?: scanning af åbne porte på min router
Fra : Vølund

Dato : 06-06-05 22:26

Hej Gruppe!

Hvilket tool synes I jeg skal bruge for at finde ud af hvilke porte, der er
åbne på min router.

Årsagen til min interesse for portene er, at jeg vil sætte en FTP-server op,
men kan ikke rigtigt få det til at dutte. Har på fornemmelsen, at næste alle
porte (undtaget mail) er blokeret.

Pfh. tak.
Mvh
Michael

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-06-05 16:21

"Vølund" <voelund@email.dk> wrote:

>Hvilket tool synes I jeg skal bruge for at finde ud af hvilke porte, der er
>åbne på min router.

Du kan starte med at checke routeren's opsætning

>Årsagen til min interesse for portene er, at jeg vil sætte en FTP-server op,
>men kan ikke rigtigt få det til at dutte. Har på fornemmelsen, at næste alle
>porte (undtaget mail) er blokeret.

Du har vel en standard bredbåndsrouter der NAT'ter til lokalnettet, og
dermed er alle indgående porte lukket....

Foreslår du sikrer:

1) at FTP-serveren på lokalnettet har en fast ip-adresse

2) at FTP-serveren fungerer og kan nås fra lokalnettet

3) Derefter opsætter du en 'virtuel server' i routerens opsætning så WAN
trafik til FTP-porten (port 21) sendes videre på lokalnettet til selve
serveren.

Hvis det alligevel driller kan ShieldsUp på www.grc.com checke om
ftp-porten er åben - Alternetivt kan du bare bruge kommandoen 'Telnet
<wan-ip> 21'

Hvis porten er åben, men der ftp alligevel ikke kører, må du checke
serverens opsætning: Den tillader måske ikke forbindelser fra eksterne
ip-adresser ?!

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Vølund

Dato : 07-06-05 21:57

Hej Michael

Tak for tippet - du havde ret. Alle porte er blokeret. Fik det testet via
grc.com

/michael

Fra : Calle.

Dato : 07-06-05 17:57

Vølund wrote:
> [...]
> FTP-server op, men kan ikke rigtigt få det til at dutte. Har på
> fornemmelsen, at næste alle porte (undtaget mail) er blokeret.

har du prøvet at få en anden til at koble sig på din FTP, det kan jo være
din router ikke tillader "loop back" og derfor spærer for dig selv
--
Calle.