css validering af scollbar?
Fra : John Kjoller

Dato : 05-06-05 22:27

Bortset fra diverse mere eller mindre religiøse holdninger til farvede
scrollbars (i IE og Opera), findes der så en måde at lave det i valid css?

Kh
John

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 05-06-05 22:28

"John Kjoller" <john@skrivikkedette-basix.dk> writes:

> Bortset fra diverse mere eller mindre religiøse holdninger til farvede
> scrollbars (i IE og Opera), findes der så en måde at lave det i valid css?

Nej.

/L

Fra : sq

Dato : 06-06-05 13:42

Prøv at google: "colorized scrollbars" +"sam francke"
Jeg har 4 svar lige nu
såden i abf for en måned siden

søren

Fra : Jens Peter Karlsen[F~

Dato : 06-06-05 14:37

Han spurgte om der fandtes en måde at gøre det med valid CSS. IKKE om
der fandtes et værktøj til at generere farvede scrollbars.
Som Lasse skrev er der ikke en valid måde at gøre dette.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-06-05 14:41

sq skrev:

>Prøv at google: "colorized scrollbars" +"sam francke"

Det bliver det ikke valid css af.

PS. Vær rar at svare under det du citerer og klip det væk, som du
ikke direkte svarer på.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-06-05 14:45

sq skrev:

> Prøv at google: "colorized scrollbars" +"sam francke"

Hvad skulle man få ud af det? Svaret på spørgsmålet (om man kan lave
scrollbarfarver med valid kode) er "nej".

> Jeg har 4 svar lige nu
> såden i abf for en måned siden

Hvad er abf?

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Tidemann

Dato : 11-06-05 17:25

Jens Gyldenkærne Clausen, Knud Gert Ellentoft og Jens Peter Karlsen skrev:

>Svaret på spørgsmålet (om man kan lave
>scrollbarfarver med valid kode) er "nej".

Men dette er valid, hvis det sættes ind i head.............

html {
scrollbar-face-color: #ffffff;
scrollbar-higlight-color: #ffffff;
scrollbar-shadow-color: #ffffff;
scrollbar-3dlight-color: #ffffff;
scrollbar-arrow-color: #000000;
scrollbar-track-color: #ffffff;
scrollbar-darkshadow-color: #dddddd;
margin:0;
padding:0;
}
fundet her
<http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/refe
rence/properties/minheight.asp>

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-06-05 17:59

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev:

><http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/refe
>rence/properties/minheight.asp>

Blot til orientering, hvis du undlader at sætte <> omkring lange
links, så undgår du at de knækker.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-06-05 22:28

Knud Gert Ellentoft wrote:

<http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/re
fe

> Blot til orientering, hvis du undlader at sætte <> omkring lange
> links, så undgår du at de knækker.

Der var ikke noget i vejen med Mariannes link, set i min news-reader
(Outlook Express). Det må være din news-reader, der fejler.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Tidemann

Dato : 11-06-05 23:12

"Erik Ginnerskov" skrev
> [...]
>
> Der var ikke noget i vejen med Mariannes link, set i min news-reader
> (Outlook Express). Det må være din news-reader, der fejler.

Jeg ser også linket knækket, det her står på anden linie:
rence/properties/minheight.asp>
i Outlook Exspress

Jeg prøver uden <> næste gang ;0))
Kan det være noget med ombrydningen af teksten?
min er sat til 76 tegn i indstillinger!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-06-05 23:45

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev:

>Kan det være noget med ombrydningen af teksten?
>min er sat til 76 tegn i indstillinger!

Såfremt du retter linjelængden i registreringsdatabasen, så kan
du godt sende et langt link med <> omkring, men det betyder, at
du så skal huske at skifte linje manuelt til din brødtekst.

Så når OE (nyere versioner), kan klare det ved at undlade <>
omkring linket, så er der ingen grund til at gøre det.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-06-05 01:00

Knud Gert Ellentoft wrote:

> [...]

Kan også være fordi jeg har installeret QouteFix ovenpå min Outlook Express.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-06-05 09:00

Erik Ginnerskov skrev:

>Kan også være fordi jeg har installeret QouteFix ovenpå min Outlook Express.

Måske, kender ikke så meget til OE i praktisk brug, mere kun
teorien .
--
Knud

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 11-06-05 17:38

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> writes:

> Men dette er valid, hvis det sættes ind i head.............

Nej. Det er gyldigt HTML, men ikke gyldigt CSS. CSS indeholder ikke
nogen egenskab der hedder "scrollbar-face-color". Microsofts browser
accepterer flere egenskaber end dem der er med i CSS-standarderne.

/L

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-06-05 18:02

Lasse Reichstein Nielsen skrev:

>Microsofts browser
>accepterer flere egenskaber end dem der er med i CSS-standarderne.

Det gør de fleste browsere jo, f.eks. har Mozilla/Firefox jo også
sine egne (-moz-border, -moz-radius osv.).

Hvad scrollbarfarver angår, så er der jo stadigvæk andre
browsere, der understøtter det.
(Konqueror og Opera i nyere versioner kan sættes op til at vise
dem).
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-06-05 22:25

Erik Ginnerskov skrev:

> Kan også være fordi jeg har installeret QouteFix ovenpå min
> Outlook Express.

Det er det. Xnews viser også linket knækket (og det har ellers ikke
problemer med lange links).
--
Jens Gyldenkærne Clausen