RSPAN på Cisco 2950
Fra : Andreas Pedersen

Dato : 02-06-05 16:29

Jeg leger lidt med foskellige analyzere i øjeblikket og derfor har jeg
benyttet mig af SPAN. For at kunne udnytte dette bedre i praksis har
jeg prøvet at sætte RSPAN som det står beskrevet her
http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/lan/cat2950/12114ea1/2950scg/swspan.pdf
på side 13 og 14 men det virker ikke... Det vlan jeg opretter kommer
fint over på switch2 men jeg kan ikke se noget trafik overhovedet på
min destinations port.

(mit labsetup kører på 2 Cisco 2950 der hænger sammen med et krydset
pds kabel på en vlan trunk port - på switch1 sidder 2 pc'er som pinger
hinanden og på switch2 sidder min analyzer)

Er der ellers noget man skal huske??

AND

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-06-05 21:45

On Thu, 02 Jun 2005 17:28:30 +0200, Andreas Pedersen <anden@mil.dk>
wrote:

> Er der ellers noget man skal huske??

Der er en hel del. Se http://tinyurl.com/dm3xz.

Normalt virker det fint, hvis man i øvrigt overholder forudsætningerne
og konfigurerer det rigtigt.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Andreas Pedersen

Dato : 04-06-05 15:05

On Thu, 02 Jun 2005 22:44:36 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:
>Der er en hel del. Se http://tinyurl.com/dm3xz.

Det samme som jeg selv linkede til

>Normalt virker det fint, hvis man i øvrigt overholder forudsætningerne
>og konfigurerer det rigtigt.

Syntes bestemt jeg har konfigureret det rigtigt, men det virker ikke.
Bare for sportens skyld har jeg lavet et nyt setup med to Cisco 3750
og der virkede det med det samme......
Måske skal jeg kigge lidt på hvilken IOS version jeg har i mine
2950'ere?..

AND