MS Windows
briani 27239
Ældre Acer-scanner: XP contra 98
Fra : Hans Paulin

Dato : 02-06-05 09:19

Jeg har en Acer-scanner fra en tid, da XP ikke var kommet på markedet
endnu - den kan køre under XP men har ikke alle de features som den havde da
jeg brugte 98 som styresystem.

Hvis jeg højreklikker på den har jeg ikke nogen mulighed for at køre den
"som 98", som jeg i et forfængeligt øjeblik havde håbet på at kunne, og da
jeg heller ikke længere har FAT 32 kan jeg ikke se hvordan jeg får den helt
op og stå igen.

Er der nogen der har et forslag (indlæsning af de medfølgende drivere blev
afvist sidste gang jeg forsøgte)
Hans

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 02-06-05 09:37

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> helt op og stå igen.
>
> Er der nogen der har et forslag (indlæsning af de medfølgende drivere blev

Og hvad hedder scanneren?

Fra : Hans Paulin

Dato : 02-06-05 10:14

Karl Erik Nielsen skrev:

> Og hvad hedder scanneren?

Bob bob bob...S2W 4300U
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 02-06-05 11:04

Hans Paulin skrev:

> (indlæsning af de medfølgende drivere
> blev afvist sidste gang jeg forsøgte)

Prøvede nu - som ved mine Jensen ISDN-modems - at tvangsfodre XP med de
originale drivere (trods XP's protester), hvorefter det lykkedes
Hans

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 02-06-05 12:11

> Prøvede nu - som ved mine Jensen ISDN-modems - at tvangsfodre XP med de
> originale drivere (trods XP's protester), hvorefter det lykkedes
> [...]

Måske denne kan
bruges?http://www.verycom.com.br/drivers/acer/scanner/4300u/mirascanv403u08.exe

Fra : Hans Paulin

Dato : 02-06-05 13:13

Karl Erik Nielsen skrev:

> Måske denne kan
> bruges?http://www.verycom.com.br/drivers/acer/scanner/4300u/mirascanv403u08.exe

Tak skal du have - men som sagt lykkedes det at bruge en W2000 driver fra
installations-cdrommen ved at overhøre XP's protester; nu virker skanneren
som i de gode, gamle 98'ere
Hans

Fra : Lyrik

Dato : 02-06-05 13:23

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
nu virker skanneren
> som i de gode, gamle 98'ere
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
+++++++++++++++++++++++++++++++
Så virker den for dårligt i forhold til dagens standard!))
Jeg har selv en HP 4300c som jeg er meget glad for og som jeg i sin tid gav
1500,-+ kr. for.
Forleden købte min svigerfar en HP scanner for cirka 500,-+ kroner.
Den er 3 gange så god--Tjaaa.. tiderne skifter...

Hilsen
Jens

Fra : Hans Paulin

Dato : 02-06-05 13:40

> Så virker den for dårligt i forhold til dagens standard!))

Uden tvivl!

> [...]
> Forleden købte min svigerfar en HP scanner for cirka 500,-+ kroner.
> Den er 3 gange så god--Tjaaa.. tiderne skifter...

Jow jow - jeg savnede bare de lækre OCR-features m.m.m.m. som
"standardscanneren" hos XP ikke har
Hans

Fra : Lyrik

Dato : 02-06-05 16:50

> Jow jow - jeg savnede bare de lækre OCR-features m.m.m.m. som
> "standardscanneren" hos XP ikke har
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
++++++++++++++++++++++++++++++++
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06a/2211-2531-2533-2533-2541-3729991.html
Her er den HP Scanjet 3770 til 553,- plus porto(edbpriser)..
Der er OCR software, den samme Readiris der er helt vidunderlig, inklusive
arabisk sproggenkendelse!
Billedindscanningen var så forbløffende at det fik en til at overveje at
indscanne fotos fra et gammeldags filmkamera i stedet for at bruge det
digitale.

Hilsen
jens

Hilsen
Jens

Fra : Hans Paulin

Dato : 02-06-05 17:07

> [...]
> Her er den HP Scanjet 3770 til 553,- plus porto(edbpriser)..
> Der er OCR software, den samme Readiris der er helt vidunderlig,

Mit arabiske er ikke helt hvad det har været...

> Billedindscanningen var så forbløffende at det fik en til at overveje
> at indscanne fotos fra et gammeldags filmkamera i stedet for at bruge
> det digitale.

Om 1½ år kan du smide den ud :D
Hans

Fra : Max

Dato : 02-06-05 13:52

Hej

> Jeg har selv en HP 4300c som jeg er meget glad for og som jeg i sin tid
gav
> 1500,-+ kr. for.

Jeg kan godt savne den HP sort/hvide scanner jeg brugte for mange
år siden, dens hastighed var nu noget speciel.

Mvh Max