Æ Ø og Å's html koder
Fra : Morten Gregersen

Dato : 04-06-05 09:16

Nogen der ved hvordan man skriver Æ Ø og Å i html sprog?

Det er fordi jeg har en gæstebog, og den skal sende e-mails ud hver
gang der er nogen der skriver i den. Men problemet er bare at hvis man
skriver Æ Ø eller Å i e-mailen laver den det bare til et andet tegn...
Så tænkte at man kunne skrive Æ Ø eller Å's html kode... (hvis de da
har en...)

Hilsen Morten Gregersen

Fra : Kristian Thy

Dato : 04-06-05 09:32

Quoth Morten Gregersen:
> Nogen der ved hvordan man skriver Æ Ø og Å i html sprog?

æ ø å

--
\\kristian

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-06-05 09:41

Kristian Thy skrev:

>æ ø å

Nej, det er æ,ø,å. Æ, Ø, Å er

Men ved

charset=ISO-8859-1">

i head burde det være unødvendigt.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-05 11:51

Her er en oversigt over speciell html tegn:

http://hjemmesideskolen.dk/html/chars.asp

Fra : Thomas VJ

Dato : 04-06-05 09:38

"Kristian Thy" <thy@itu.dk> skrev i en meddelelse
> Quoth Morten Gregersen:
>
> &aelig; &oslash; &aring;

- Og hvis det skal være kapitaler, som Morten sprugte om er det:
&AElig; &Oslash; &Aring;

--
Mvh,
Thomas VJ

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-06-05 22:41

Thomas VJ skrev:

> - Og hvis det skal være kapitaler, som Morten sprugte om er det:
> &AElig; &Oslash; &Aring;

For en ordens skyld - store bogstaver hedder versaler eller
majuskler på dansk (men capitals på engelsk).

På dansk har man også begrebet kapitæler - der svarer til det
engelske "small capitals" eller "small caps" (bogstaver der har
form som store bogstaver men størrelse som små bogstaver).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas VJ

Dato : 05-06-05 00:48

<klip>

> [...]
> engelske "small capitals" eller "small caps" (bogstaver der har
> form som store bogstaver men størrelse som små bogstaver).

Tak for info Jens.
Så fik jeg også lært lidt mere i dag.

--
Mvh,