MS Windows
briani 27239
Kan man indtaste serialnummeret på windows~
Fra : Benny Andersen

Dato : 05-06-05 22:35

Det kan godt være at spørgsmålet lyder lidt bøvet, men min pc har været helt
nede og systemgendannelsen virkede ikke.
Derfor har jeg geninstalleret min windows xp fra et drev på pcen hvor
installations-xp-en ligger som sikkerhedskopi.
Jeg har ikke nogen CD-disk med windows xp på.
Da jeg skulle indtaste serialnummeret fik jeg indtastet noget forkert, men
programmet lod sig alligevel installere.
Jeg har dog oplevet forskellige mærkelige fejl, såsom at jeg ikke kan ændre
på min startside i I.E., at MediaPlayer ikke vil godkende musiklicenser,
at jeg ikke kan komme ind Stifinder via AktiveSync til min lomme-pc m.v.
Jeg lurer lidt på om det er det med serialnummeret der kan være årsagen...

Windows XP-Home + Servicepack2

Venligst Benny Andersen

Fra : Mads

Dato : 05-06-05 23:08

On Sun, 5 Jun 2005 23:35:11 +0200, "Benny Andersen"
<benny.andersen@post2.tele.dk> wrote:

>Jeg lurer lidt på om det er det med serialnummeret der kan være årsagen...

Om det er serienummeret der er årsagen aner jeg ikke,
men du kan skifte serienummer med programmet
Keyfinder :
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml
Kør programmet og ret så nummeret med funktionen
i Options menuen

Mvh Mads

--
Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely
in a pretty and well preserved body, but rather, skid in broadside,

Fra : Benny Andersen

Dato : 06-06-05 19:00

Hej Mads -

Den vil sgu ikke anderkende serialnummeret...
Kan det være fordi ServicePack2 er installeret?

Hilsen Benny

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-06-05 20:49

"Benny Andersen" <benny.andersen@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Mads -
>
> Den vil sgu ikke anderkende serialnummeret...
> Kan det være fordi ServicePack2 er installeret?
>
> Hilsen Benny

Hvis du havde indtastet et ikke gyldigt serienr., havde du slet ikke fået
lov til at installere. Så selv om du åbenbart bruger et forkert licensnr.,
har du været heldig at taste et gyldigt nr. Derfor burde det ikke være
serienr., som er skyld i dine problemer.
I øvrigt kan du bare installere en gang til direkte oveni den eksisterende
installation.
Du skal så køre en reparation i stedet for en ny installation.
Første gang du får mulighed for at vælge reparation, skal du forbi, idet du
ellers ender i en recovery konsol.
Anden gang du får muligheden er hvor du kan se din eksisterende
installation. Der vælger du reparer i stedet for nyinstallation. Så kan du
indtaste det rigtige serienr. og du får nulstillet dine indstillinger.
Samtidig bevarer du de programmer m.m. som du har installeret. Det kan være,
at du lige skal installere nogle enkelte drivere også, men ellers er det en
rimelig simpel operation.

Kurt
Kurt