hente filer i xp eller på mac
Fra : Ole Madsen

Dato : 03-06-05 08:53

Jeg har endelig fået en router til min mac og pc, men jeg ved ikke
hvordan jeg skal få dem til at samarbejde så jeg kan hente filer på den
anden fra begge, kan i hjælpe mig i den rigtige retning?

Ole

Fra : Jesper

Dato : 04-06-05 09:17

Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
> hvordan jeg skal få dem til at samarbejde så jeg kan hente filer på den
> anden fra begge, kan i hjælpe mig i den rigtige retning?

Hvis du deler din computer i Windows-deling i systemindstillingen
Deling, så kan du gå på med Windåsen, kig io XPs hjælp for hvordan man
gør.

Fra : Ole Madsen

Dato : 04-06-05 11:35

Jesper wrote:

> Hvis du deler din computer i Windows-deling i systemindstillingen
> Deling, så kan du gå på med Windåsen, kig io XPs hjælp for hvordan man
> gør.
tak

Ole

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-06-05 15:19

> [...]

> hvordan jeg skal få dem til at samarbejde så jeg kan hente filer på den
> anden fra begge, kan i hjælpe mig i den rigtige retning?

Du får adgang til dine file på PCen som beskrevet af Jesper.

Når du har slået fildeling til i XP, opretter du selve forbindelse fra
din Mac (du har ikke oplyst hvilket styresystem du bruger, men jeg går
ud fra det er OS X 10.3.9) i Go-menuen (Engelsk udgave) i Finder, ved at
vælge Connect to Server i menuen der - eller bare trykker æble-k i
Finder. Så skulle du kunne se din PC.

Få at få adgang til dine file på din Mac fra din PC skal du først slå
Windows Sharing til i System Preferences -> Sharing under Internet &
Network. Når du har aktiveret det, står der en lille vejledning om
hvordan du får forbindelse forneden.

Du bruger så disse oplysninger ved i XP (jeg skal lige tage et lille
forbehold her; jeg bruger nemlig W2K, men jeg tror det er det samme i
XP) i Netværksteder (dansk udgave - ikonet på skrivebordet) at vælge
Tilføj netværksted og indføje oplysningerne der og så væge et navn for
forbindelsen.

Så skulle du få forbindelse til dit hjemme-directory på din Mac, og der
bliver oprettet et ikon i Netværksteder, hvor du fremover kan vælge at
oprette forbindelsen - så sænge Windows Sharing er slået til på din Mac.

Fra : Ole Madsen

Dato : 04-06-05 20:07

Axel Hammerschmidt wrote:

> Så skulle du få forbindelse til dit hjemme-directory på din Mac, og der
> bliver oprettet et ikon i Netværksteder, hvor du fremover kan vælge at
> oprette forbindelsen - så sænge Windows Sharing er slået til på din Mac.

jeg kan se mappen i mac, men xp siger at jeg skal ha admin til at give
mig tilladelse, hvordan gør jeg det?

Tak for svaret

Ole

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-06-05 21:32

Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote:

> jeg kan se mappen i mac, men xp siger at jeg skal ha admin til at give
> mig tilladelse, hvordan gør jeg det?

Hvilken version OS X bruger du? Hvis det er 10.4 kan du evt hente og
kigge i nyhedsgruppen alt.mac (Tele2 har den) og læse en udførlig
vejledning fra Alan Zisman i tråden "Connecting to windows shares on
Tiger 10.4.1". Den er under et døgn gammel og gruppen er ikke særlig
stor.

Fra : Ole Madsen

Dato : 05-06-05 00:16

Axel Hammerschmidt wrote:

> [...]
> vejledning fra Alan Zisman i tråden "Connecting to windows shares on
> Tiger 10.4.1". Den er under et døgn gammel og gruppen er ikke særlig

jeg har også 10.4.1, tak for svaret

Ole