Afspil musik på site
Fra : Christian Budde Chri~

Dato : 30-05-05 19:11

Jeg har lige fået til opgave at lave en site for en rock gruppe,
og jeg vil gerne ligge noget af deres musik ud på nettet så folk
kan høre det og eventuelt downloade det, hvordan gør jeg det.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-05 19:31

"Christian Budde Christensen" <budde_377@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige fået til opgave at lave en site for en rock gruppe,
> og jeg vil gerne ligge noget af deres musik ud på nettet så folk
> kan høre det og eventuelt downloade det, hvordan gør jeg det.

Du kan evt prøve med denne:

<EMBED SRC="et eller andet.mp3" AUTOSTART="false" VOLUME="50" HEIGHT="25"
WIDTH="200" CONTROLS="smallconsole">

/Carsten

Fra : Per Rasmussen

Dato : 30-05-05 22:13

alsingeren.dk wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Du kan evt prøve med denne:
>
> <EMBED SRC="et eller andet.mp3" AUTOSTART="false" VOLUME="50" HEIGHT="25"
> WIDTH="200" CONTROLS="smallconsole">

Nej nej nej ikke det autostart lort

PerR

Fra : Benny Nissen

Dato : 30-05-05 23:19

Per Rasmussen wrote:

> Nej nej nej ikke det autostart lort

Bare brug Firefox. Så slipper du for det

--
Benny

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 30-05-05 23:43

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

HEIGHT="25"

> Bare brug Firefox. Så slipper du for det

Eller tæsk webmasteren med et baseballbat indtil han forstår det.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Benny Nissen

Dato : 31-05-05 00:01

Johnny Winther Ronnenberg wrote:

> Eller tæsk webmasteren med et baseballbat indtil han forstår det.

Ja. Musik må IKKE starte af sig selv på en hjemmeside.
Brugeren skal aktive ønske musikken før der må afspilles noget.

Nemli' ja.

--
Benny

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-05-05 23:31

Per Rasmussen wrote:

> Nej nej nej ikke det autostart lort

Den var jo netop også sat til false, altså brugeren skal aktivt starte
musikken.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk/

Fra : Stine

Dato : 22-05-06 15:13

> Du kan evt prøve med denne:
>
> <EMBED SRC="et eller andet.mp3" AUTOSTART="false" VOLUME="50" HEIGHT="25"
> WIDTH="200" CONTROLS="smallconsole">

Jeg laver også en hjemme side for nogle der skal kunne afspille musik på deres
side ved hjælp af en "play" og "stop" knap... men den ovenstående løsning
virker ikke i firefox.

Fra : Benny Nissen

Dato : 22-05-06 15:23

Stine ramte sit keyboard den 22-05-2006 16:12 og fik dette ud af det:

> Jeg laver også en hjemme side for nogle der skal kunne afspille musik på deres
> side ved hjælp af en "play" og "stop" knap... men den ovenstående løsning
> virker ikke i firefox.

Brug:

Det virker i alle browsere.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 22-05-06 19:07

> Brug:
>
> Det virker i alle browsere.
>
> --
> Benny Nissen
> www.bennynissen.dk

Det er rigtigt, at man bør bruge <a href="musik.mp3">Lyt til musik</a>

Men den kode der er til afspilleren på f.eks.
http://www.virgin.net/music/musicvideos/annie_heartbeat.html
virker også i Firefox version 1.0.7.

Hvis du kun er interesseret i selve kontrolpanelet mener jeg du kan ændre
størrelsen på afspilleren.

Hilsen Martin

Fra : Benny Nissen

Dato : 22-05-06 20:01

Martin Ploug ramte sit keyboard den 22-05-2006 20:07 og fik dette ud af det:

> Men den kode der er til afspilleren på f.eks.
> http://www.virgin.net/music/musicvideos/annie_heartbeat.html
> virker også i Firefox version 1.0.7.

Ja, og nyere Og Opera.

Samme stil som er brugt på:
http://nicolaidamgaard.dk/music.htm

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 22-05-06 19:07

Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

Fra : Benny Nissen

Dato : 30-05-05 19:34

Christian Budde Christensen wrote:
> Jeg har lige fået til opgave at lave en site for en rock gruppe,
> og jeg vil gerne ligge noget af deres musik ud på nettet så folk
> kan høre det og eventuelt downloade det, hvordan gør jeg det.

Først sørger du for tilladelser fra www.koda.dk og www.ncb.dk

Dernæst er der flere muligheder for at afspille selve musikken.
Den simpleste er at at lægge musikken som en .mp3 fil, og linke til den:

--
Benny

Fra : Dan

Dato : 31-05-05 15:17

Benny Nissen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Først sørger du for tilladelser fra www.koda.dk og www.ncb.dk

Hvorfor er det lige man skal blande koda og ncb ind i det når der er tale
om egen musik ???

Personligt ville jeg lave "musik afspilleren" i flash, men en on/off knap
så brugerne selv kan tænde, hvis det ønsker dette. Detter vil også give en
bedre sikkerhed, idet afspilningskilden, ikke umildbart er til at kopiere,
som den fx er med *.mp3.

Men dette er igen om til bandet, og de ønsker at sprede deres musik, eller
holde det tættere til kroppen.

Men husk, musik skal være en option, igen autoplay eller lign. Hjemmesiden
er trods alt til for brugerne, så der er dem man skal tilgode se.

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 31-05-05 21:57

On Tue, 31 May 2005 16:16:45 +0200, Dan <dnisdk@hotmail.com> wrote:

> Hvorfor er det lige man skal blande koda og ncb ind i det når der er tale
> om egen musik ???

Hvis musikken er lavet af en person, der er medlem af Koda eller et
søsterselskab, så skal man have tilladelse til at have det liggende på
nettet. Hvad enten det er noget musik man selv har skrevet eller ej.
Hvis det er din egen musik du ønsker at lægge ud, - og du er Koda medlem -
så kan du dog indgå en vederlagsfri aftale.

--
Ryan Kristensen