Udelad koder fra validering
Fra : Britt Malka

Dato : 31-05-05 00:04

Godaften

Jeg er lidt bange for at lave om på affiliate-links, der indeholder
tegnet "&".

Kan jeg uden videre lave det om til &?

Ellers mener jeg, at jeg engang har fået at vide i gruppen her, at man
kan udelade koder fra valideringen (W3C), og jeg mener også, at jeg så
det på W3's hjemmeside, men jeg kan ikke genfinde det.

Er der nogen her, der husker det bedre end mig?

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-05-05 00:10

Britt Malka wrote:
> Godaften
>
> Jeg er lidt bange for at lave om på affiliate-links, der indeholder
> tegnet "&".
>
> Kan jeg uden videre lave det om til &?

Jeg har ikke været ude for, at det skulle give problemer med den
omskrivning.

> Ellers mener jeg, at jeg engang har fået at vide i gruppen her, at man
> kan udelade koder fra valideringen (W3C), og jeg mener også, at jeg så
> det på W3's hjemmeside, men jeg kan ikke genfinde det.

Hvis du udskriver koden med javascript, kan du skjule koden for validatoren:

<script type="text/javascript">
<!--
document.write('a href=".....>Linktekst</a>');
-->
</script>

Husk at få <!-- og --> med. Det er de to linjer, der skjuler scriptet for
validatoren.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk/

Fra : Britt Malka

Dato : 31-05-05 08:56

On Tue, 31 May 2005 01:10:22 +0200, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

>Jeg har ikke været ude for, at det skulle give problemer med den
>omskrivning.

Tusind tak. Så vil det være den bedste løsning.

>Hvis du udskriver koden med javascript, kan du skjule koden for validatoren:

Det har måske været det, jeg har tænkt på. Tak for at genopfriske min
hukommelse.

Fra : Benny Nissen

Dato : 31-05-05 00:27

Britt Malka wrote:
> Godaften
>
> Jeg er lidt bange for at lave om på affiliate-links, der indeholder
> tegnet "&".
>
> Kan jeg uden videre lave det om til &amp;?

Som Erik skriver: Ja.

> Ellers mener jeg, at jeg engang har fået at vide i gruppen her, at man
> kan udelade koder fra valideringen (W3C), og jeg mener også, at jeg så
> det på W3's hjemmeside, men jeg kan ikke genfinde det.

Hvorfor vil du det ?
Hvis sitet ikke validerer, hvorfor så prøve på at få det til det med
sådanne krumspring ?
Det holder ikke.

--
Benny

Fra : Britt Malka

Dato : 31-05-05 08:57

On Tue, 31 May 2005 01:27:09 +0200, Benny Nissen <news@bennynissen.dk>
wrote:

>Hvorfor vil du det ?
>Hvis sitet ikke validerer, hvorfor så prøve på at få det til det med
>sådanne krumspring ?
>Det holder ikke.

Det er ikke til et site, men til en html-mail, og hvis den ikke
validerer, er der nogle spam-filtre, der frasorterer den.

Ellers krumspringer jeg skam heller ikke

Fra : from south

Dato : 31-05-05 18:30

Øh Britt.
"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
> On Tue, 31 May 2005 01:27:09 +0200, Benny Nissen <news@bennynissen.dk>
[benny skrev]

[snip]
> [...]
> validerer, er der nogle spam-filtre, der frasorterer den.
>
> Ellers krumspringer jeg skam heller ikke
Og du husker baggrundsfarve og tekstfarve?
Og tjekker kode ?
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.mail-archive.com%2Ftips-og-tricks%40malka.it%2F
Mvh Knud

Fra : Britt Malka

Dato : 31-05-05 20:34

On Tue, 31 May 2005 19:29:32 +0200, "from south" <and@mand.invalid>
wrote:

>Øh Britt.

???

Jeg har aldrig forstået folk, der bruger "øh" i skriftligt materiale.
Der har man da tid til at tænke sig om, før man skriver.

At man skal tænke sig om før man taler er da ellers udmærket

>Og du husker baggrundsfarve og tekstfarve?

Ja, hvis ellers mailprogrammet kan videregive den korrekte farve.

>Og tjekker kode ?

Ja, det gør jeg.

Jeg siger ikke, at jeg har gjort det siden min fødsel, men de sidste
mange måneder har jeg gjort det. I øvrigt er det ikke ret længe siden,
at jeg begyndte at udsende html-mails i det hele taget, for jeg har
altid ment, at e-mails ... det var tekst, og ikke html.

