

Se, det var jo nok din største fejl. MS har det med at anvende sine kunder
som testere af deres software. Det er som regel en meget god idé at vente
til de første børnesygdomme er ryddet af vejen med diverse patches og
servicepacks.

En helt anden ting: Jeg kørte WinMe i '99-'00, så hvis du har kørt det i to
timer i 2001, var det bestemt ikke "samme uge den udkom".

Men bortset fra det er jeg da enig med dig i, at WinMe er noget hø. Jeg
kunne ikke få min WinMe til at køre ordentligt i det ca. trekvarte år, jeg
havde det, og jeg har kendt flere andre brugere, der ikke har kunnet
stabilisere deres WinMe (trods at have anvendt alle anbefalede opdateringer).

- Mickel

Fra : G B

Dato : 09-06-05 00:39

Mickel Hedemand <mickel@FISK.DETTE.VÆKset.auc.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> kunder som testere af deres software. Det er som regel en meget god
> idé at vente til de første børnesygdomme er ryddet af vejen med

Jow. My bad...

> En helt anden ting: Jeg kørte WinMe i '99-'00, så hvis du har kørt det
> i to timer i 2001, var det bestemt ikke "samme uge den udkom".

OK, I got the dates mixed up, som det hedder på godt dansk.
Jeg købte den en uge efter at den var frigivet, og havde hidtil kørt
98SE, som jeg stadig til enhver tid vil foretrække frem for ME.

- men jeg bruger godt nok 2K SP4 på den stationære (siden marts 2000,
hvor jeg skiftede fra 98SE), og XP Pro SP2 på den lille. 2K er det
bedste jeg har prøvet fra M$, og jeg har været med siden DOS 2.*
Og jeg er MCP, så jeg har da lært det grundlæggende.

Ja, det er også hvad jeg har hørt.

GB

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-06-05 22:40

G B <nonono@nospam.invalid> wrote:

<snip>

> 2K er det bedste jeg har prøvet fra M$, og jeg har været med siden DOS 2.*
> Og jeg er MCP, så jeg har da lært det grundlæggende.

MCP på DOS 2.*. Der har vi nok forklaringen

--
"Paris - wasn't it named after me?"

Fra : G B

Dato : 09-06-05 22:48

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) skrev i meddelelsen

> MCP på DOS 2.*. Der har vi nok forklaringen

hlexa@hotmail.com > null

GB

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-06-05 23:29

G B <nonono@nospam.invalid> wrote:

> hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) skrev i meddelelsen

> hlexa@hotmail.com > null

Echo No such device

Pause > nul

--
"Paris - wasn't it named after me?"

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-06-05 10:15

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev

> Hvorfor?

Jeg har installeret og solgt snart 400 computere med windows ME og jeg kan
på ingen måde genkende alle de udokumenterede påstande. Derudover har jeg 38
maskiner kørende ude i byen som kører præsentation 24 timer i døgnet. Alle
kører winMe og kører perfekt. Ingen agf dem har *nogensinde* haft problemer!

Det er ikke andet end en vandrehistorie, og det er meget typisk, at når man
beder om *saglig* dokumentation, så klapper folk i som en østers!

Kom med præcise og veldokumenterede udsagn, og ikke alt det useriøse
rygtesnak...

Claus

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 09-06-05 00:33

Claus Tersgov wrote:

> Kom med præcise og veldokumenterede udsagn, og ikke alt det useriøse
> rygtesnak...

Har du lagt mærke til, at dem der ikke kan få WinMe til at virke, oftest
skriver
under et alias?

mvh
Henning

Fra : G B

Dato : 09-06-05 00:57

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.valid> skrev i meddelelsen

> Har du lagt mærke til, at dem der ikke kan få WinMe til at virke,
> oftest skriver
> under et alias?

Description of Ad Hominem Tu Quoque
This fallacy is committed when it is concluded that a person's claim is
false because 1) it is inconsistent with something else a person has
said or 2) what a person says is inconsistent with her actions. This
type of "argument" has the following form:

Person A makes claim X.
Person B asserts that A's actions or past claims are inconsistent with
the truth of claim X. Therefore X is false.
The fact that a person makes inconsistent claims does not make any
particular claim he makes false (although of any pair of inconsistent
claims only one can be true - but both can be false). Also, the fact
that a person's claims are not consistent with his actions might
indicate that the person is a hypocrite but this does not prove his
claims are false.

Examples of Ad Hominem Tu Quoque

Bill: "Smoking is very unhealthy and leads to all sorts of problems. So
take my advice and never start." Jill: "Well, I certainly don't want to
get cancer." Bill: "I'm going to get a smoke. Want to join me Dave?"
Jill: "Well, I guess smoking can't be that bad. After all, Bill smokes."

Jill: "I think the gun control bill shouldn't be supported because it
won't be effective and will waste money." Bill: "Well, just last month
you supported the bill. So I guess you're wrong now."

Peter: "Based on the arguments I have presented, it is evident that it
is morally wrong to use animals for food or clothing." Bill: "But you
are wearing a leather jacket and you have a roast beef sandwich in your
hand! How can you say that using animals for food and clothing is
wrong!"

GB

Fra : G B

Dato : 09-06-05 02:08

G B <nonono@nospam.invalid> skrev i meddelelsen news:42a785bd$0$250
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> "Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.valid> skrev i meddelelsen
> Description of Ad Hominem Tu Quoque

Hmmmmm???

GB

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-06-05 11:01

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.valid> skrev

> Har du lagt mærke til, at dem der ikke kan få WinMe til at virke, oftest
> skriver
> under et alias?

Ja, det er ikke løgn, og det sker også ret tit, at de henfalder til
mudderet, når deres enorme "erfaring" ikke længere rækker til saglige
argumenter..

Claus

Fra : G B

Dato : 09-06-05 13:57

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i meddelelsen news:42a812d8$0
$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Ja, det er ikke løgn, og det sker også ret tit, at de henfalder til
> mudderet, når deres enorme "erfaring" ikke længere rækker til saglige
> argumenter..

- som dem, du præsenterer her, måske?

GB

Fra : G B

Dato : 09-06-05 00:40

> [...]
> har jeg 38 maskiner kørende ude i byen som kører præsentation 24 timer
> i døgnet. Alle kører winMe og kører perfekt. Ingen agf dem har

Du sætter dem jo også op til at køre mere eller mindre det samme, ikke?

Og så lader du dem jo ikke køre noget, der får dem til at gå ned midt under
demoen, vel?

GB

Fra : Rado

Dato : 08-06-05 20:24

wrote:

>Glem alt om ME det er det værste lort mico$oft har lavet

Enig. Jeg købte en PC med ME preinstalleret, og i den sammenhæng burde
man vel tro at den var nogenlunde velfungerende og gennemtestet. Men
nej, den gik ned hvert andet øjeblik.

Så skiftede jeg den ud med W2k´efter et par timer, og så kørte
maskinen bare klippestabilt.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : G B

Dato : 09-06-05 00:41

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Så skiftede jeg den ud med W2k´efter et par timer, og så kørte
> maskinen bare klippestabilt.

Så kom dagen, hvor jeg må erklære mig 100% enig med Rado!

GB

Fra : Rado

Dato : 09-06-05 16:39

On 08 Jun 2005 23:40:43 GMT, G B <nonono@nospam.invalid> wrote:

>Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

>Så kom dagen, hvor jeg må erklære mig 100% enig med Rado!

Jaja, nyd den så længe den varer ;)

Fra : G B

Dato : 09-06-05 22:49

> Jaja, nyd den så længe den varer ;)