css/hover problem i IE
Fra : Bent Andersen

Dato : 30-05-05 06:06

Hej jeg har laget med hintman css/hover men har problemer i IE,
jeg vil gerne have det til an virke som i FF.
eller skal jeg vente og håbe på IE 7.
http://www.home.no/kokholm/testcss.htm
hej Bent

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen[F~

Dato : 30-05-05 08:40

Hvis du nu skrev hvilket problem du havde kunne det være at nogen kan
hjælpe.

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 30-05-05 09:52

Bent Andersen wrote:
> Hej jeg har laget med hintman css/hover men har problemer i IE,
> jeg vil gerne have det til an virke som i FF.
> [...]

Prøv og se om det her ikke er noget du kan bruge.
http://www.hintzmann.dk/testcenter/css/galleri/index4.html

Den første openThumbnail() åbner billederne i et popup-vindue.

Den næste showThumbnail() viser billederne på selve siden.

Siden benytter javascript, men den er fuld tilgængelig for søgemaskiner
og browser uden javascript eller hvor det er slået fra.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Bent Andersen

Dato : 03-06-05 09:03

> Prøv og se om det her ikke er noget du kan bruge.
> http://www.hintzmann.dk/testcenter/css/galleri/index4.html

Jeg har prøvet men det hover jeg/hun kan lide.
jeg ser problemet i IE, der ikke loader alt, der mouse over
? kan jeg få IE til at loade alt før.

ps. siden er ikke valid nu(jeg leger stadig).
pps. hvor vigtigt er det at bruge html/xhtml og strict/transitional
jeg er næsten ny, men at bruge xhtml/strict fjerner nogle mugligheder.
hej Bent
http://home.no/kokholm/foto.htm (nyt side navn)

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 03-06-05 09:13

Bent Andersen wrote:

> [...]
> pps. hvor vigtigt er det at bruge html/xhtml og strict/transitional
> jeg er næsten ny, men at bruge xhtml/strict fjerner nogle mugligheder.

Du har javascript fejl på din side. Ret det først.

Error: missing name after . operator
Source Code:
window.location=this.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-06-05 12:05

Bent Andersen skrev:

> ps. siden er ikke valid nu(jeg leger stadig).

Man kan da fint validere mens man leger. I html-koden er det kun en
enkelt attribut der skal rettes (onmouseover skal stå med småt som alt
andet i xhtml).

> pps. hvor vigtigt er det at bruge html/xhtml og strict/transitional

Det er ikke så vigtigt om man bruger html eller xhtml - det er primært
et spørgsmål om smag. Det er en god ide at anvende strict i stedet for
transitional, fordi man på den måde tvinger sig selv til at undgå
forældet kode. Men uanset hvilken doctype man vælger, er det vigtigt at
man bruger den korrekt - dvs. med valid kode.

> jeg er næsten ny, men at bruge xhtml/strict fjerner nogle mugligheder.

Xhtml fjerner ikke nogen muligheder - der er ingen forskel på hvad du
kan i xhtml og html.
Strict forbyder brugen af rammer og target på links. Hvis man mener at
have tvingende grunde til at åbne nye vinduer, må man bruge
transitional. Men overvej først om det virkelig er nødvendigt.

--
Jens Gyldenkærne Clausen