centreret tekst-boks css ?
Fra : Tommy

Dato : 30-05-05 10:25

Hej,
jeg har et centreret image, og nedenunder vil jeg gerne have en
tekstboks med bredden 350px og teksten venstrestillet.

hvordan placerer jeg tekst-boksen centreret?

CSS:

div.boks {
   width: 350px;
   border: 1px solid white;
   background: black;
   text-align: left;
   }

HTML:

tekst og mere og mere<br />
tekst og mere<br />
tekst og mere<br />
tekst og mere og mere<br />
tekst og mere<br />

Må meget gerne skæres ud i ovenstående (om ikke i pap

--
Mvh. Tommy
Direkte mailadresse virker ikke.

Fra : Benny Nissen

Dato : 30-05-05 10:46

Tommy wrote:
> [...]
> tekstboks med bredden 350px og teksten venstrestillet.
>
> hvordan placerer jeg tekst-boksen centreret?

tilføj:

   margin-left:auto;
   margin-right:auto;

--
Benny

Fra : Tommy

Dato : 30-05-05 11:15

On Mon, 30 May 2005 11:45:37 +0200, Benny Nissen <news@bennynissen.dk>
wrote:

>tilføj:
>
>   margin-left:auto;
>   margin-right:auto;

Så smutter boksen ud til venstre ;-(

Fra : Tommy

Dato : 30-05-05 11:25

On Mon, 30 May 2005 12:14:35 +0200, Tommy <hynding@jyde.dk> wrote:

>Så smutter boksen ud til venstre ;-(

hej igen,
det er kun i IE - den smutter ud til venstre, FF Opera og Netscape
viser det korrekt.
Kan nogen se hvorfor min IE gør som den gør?
Siden ses her:

http://hynding.dk/type_cs.htm

win xp-home sp2
IE 6.0
alle updates hentet

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 30-05-05 12:29

On Mon, 30 May 2005 12:24:53 +0200, Tommy <hynding@jyde.dk> wrote:

> hej igen,
> det er kun i IE - den smutter ud til venstre, FF Opera og Netscape
> viser det korrekt.
> Kan nogen se hvorfor min IE gør som den gør?

Fordi du trigger quirksmode i IE.
fjern "<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>", så vil IE også
forsøge at vise siden korrekt.
Læs mere om doctypes på <url:http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/>
Hvis du vil have IE<6 med, skal du benytte text-align:center;, hvilket du
kan læse mere om på
<url:http://www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/80pct.asp>

--
Ryan Kristensen