>http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.mail-archive.com%2Ftips-og-tricks%40malka.it%2F

Flot, du kender validatoren

Men Knud, jeg må skuffe dig. www.mail-archive.com er ikke min side.
Det var bare en, jeg brugte til at opbevare mit mailarkiv på i et
stykke tid.

Hvis du tjekker: http://www.mail-archive.com/tips-og-tricks@malka.it/
vil du se, at de har mine mails indtil nummer 69 -- i øvrigt med en
masse huller -- og jeg er nået til Tips&Trick nummer 109, så det er
nogle uger siden.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-05-05 22:26

Britt Malka wrote:

> for jeg har
> altid ment, at e-mails ... det var tekst, og ikke html.

Det er der såmænd mange, der stadig mener, bl.a. fordi det nedsætter
risikoen for at få noget virus eller spy-ware ind på harddisken. Mange
mailservere er faktisk sat op til at spærre for html-mails af samme grund.

En mail i html fylder også betydeligt mere end en ren tekstmail. Det har
betydning for den tid, det tager at hente mailen hjem. Og den kan på nogle
mailservere være nærmest ulæselig, hvis man går ind via en browser for at
tjekke sin postkasse.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk/

Fra : Benny Nissen

Dato : 31-05-05 22:43

Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
> mailservere være nærmest ulæselig, hvis man går ind via en browser for at

Nemlig Erik.

Derfor laver man også helst nyhedsbreve og lign. som ren tekst, men
gerne med et link til en html-version online.
Så kan brugeren selv bestemme, om han/hun vil se den 'flotte' version.

--
Benny Nissen

Fra : Britt Malka

Dato : 31-05-05 23:17

On Tue, 31 May 2005 23:43:27 +0200, Benny Nissen <news@bennynissen.dk>
wrote:

>Derfor laver man også helst nyhedsbreve og lign. som ren tekst, men
>gerne med et link til en html-version online.
>Så kan brugeren selv bestemme, om han/hun vil se den 'flotte' version.

Jeg lavede en afstemning i sin tid ... og herefter lader jeg selv folk
vælge, når de melder sig som abonnent. De kan vælge imellem html eller
tekst. Flertallet vælger html.

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 31-05-05 23:31

> Jeg lavede en afstemning i sin tid ... og herefter lader jeg selv folk
> vælge, når de melder sig som abonnent. De kan vælge imellem html eller
> tekst. Flertallet vælger html.

Noget lignende gør Computerworld og jeg modtager dagligt mails fra dem uden
at mit virusprogranm kommer med konmmetarer.

Med venlig hilsen
Johnny Wither Ronnenberg

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-05-05 23:23

Benny Nissen wrote:

> Derfor laver man også helst nyhedsbreve og lign. som ren tekst, men
> gerne med et link til en html-version online.
> Så kan brugeren selv bestemme, om han/hun vil se den 'flotte' version.

Det kan jeg helt tilslutte mig - om end jeg ikke selv tilbyder den luksus,
men det er nok mest dovenskab. ;)

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk/

Fra : Britt Malka

Dato : 31-05-05 23:16

On Tue, 31 May 2005 23:26:15 +0200, "Erik Ginnerskov"

>Det er der såmænd mange, der stadig mener,

Ja, heldigvis, men vi er en uddøende race.

> bl.a. fordi det nedsætter
>risikoen for at få noget virus eller spy-ware ind på harddisken.

Nemlig, og spammere kan ikke tjekke, om man har læst deres mails.

>En mail i html fylder også betydeligt mere end en ren tekstmail.

Ja, og de fleste bruger det alligevel til at skrive en e-mail med hvid
baggrund og sort tekst, så det er spild af båndbredde og plads på
harddisken.

Gid, folk dog ville bruge html-mail med omtanke!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-05-05 23:28

Britt Malka wrote:

> Nemlig, og spammere kan ikke tjekke, om man har læst deres mails.

Man kan da endnu sætte sit mailprogram (OE) op til ikke at give besked, når
en mail er blevet læst. Den indstilling vil overrule afsenderens eventuelle
ønske om at blive adviseret.

