bredde på menu
Fra : Tidemann

Dato : 29-05-05 14:02

I må undskylde at jeg starter en ny tråd, men den anden er ved at være så
rodet!

Nu har jeg lavet alt om så det er i px, da layoutet blev slået i stykker
ellers.
Men hvad med bredden, er det stadig galt med den ? (Erik Ginnerskov) ;))

http://www.mariannes.frac.dk/csb-island/index-ny.html

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-05-05 15:02

Tidemann wrote:

> [...]
> stykker ellers.
> Men hvad med bredden, er det stadig galt med den ? (Erik Ginnerskov)

OK i IE, FF og O.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Tidemann

Dato : 29-05-05 15:52

"Erik Ginnerskov" skrev

> OK i IE, FF og O.

Jeg har svaret i den gamle tråd! Tak for hjælpen. ;0))

Fra : Tidemann

Dato : 31-05-05 14:32

Hej Erik
Hvorfor bruger du egentlig <!-- quirks on --> og <!-- Quirk on -->

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-05-05 17:05

Tidemann wrote:
> Hej Erik
> Hvorfor bruger du egentlig <!-- quirks on --> og <!-- Quirk on -->

En nødvendighed, fordi IE i standards-mode ikke kan forstå koden, der
fastlåser topbar/menu/footer, når siden scrolles:

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp

Principielt kunne der også have stået

<!-- moster Gerdas kirsebærmarmelade -->

Hovedsagen er, at der skal smides en html-kommentar ind før DTD for at
tvinge IE i quirks-mode.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk/

Fra : Tidemann

Dato : 31-05-05 20:25

"Erik Ginnerskov" skrev

> [...]
>
> <!-- moster Gerdas kirsebærmarmelade -->
>
> Hovedsagen er, at der skal smides en html-kommentar ind før DTD for at

Jeg er godt klar over at den skal ind før DTD, men hvorfor efter??

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-05-05 22:34

Tidemann wrote:

> men hvorfor efter??

Ikke forstået?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk/

Fra : Tidemann

Dato : 01-06-05 01:11

"Erik Ginnerskov" skrev

Da jeg kopierede siden du havde lavet stod det sådan:

<!-- quirks on -->
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"DTD/xhtml1-transitional.dtd">
on -->

Der er en Quirk on efter head, det er vel ikke nødvendigt med to?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-06-05 16:44

Tidemann wrote:

> [...]
>
> <!-- quirks on -->
> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"

Den sidste <!-- Quirk on --> må være en, du selv ved en fejltagelse har fået
puttet ind på et eller andet tidspunkt. Den findes ikke i kildekoden til
http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp - derfor mit uforstående
udryk.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk/

Fra : Tidemann

Dato : 01-06-05 18:15

"Erik Ginnerskov" skrev

> [...]
> puttet ind på et eller andet tidspunkt. Den findes ikke i kildekoden til

Ja det har jeg nok............eller dvs. WebWriter har! WebWriter opfører sig
underligt på min pc. Hvis jeg ved en fejl kommer til at trykke på Grafisk
editor putter den underlige ting ind.....ligesom FP!
Jeg har ledt efter nogle indstillinger der hindre dette, men kan ikke finde
dem. Den smider f.eks alle / væk i <br / > og .gif />.
Hvorfor gør den mon det?? Gør din også det?
Hvis jeg kigger på f.eks. plakater.inc i grafisk editor står dette her, når
jeg går tilbage til kodeeditor:

<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=unicode">
<META content="MSHTML 6.00.2800.1476" name=GENERATOR></HEAD>
<BODY>
Det er da s.... irriterende!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-06-05 22:54

Tidemann wrote:

> [...]
> finde dem. Den smider f.eks alle / væk i <br / > og .gif />.
> Hvorfor gør den mon det?? Gør din også det?

Det ved jeg ikke, jeg bruger den ikke. Alt bliver lavet på kodeniveau.

> [...]
> <META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=unicode">
> <META content="MSHTML 6.00.2800.1476" name=GENERATOR></HEAD>

Også i den grad. Så må du jo hver gang huske at få slettet den unødige
header. ;(

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk/