Firefox, fieldset
Fra : Jeppe Christensen

Dato : 02-06-05 12:08

Nogen der kan svare på hvorfor "fieldset" bliver så firkantet i
firefox i forhold til IE.

Hvis i vil se hvad jeg mener så åben den side i IE og bagefter i
firefox.

http://www.puity.frac.dk/

mvh. Jeppe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-05 12:26

Jeppe Christensen wrote:
> [...]
> firefox i forhold til IE.
>
> Hvis i vil se hvad jeg mener så åben den side i IE og bagefter i

Hos mig er der ingen forskel, men det er nok fordi jeg ikke bruge
"Windows-Fisherprice"-temaet (standard-temaet i XP). Hvordan dine
form-elementer ser ud i IE har altså med dit tema at gøre, hvorimod
Firefox ikke bruger de samme indstillinger.

Du kan nu ændre hvor firkantet dine fieldset skal være med Mozillas
hjemmelavede -moz-border-radius, fx:
fieldset.overskrift { width:330px; -moz-border-radius:5px; }
-moz-border-radius er egentlig en forløber til border-radius propertien,
som skulle være med i CSS3 standarden.

Nu kan selvfølgelig også bare ændre det på din egen browser, hvis du
skriver:
fieldset {-moz-border-radius:5px;}
i din userContent.css

Fra : Benny Nissen

Dato : 02-06-05 12:32

Ulrik Skovenborg wrote:

> Du kan nu ændre hvor firkantet dine fieldset skal være med Mozillas
> hjemmelavede -moz-border-radius,

Bemærk dog, at den ikke validerer.

--
Benny Nissen

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-05 12:38

Benny Nissen wrote:

> Bemærk dog, at den ikke validerer.

Nej, netop derfor kan det måske også bare være en fordel enten at skrive
de i userContent.css eller helt droppe det.

For mere information omkring userContent.css, så kig i:
http://www.mozilla.org/support/firefox/edit#content