"Se hinanden"
Fra : M. Thostrup

Dato : 01-06-01 14:21

I et lille netværk på tre maskiner har jeg et delingsproblem.

1.comp: 98SE
2. comp: ME
3. comp: Win2000

Med W2K kan jeg se alle computere og få adgang til deres filer.
Men fra ME og 98SE kan jeg ikke komme ind på W2K, jeg får en meddelse om at
jeg skal angive et password til \\xxxx\ipc$. Men dette er jo et default
share og ikke det navn som jeg har delt min hdd under.
Hvordan kan jeg sørge for at ME og 98SE kan komme på min W2K fra
netværkssteder -> xxxx -> c: ?

På forhånd tak

M. Thostrup

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 01-06-01 14:22

"M. Thostrup" wrote:

> Hvordan kan jeg sørge for at ME og 98SE kan komme på min W2K fra
> netværkssteder -> xxxx -> c: ?

Enable guest accounten.

--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte

Fra : M. Thostrup

Dato : 01-06-01 14:27

Mange tak for hjælpen, det var lige det jeg manglede.
Tak
Ps. Tak for et hurtigt svar også.

Fra : Morten

Dato : 01-06-01 18:02

Hej.
Jeg har lidt det samme problem (jeg har en computer m. win2000 og en med
win98), og har også enablet guest accounten. Det gør at jeg kan komme ind på
den anden computer, men jeg kan desværre ikke se den mappe som er sat op til
at være delt. Jeg kan heller ikke installere en netværksprinter.

Jeg synes at jeg har "prøvet alt" her i løbet af de sidste tre dage, men er
virkelig på bar bund. Indtil for nylig kørte jeg win98 på begge compuetere,
og der var der ikke noget problem med at få netværket op at køre.

Er der en rar og klog person, der kan regne ud hvad det er for en lille ting
jeg gør forkert.

Mange hilsener
morten

Fra : ZiCoN

Dato : 03-06-01 10:34

jeps... først enable guest account.. derefter højre klikke på det i vil
'share'.. tryk på sharing (deling) så er det ny deling (new share) giv den
et navn.. derefter giv den rettigheder... evt KUN en vinge i read (læs)...
ok.... ok