Link til side med frames
Fra : madsgormlarsen@gmail~

Dato : 31-05-05 21:12

Hej

Jeg skal linke til en side som er opbygget med frames, kan det på
nogen måde lade sig gøre? Helst skal indholdet i 2 frames været et
andet end det som det bliver med et almindeligt link.

Mads

Fra : Benny Nissen

Dato : 31-05-05 21:18

madsgormlarsen@gmail.com wrote:
> [...]
> nogen måde lade sig gøre? Helst skal indholdet i 2 frames været et
> andet end det som det bliver med et almindeligt link.

Nej, det kan ikke lade sig gøre.
Det er en af ulemperne ved frames (der er mange flere).

--
Benny Nissen

Fra : Chill

Dato : 31-05-05 21:29

Benny Nissen wrote:

> Nej, det kan ikke lade sig gøre.
> Det er en af ulemperne ved frames (der er mange flere).

Det største ulempe er, at de nogensinde blev godkendte

--
Venligst,

Chill

http://www.hackademi.com
.... 'Push to test' ..<click>.. 'Release to detonate'

Fra : Kurt Hansen

Dato : 31-05-05 21:44

Den Tue, 31 May 2005 22:17:44 +0200, skrev Benny Nissen:

>Nej, det kan ikke lade sig gøre.
>Det er en af ulemperne ved frames (der er mange flere).

Hvad kan ikke lade sig gøre? Hvis hvert klik på siden kalder et nyt
frameset, kan der da sagtens linkes til dette.

Eksempel: www.danacord.dk

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Benny Nissen

Dato : 31-05-05 21:55

Kurt Hansen wrote:

> Hvad kan ikke lade sig gøre? Hvis hvert klik på siden kalder et nyt
> frameset, kan der da sagtens linkes til dette.

Prøv lige at læse spørgsmålet igen:
"Jeg skal linke til en side som er opbygget med frames ..."

Det er altså med stor sansynlighed ikke han egen side, men en fremmed
han skal linke til.
Han vil så gerne have siden med frames til at åbne et bestemt indhold i
en af rammerne. Det er det jeg siger, han ikke kan.

> Eksempel: www.danacord.dk

Der linker du jo ikke til et bestemt indhold i en ramme, men blot
hovedsiden.

--
Benny Nissen

Fra : madsgormlarsen@gmail~

Dato : 31-05-05 22:01

Det jeg gerne vil er helt konkret at linke til den her frame
http://www.watski.dk/www/renderPage2.asp?pageID=1285&catId2=18 men jeg
vil gerne linke til selve sitet med denne frame aktiv (håber det
danner mening - altså jeg kan jo nemt linke til selve framen, men så
mangler hoved navigations menu'en) . Ingen tricks og så tips til
omveje?

Fra : Benny Nissen

Dato : 31-05-05 22:07

> [...]
> danner mening - altså jeg kan jo nemt linke til selve framen, men så
> mangler hoved navigations menu'en) . Ingen tricks og så tips til

Nej, der findes hverken triks eller så tips til at klare det.
Det er webmasteren på den pågældende side der har valgt frames (uvidst
af hvilken grund), og det er der ikke noget at gøre ved.

Hvis han havde brugt lidt javascript kunne problemet løses hos alle
brugere, der har javascript slået til.

Se f.eks.:
http://www.aage.dk/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=8083
Der bliver top,menu og bund indlæst alligevel ved hjælp af lidt script.

Hvis han havde brugt en serverside teknologi til at inkludere menu
o.s.v. på alle siderne var problemet slet ikke eksisterende.
Serveren kører alligevel asp, så det er lidt uforståligt, at han ikke
benytter sig af det.

--
Benny Nissen

Fra : madsgormlarsen@gmail~

Dato : 01-06-05 11:20

Det kan tænkes at de rent faktisk gør nettop det. Her er et link til
en under frame.

http://www.watski.dk/www/index.asp?tippage=produkter%5Fmeny%2Easp%3FsubGroupID%3D0%26prodCardID%3D25578%26groupId%3D5

men derfra og så til at linke til den artikel jeg gerne vil linke til,
det er vist et stykke vej.

Tak for alle forslag, håber der er nogen som har flere.

Fra : Benny Nissen

Dato : 01-06-05 12:02

madsgormlarsen@gmail.com wrote:

> men derfra og så til at linke til den artikel jeg gerne vil linke til,
> det er vist et stykke vej.
>
> Tak for alle forslag, håber der er nogen som har flere.

