MS Windows
briani 27239
sfc/scannow fejler ???
Fra : Ukendt

Dato : 03-06-05 10:04

Hej gruppe..

Det er efterhånden blevet en vane at køre sfc/scannow, når min Win2K
begynder at opføre sig underligt/blive for sløv. Der er som regel altid
nogle system-filer der er ændret.

I dag gik den ikke, den påstår hårdnakket, at det ikke er den korrekte cd
jeg har isat, og det er det altså. (den eneste jeg har og original) Der er
selvfølgelig heller ingen skader på cd'en

Hvordan dælen får jeg overbevist den om at det *er* skisme den her skive den
skal bruge ??

på forhånd tak

mvh
Ebbe

Fra : hcma

Dato : 03-06-05 11:22

"Ebbe" <es44(at)pc(dot)dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvfølgelig heller ingen skader på cd'en
>
> Hvordan dælen får jeg overbevist den om at det *er* skisme den her skive

Du har efterhånden nok trukket så mange updates ned at systemet tror det er
en nyere udgave af windows du sidder med.
Et lignende problem findes med WinXP som er opdateret til WinXP SP2. Måske
kan samme løsning hjælpe her:
Klippet fra: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#sfc

Du kan komme ud for, at du ikke kan køre denne scanning, hvis du har
WindowsXP-Home Edition og har installeret SP2. Der popper typisk denne
besked op:
"Filer, som er nødvendige, for at Windows kan køre korrekt, skal kopieres
til DLL-cachen.
Indsæt Windows XP Professional-cd-rom nu"
- og det kan jo ikke passe på en WinXP-Home Edition!
Det gør den på nogen pc'ere... og det er fordi du har nyere filer på
systemet, så det giver ikke mening at overskrive dem med forældede filer.

Det bedste du kan gøre er at afinstallere SP2 -> køre din sfc-scanning og så
geninstallere SP2.
Men man kan også mange gentagne gange trykke Fortsætte og sige OK til at
Ignorere filer, som alligevel er ældre end de nye som er kommet ind via SP2.
Kan ikke anbefale det, da i hvert fald jeg ikke har overblik over, om det
gør mere skade end gavn.

klip slut.

VH

HC

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-05 14:13

"hcma" <hcma@hcma.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en nyere udgave af windows du sidder med.
> Et lignende problem findes med WinXP som er opdateret til WinXP SP2. Måske

Doh.... Det var da kedeligt, det har ellers været en rar ting at kunne
"rydde lidt op" i alle de "uoriginale" dll, vbx osv. Jeg skal lige tælle på
knapperne om jeg lyster at afinstallere sp4 for forsøgets skyld

Tusind tak for info

mvh
Ebbe