float right - først?
Fra : John Kjoller

Dato : 05-06-05 19:17

Er der noget med at når man right-floater en div, så skal den sættes ind på
siden FØR det, der skal stå til vesntre, for den right-floatede div?

eks:

#hojre { float:right }
#venstre {etellerandet}

før, indholdet i højre div?</div>

Eller hvad?

Fra : Tidemann

Dato : 05-06-05 20:08

"John Kjoller" skrev

> Er der noget med at når man right-floater en div, så skal den sættes ind på
> siden FØR det, der skal stå til vesntre, for den right-floatede div?

> [...]

Erik Ginnerskov skrev tidligere dette:
I den version, jeg gik ud fra, havde du indsat nogle plakater før den
højre-floatede tabel. Al sideinformation, der ønskes vist til venstre for et
højrefloated element *skal* indskrives i koden _efter_ det højrefloatede
element.

Men ved ikke hvorfor det er sådan, men det har jeg overset.
men prøv at bytte om på plakat og kalender............

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : John Kjoller

Dato : 05-06-05 20:50

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev
> [...]
>
> Men ved ikke hvorfor det er sådan, men det har jeg overset.
> men prøv at bytte om på plakat og kalender............

Det havde jeg allerede gjort. men jeg ville bare lige tjekke om det nu også
var sådan det skulle være.

Fra : Tidemann

Dato : 05-06-05 21:49

"John Kjoller" skrev

> "Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev

> Det havde jeg allerede gjort. men jeg ville bare lige tjekke om det nu også
> var sådan det skulle være.

Jeg ved ikke om det absolut _skal_ være sådan, måske Erik Ginnerskov kan
fortælle det ??
Eller en anden?

Er der en der har et link til en beskrivelse/forklaring af dette, så jeg selv
kan blive lidt klogere omkring det??

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-06-05 23:03

Tidemann wrote:

> Jeg ved ikke om det absolut _skal_ være sådan, måske Erik Ginnerskov
> kan fortælle det ??

Hvis man indskriver et højrefloated element i kildekoden *efter* det, som
man vil have stående til venstre for det højrefloatede, vil det
højrefloatede blive rykket ned efter det, som *skulle* have stået til
venstre for det højrefloatede.

Prøv at se dette eksempel:

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/floatfejl.asp

Erik Ginnerskov