MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
CPU størrelse ??
Fra : John T.

Dato : 01-06-05 21:39

Hej !
Jeg forstår bare ikke følgende:
Jeg har købt en AMD Processor 2500+
i den tro at det så var en 2500 Mhz
men efter installationen ser jeg i "Denne komputer" > "Egenskaber
at det kun er en 1700 Mhz.
En kammerat ville sælge en AMD 1700+ og han påstår hårdnakket
at det er en 1700 Mhz, men det kan jo ikke passe.
Hvad er forklaringen til denne opgivelse (2500+ )
Hilsen John

Fra : Hans

Dato : 01-06-05 21:50

John T. wrote:
> [...]
> at det er en 1700 Mhz, men det kan jo ikke passe.
> Hvad er forklaringen til denne opgivelse (2500+ )

AMD anvender "performance" angivelser på deres CPU'er, så det er helt
rigtigt at den kører 1700MHz på kernen, men er angivet til 2500+.

Prøv og se denne list fra edbpriser:
http://www.shortlink.dk/bc4a546d

Din kammerats påstand må stå for egen regning.

Iøvrigt hører dette emne hjemme i news:dk.edb.hardware hvor jeg har sat
follow-up til.

Hans

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-06-05 21:56

John T. skrev:

>Jeg har købt en AMD Processor 2500+
>i den tro at det så var en 2500 Mhz
>men efter installationen ser jeg i "Denne komputer" > "Egenskaber
>at det kun er en 1700 Mhz.

Det er korrekt.

AMD kalder den for en 2500+ fordi de mener den yder som en
Pentium på 2500 Mhz eller mere.

Men nu x-futter jeg til news:dk.edb.hardware, hvor spørgsmålet
hører hjemme, svar herpå bringes og nogle sikkert kan forklare
det mere detaljeret.

Du kan finde en oversigt over de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk/grupper.pl,
og du kan læse om brugen af de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk og har du spørgsmål om brugen
af nyhedsgrupperne,
så er news:dk.velkommen den rette gruppe.
--
Knud

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-06-05 22:39

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Det er korrekt.

Ikke helt. Athlon XP 2500+ er på 1833MHz.
Sempron 2500+ ligger på 1750MHz.

> AMD kalder den for en 2500+ fordi de mener den yder som en
> Pentium på 2500 Mhz eller mere.

Groft sagt, men ikke korrekt. Og kun såfremt at det er en Athlon. En
Sempron yder knapt så godt som en Athlon, da den ikke er rated efter
samme skala.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-06-05 21:58

John T. skrev:

> Jeg forstår bare ikke følgende:

Jeg forstår ikke hvorfor du skriver et hardware-indlæg i en
software-gruppe.

Har du kigget på linket herunder, inden du valgte gruppe?
http://www.usenet.dk/grupper.pl

Fra : Laziter [9440]

Dato : 01-06-05 22:07

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at det er en 1700 Mhz, men det kan jo ikke passe.
> Hvad er forklaringen til denne opgivelse (2500+ )

Du er såmænd bare blevet udsat for AMD's Performance Rating..
Den går ud på at producere en CPU der kører med lav taktfrekvens men yder
som en CPU med højere taktfrekvens.
Tag din egen CPU som eksempel:
Den arbejder med 1700 MHz, men yder som om den kørte 2500 MHz, meget smart
ikke?
Nogle har endda vovet påstanden om at 2500+ skulle svare til en Pentium 4
2500 MHz, men den holder vist ikke helt vand da Intel bruger nogle andre
teknologier, så AMD og Intel har hver deres forcer.
Iøvrigt kører en AMD 1700+ kun 1466 MHz og ikke 1700 som din kammerat
påstår.

Håber det gav lidt lys over tingene, ellers spørger du bare igen

Mvh
Benjamin

Fra : John T.

Dato : 02-06-05 04:42

Siger tak til jer alle og futter til anden gruppe-sorry !
John