Iframe linke til et andet iframe
Fra : Seb

Dato : 29-05-05 18:50

Hej alle sammen.

Tænkte på om hvordan at man linker fra et iframe til et andet
iframe.

http://frip.dk/seb1992/Klubben/index.htm -> Kode: "Abut" .

Og så prøv og tryk på en af linkene.

Og det er meningen af den der lille menu ska' stå ude i venstre
side hele tiden, og så når de trykker på et at linkene vil den
åbne i det andet iframe.

Nogle der ka' hjælpe ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 29-05-05 19:44

"Seb" <seb_boy_12@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og det er meningen af den der lille menu ska' stå ude i venstre
> side hele tiden, og så når de trykker på et at linkene vil den

Hvilken menu? Jeg kan se en række links midt på siden der ikke virker?

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Christoffer

Dato : 29-05-05 20:07

> Hvilken menu? Jeg kan se en række links midt på siden der ikke virker?
Du skal logge dig ind med koderordet abut for at se problemet.. men hvorfor
menuen skal ligge i en iframe for sig selv kan jeg ærlig talt ikke se...
Hvorfor ikke nøjes med een iframe og have en konstant menu istedet?

--
Christoffer

Fra : Seb

Dato : 30-05-05 07:47

Christoffer wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> menuen skal ligge i en iframe for sig selv kan jeg ærlig talt ikke se...
> Hvorfor ikke nøjes med een iframe og have en konstant menu istedet?

Ka' man da godt lave det med kun en ?

Men det er fordi at jeg vil ha' til af man logger sig ind, og så i iframe (
Hvor man ikke logger sig ind ) skulle der stå goddag noget, og så ka' man
trykke på fx. Tagwall ude i venstre side og så vil den menu der ude blive der
hele tiden, og så finder den tagwall i den store iframe...

Men hvis det vil være nemmere med en iframe.

Så fortæl mig hvordan man gør . :)

Fra : Christoffer

Dato : 30-05-05 14:55

> [...]
> der
> hele tiden, og så finder den tagwall i den store iframe...
>
> Men hvis det vil være nemmere med en iframe.
http://www.buur.info/s2a/iframe/1.php Kodeord er stadig Abus, men istedet
for at du har 2 iframes, har du nu kun 1.
Ang. Login har jeg lavet et simpelt et med php hvor menuen skifter alt efter
om man er logget ind eller ej...

Har lagt koden op på http://www.buur.info/s2a/iframe/iframe.zip

--
Christoffer

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 30-05-05 09:11

> [...]
>
> Og det er meningen af den der lille menu ska' stå ude i venstre
> side hele tiden, og så når de trykker på et at linkene vil den

Trin et giv hver af de to rammer et selvstændigt navn.

Lige nu hedder de det samme kald den ene "menu" og den anden "indhold".

Trin to, for at åbne en fil i en bestemt ramme laver du et link der ser
sådan her ud.

Vælg opret hyperlink, vælg den ønskede side, klik på destinationsramme, vælg
Sidestandard(indhold), skriv "indhold" i feltet og sig OK

Du kan udskifte menusiden ved at at sætte target til "menu" i stedet.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Seb

Dato : 30-05-05 13:48

Johnny Winther Ronnenberg wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Sidestandard(indhold), skriv "indhold" i feltet og sig OK
>
> Du kan udskifte menusiden ved at at sætte target til "menu" i stedet.

Det der forstår jeg altså nada af..

Nu er det hele gået i stykker :S...

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 30-05-05 20:34

> Det der forstår jeg altså nada af..
>
> Nu er det hele gået i stykker :S...

Bortset fra dette, der var rettet mod FromtPage fordi jeg tog fejl af
grupperne, jeg har fornylig besvaret det samme spørgsmål et par gange blandt
andet der.

<quote>
</quote>

Hvad er det så, du ikke forstår nada af?

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Seb

Dato : 01-06-05 20:53

> [...]
> vælg
> </quote>
>
> Hvad er det så, du ikke forstår nada af?

Ja,

Men prøv af gå ind på siden nu, den virker slet ikke.

Ka' du ikke give nogle flere kodeeksempeler ?