Det er stadigvæk en elendig side. Prøv at slå javascript fra, og se så,
hvor langt du kommer fra forsiden.
(hint: ingen steder)

--
Benny Nissen

Fra : Britt Malka

Dato : 01-06-05 13:19

On Wed, 01 Jun 2005 13:02:01 +0200, Benny Nissen <news@bennynissen.dk>
wrote:

>Det er stadigvæk en elendig side. Prøv at slå javascript fra, og se så,
>hvor langt du kommer fra forsiden.
>(hint: ingen steder)

De bryder sig nok ikke om kunder

Vi var ude i en virksomhed, hvor svigerinden stod for bogføringen.
Ejeren var helt vilde efter, at vi skulle lave hjemmeside for dem med
shopping-modul.

Svigerinden var ikke varm på idéen. Det betød jo, at hun så skulle
lave flere fakturaer!

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?

Fra : madsgormlarsen@gmail~

Dato : 02-06-05 09:45

Tak for hjælpen, jeg har fundet løsningen og det kan faktisk lade
sige gøre. Men det er sådan lidt med at gætte sig frem til den url
der kan benyttes udfra nogen af dem man kan se.

Fra : Olav Noksagt

Dato : 02-06-05 09:56

madsgormlarsen@gmail.com skrev: (...)

En lille biting er at jeg vil foreslå dig at ændre dit navn til et rigtigt
navn og så sløre din emaiiladresse når du går på nyhedsgrupper.
Du kan være 200% sikker på at din emailadresse bliver "høstet" til spam, når
du skriver den så tydeligt.

Jeg var oppe på 60 spam om dagen efter at have begået samme fejl - og er nu
skiftet til en anden emailadresse

Olav

Fra : Benny Nissen

Dato : 02-06-05 10:14

Olav Noksagt wrote:

> [...]
> du skriver den så tydeligt.
>
> Jeg var oppe på 60 spam om dagen efter at have begået samme fejl - og er nu

Jeg skriver da også min korrekte adresse: news@bennynissen.dk

Selvfølgeligt giver det noget spam, men med en god udbyder og et
effektivt filter er det nu ikke det store problem.

<ot>
Fedt når man så modtager en spam-mail fra 'citybank', hvor man på en
side skal indtaste kontonummer og adgangskode.
Så er det bare lige at bikse en lille php-side sammen der laver 100.000+
tilfældige kontonumre og adgangskoder og submitter.
Så bliver spammerne nemlig så glade, for så kommer den noget i deres
database, og det vil de så gerne ha'
</ot>

--
Benny Nissen

Fra : Olav Noksagt

Dato : 02-06-05 11:12

Benny Nissen skrev:

> Jeg skriver da også min korrekte adresse: news@bennynissen.dk
>
> Selvfølgeligt giver det noget spam, men med en god udbyder og et
> effektivt filter er det nu ikke det store problem.

Ja - det er jo smag og behag.
Jeg vil til enhver tid foretrække at undgå spam med lidt enkle midler
fremfor at modtage det.

Olav

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-06-05 14:27

Olav Noksagt skrev:

>Jeg var oppe på 60 spam om dagen efter at have begået samme fejl - og er nu
>skiftet til en anden emailadresse

Du gør det bare på en meget uhensigtsmæssig måde.

Du er medvirkende til at generere en masse trafik til en
(formentlig) ikke-eksisterende adresse og dermed en belastning af
nettet.

Du burde bruge f.eks.
dit_navn@hotmail.invalid
eller
dit_navn(at)hotmail.com
eller helt undlade at skrive en e-mailadresse.

Bruger du invalid såså vil den blive afvist på serveren og i det
andet vil en spamhøster ikke kunne opsnappe adressen.

Med invalid vil spammails ikke blive sendt til Hotmail, som så
ikke har nogen mailkonto med det navn og så svare tilbage til en
formentlig ikke-eksisterende adresse, hvor postserveren måske
igen svarer det tilbage eller en helt uskyldig får afvisningen.
--
Knud

Fra : madsgormlarsen@gmail~

Dato : 02-06-05 20:36

Hvor mange nyhedsgruppe-læsere skal der til for at skifte en pære?

Svar er her:

http://kimludvigsen.dk/diverse-nyhedsgruppevits.html

Fra : Tomasz Otap

Dato : 02-06-05 21:50

madsgormlarsen@gmail.com proclaimed as follows:
> Hvor mange nyhedsgruppe-læsere skal der til for at skifte en pære?
>
> Svar er her:
>
> http://kimludvigsen.dk/diverse-nyhedsgruppevits.html

Damn... tak for det. Jeg rullede på gulvet af grin...

It's funny, because it's true...

Fra : Kristian Thy

Dato : 02-06-05 22:08

Quoth Tomasz Otap:
> madsgormlarsen@gmail.com proclaimed as follows:

> Damn... tak for det. Jeg rullede på gulvet af grin...
>
> It's funny, because it's true...

Det synes jeg også!

--
\\kristian