Utydelige widgets
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-06-05 13:17

Hej,

Hvis man klikker på linket 'see it in action' ud for 'Dashboard
Widget' på denne side: <http://www.panic.com/transmit/> - så ser
teksten ud til at være nem at læse, når man klikker på det lille
'i' nede i hjørnet, for at skrive serveroplysninger, men hvorfor
ser det mon sådan her ud hos mig:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/mac/tiger/widget_tekst.png> ?

Det er svært at læse, hvad der står ud for hver enkelt linje og
sådan er det egentlig med flere af mine widgets. Det er f.eks.
heller ikke nemt at se, hvad der står nederst til venstre på min
AccuWeather-widget på ovenstående link.

Kan det mon skyldes en manglende systemfont?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-07-05 14:11

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> teksten ud til at være nem at læse, når man klikker på det lille
> 'i' nede i hjørnet, for at skrive serveroplysninger, men hvorfor

Jeg har i mellemtiden fundet ud af, at det er fonten Times, som
driller.

Hvis jeg booter i safe mode, så indlæser Tiger kun systemfontene
og blandt dem ligger der en dfont-udgave af Times. Med den ser
teksten i mine Widgets normal ud, men lige så snart jeg booter
normalt, så autoaktiverer Font Agent Pro 3.02 en Type1-udgave
af Times under opstarten, som Tiger så åbenbart vælger at bruge
i stedet for dfont-udgaven.

Resultatet er ulæselig tekst i mine Widgets, så det tyder på, at
jeg er nødt til at slette Type1-udgaven af Times i min fontsamling,
så den ikke bliver autoaktiveret af Font Agent Pro.

Jeg ville nu hellere være fri for dfont-udgaven, men det bliver
tilsyneladende svært.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-07-05 17:09

Thomas G. Madsen skrev:

> Jeg har i mellemtiden fundet ud af, at det er fonten Times, som
> driller.

Forkert. Det har noget med en Helvetica-Neue (Type1) udgave at
gøre. I mit startsæt i Font Agent Pro havde jeg ved en fejl fået
placeret en hel samling af Helvetica-Neue, selvom jeg kun har
behov for en Bold. Nu når der kun ligger en Bold, er der ikke
noget galt med mine Widgets, og heller ikke selvom Times Type1
ligger i startsættet.

--
Hilsen
Madsen