MS Windows
briani 27239
MRU programmer i startmenuen
Fra : Stefan Bruhn

Dato : 05-06-05 15:31

Hej!

Jeg kører WinXP Pro og for nylig ville jeg rense MRU listerne i PC'en
(specifik Run menuen, at den ikke skulle huske alt) og installerede et
program dertil. Det krævede imidlertid at man købte det for at virke så
det blev afinstalleret igen og jeg droppede idéen.
Næste gang jeg genstartede computeren var der dog sket det at listen
over mest brugte programmer i startmenuen var væk. Det var ellers en
meget rar liste.

Jeg har været inde i properties for startmenuen og sikret mig at den
stadig er sat til at være der, og har prøvet at lave en 'clear list'
etc. og det virker stadig ikke...
Har også været inde og kigge i Group Policy og sikre mig at MRU listen
ikke var deaktiveret, hvilket den ikke var.

Nogen idéer til hvordan jeg får listen tilbage?

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : John

Dato : 05-06-05 16:06

"Stefan Bruhn" skrev i en meddelelse

> Nogen idéer til hvordan jeg får listen tilbage?

'System gendannelse' kan sikkert løse problemet :)

Mvh John

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 05-06-05 16:09

On Sun, 5 Jun 2005 17:05:30 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok> wrote:

>'System gendannelse' kan sikkert løse problemet :)

Ville det ikke kræve at jeg på et eller andet tidspunkt havde gemt et
'snapshot' der virkede?

Fra : emj

Dato : 05-06-05 16:17

Stefan Bruhn skrev:

>Ville det ikke kræve at jeg på et eller andet tidspunkt havde gemt et
>'snapshot' der virkede?

Nej, det sørger systemgendannelsen selv for at gøre, hvis den ellers
ikke er deaktiveret.
Hilsen emj

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 05-06-05 16:24

On Sun, 05 Jun 2005 17:17:29 +0200, emj <emjnospam@stofanet.dk> wrote:

>Nej, det sørger systemgendannelsen selv for at gøre, hvis den ellers
>ikke er deaktiveret.
>Hilsen emj

Ok, smart nok. Hvordan bruger jeg det?
Kontrolpanel -> System Properties der kan jeg vælge indstillinger for
hvordan den laver 'backup' men jeg kan ikke rent faktisk bruge en
tidligere gemt konfiguration-

Fra : John

Dato : 05-06-05 16:27

"Stefan Bruhn" skrev i en meddelelse

> Ville det ikke kræve at jeg på et eller andet tidspunkt havde gemt et
> 'snapshot' der virkede?

Det forudsætter, at system gendannelse er aktiveret (winXP)... men du kan jo
smugkigge:

(XP): start>programmer>tilbehør>systemværktøjer>systemgendannelse.

Mvh John

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 05-06-05 16:59

On Sun, 05 Jun 2005 16:31:29 +0200, Stefan Bruhn <spamfilter@ghashul.dk>
wrote:

> [...]
>ikke var deaktiveret, hvilket den ikke var.
>
>Nogen idéer til hvordan jeg får listen tilbage?

Tak til jer alle sammen, jeg fik brugt system restoration og det virker
helt som det skal!

Det er en god mulighed at have (kendte ikke den funktion som den)
Skulle man ikke selv huske at gemme sine konfigurationer i Win2k? Jeg
mindes at have bandet og svovlet da jeg ville vælge restore og der så
ikke var nogen gemte snapshots.