> Ja, og de fleste bruger det alligevel til at skrive en e-mail med hvid
> baggrund og sort tekst,

Det har du også lagt mærke til. Ja folk er sgu underlige, nogen gange. ;)

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk/

Fra : Benny Nissen

Dato : 31-05-05 23:56

Erik Ginnerskov wrote:

> Man kan da endnu sætte sit mailprogram (OE) op til ikke at give besked, når
> en mail er blevet læst. Den indstilling vil overrule afsenderens eventuelle
> ønske om at blive adviseret.

Ja, men hvis en html-mail indeholder billeder, som bliver hentet fra en
ekstern server er det jo bare at sætte lidt ekstra kode på. Så kan man
spore mailen. Det er dog heldigvis blokeret i den nyeste Outlook og
sikkert også Express.

--
Benny Nissen

Fra : Britt Malka

Dato : 31-05-05 20:38

Fra : Benny Nissen

Dato : 31-05-05 20:48

Britt Malka wrote:

Jeg har aldrig forstået folk der sender en tom mail

--
Benny

Fra : Britt Malka

Dato : 31-05-05 20:58

On Tue, 31 May 2005 21:48:13 +0200, Benny Nissen <news@bennynissen.dk>
wrote:

>Jeg har aldrig forstået folk der sender en tom mail

Heller ikke jeg

Men på den anden side har jeg heller aldrig forstået Agent og den
måde, man kan annullere udsendelsen af en mail og sende den rigtige.

En dag, en skønne dag, måske forstår jeg det

Eller også går jeg bare over til at bruge The Bat! til news også.

Fra : Britt Malka

Dato : 31-05-05 20:41

wrote:

>Øh Britt.

???

Jeg har aldrig forstået folk, der bruger "øh" i skriftligt materiale.
Der
har man da tid til at tænke sig om, før man taler.

> [...]

huller --
og jeg er nået til Tips&Trick nummer 109, så det er nogle uger siden.

For øvrigt -- hvis du ser mailen, så vil du ... eller du burde ...
lægge mærke til, at der på det tidspunkt er tale om en tekst-e-mail.
Der er ingen html i den. Det er udelukkende hjemmesiden, der leverer
html'en.

Du kan måske se det af designet på mailen

De nyere kan ses bl.a. her:

http://www.tips-og-tricks.com/pics/2005-05-27/2005-05-27.html

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 31-05-05 21:48

On Tue, 31 May 2005 09:57:18 +0200, Britt Malka <news@foxladi.com> wrote:

> Det er ikke til et site, men til en html-mail, og hvis den ikke
> validerer, er der nogle spam-filtre, der frasorterer den.

Hvis et spamfilter frasortere ikke valide html-mails, så bliver
størstedelen af alle html-mails vel frasorteret.
OE kan da i al fald ikke generere valid html-kode.
Derfor synes jeg det lyder lidt underligt, at valid kode rent faktisk
skulle have noget at sige i den henseende.
Findes der rent faktisk et emailprogram, der kan sende html-mails med
valid kode? - Udover mailinglister sendt via php/asp scripts.
Og hvilke spam-filtre tjekker om html-koden er valid?

FUT:dk.edb.internet.software.mail+news

--
Ryan Kristensen

Fra : Britt Malka

Dato : 31-05-05 22:15

On Tue, 31 May 2005 22:47:43 +0200, "Ryan Kristensen"
<ryankristensen@hotmail.invalid> wrote:

>Hvis et spamfilter frasortere ikke valide html-mails, så bliver
>størstedelen af alle html-mails vel frasorteret.

Nej, men det kan være dråben, der får bægeret til at flyde over.

>OE kan da i al fald ikke generere valid html-kode.

Næh, det vil jeg gerne tro

Når FrontPage ikke kan, hvorfor skulle mailprogrammet så?

>Derfor synes jeg det lyder lidt underligt, at valid kode rent faktisk
>skulle have noget at sige i den henseende.

Det har det.

>Findes der rent faktisk et emailprogram, der kan sende html-mails med
>valid kode?

Det ved jeg ikke. Mit mailprogram bruger jeg kun til at sende
tekstmails med, men det kan udsende html-mails. Jeg har dog aldrig
brugt den funktion.

> - Udover mailinglister sendt via php/asp scripts.

Ja, det er det, jeg bruger. Php, altså.

>Og hvilke spam-filtre tjekker om html-koden er valid?

Det gør SpamAssasin

http://www.tips-og-tricks.com/tippet/409

Måske er der andre også, det ved jeg ikke, men den der kender jeg i
hvert fald.