Ændringer af index-filer ?
Fra : ab©

Dato : 27-05-05 13:21

Jeg har prøvet at uploade en mere eller mindre færdigfabrikeret HP (fra
bladet PC-Planet), men diverse indexfiler mener ikke, at filerne ligger hvor
det påregnes, så jeg får følgende fejlmeldinger:
--------
Warning: main(inc/includes.inc): failed to open stream: No such file or
directory in
/customers/sidens-navn.dk/sidens-navn.dk/httpd.www/Bibliotek/index.php on
line 23

Warning: main(): Failed opening 'inc/includes.inc' for inclusion
(include_path='.:/usr/lib/php') in
/customers/sidens-navn.dk/sidens-navn.dk/httpd.www/Bibliotek/index.php on
line 23

Warning: main(inc/hpage.inc): failed to open stream: No such file or
directory in
/customers/sidens-navn.dk/sidens-navn.dk/httpd.www/Bibliotek/index.php on
line 26

Warning: main(): Failed opening 'inc/hpage.inc' for inclusion
(include_path='.:/usr/lib/php') in
/customers/sidens-navn.dk/sidens-navn.dk/httpd.www/Bibliotek/index.php on
line 26

Warning: main(inc/bpage.inc): failed to open stream: No such file or
directory in
/customers/sidens-navn.dk/sidens-navn.dk/httpd.www/Bibliotek/index.php on
line 44

Warning: main(): Failed opening 'inc/bpage.inc' for inclusion
(include_path='.:/usr/lib/php') in
/customers/sidens-navn.dk/sidens-navn.dk/httpd.www/Bibliotek/index.php on
line 44
-------
Er det nok at ændre i filen index.php - har prøvet, men jeg gør det åbenbart
ikke rigtigt

Kan heller ikke blive klog på, hvornår man skal tage hensyn til små / store
bogstaver - kan man give nogen universiel komando

ab

(Den / de der svarer kommer med i min aftenbøn).

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-05-05 13:34

ab© skrev:

> Jeg har prøvet at uploade en mere eller mindre færdigfabrikeret HP (fra
> bladet PC-Planet), men diverse indexfiler mener ikke, at filerne ligger hvor
> det påregnes, så jeg får følgende fejlmeldinger:

[snip, php-fejlmeddelelser]

Hej abc. De fejl du får, kommer fra php-parseren. Prøv at spørge om
hjælp i php-gruppen - <news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php>.

> Kan heller ikke blive klog på, hvornår man skal tage hensyn til små / store
> bogstaver - kan man give nogen universiel komando

Generelt råd: Gå ud fra at alle webservere er versalfølsomme (altså at
der altid er forskel på store og små bogstaver).

En del windowsbaserede webservere er ikke versalfølsomme, men det skader
jo ikke at lade som om de er det.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-05-05 14:05

On Fri, 27 May 2005 14:33:59 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> En del windowsbaserede webservere er ikke versalfølsomme, men det skader
> jo ikke at lade som om de er det.

Slet ikke når de faktisk i nogen tilfælde er det - her tænker jeg på
nærmest alt der ikke har med filadgang at gøre.

--
mvh Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Fra : ab©

Dato : 27-05-05 19:10

> [snip, php-fejlmeddelelser]
>
> Hej abc. De fejl du får, kommer fra php-parseren. Prøv at spørge om
> hjælp i php-gruppen - <news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php>.

Desværre er der p.t. ikke nogen "hjemme" i denne gruppe, der har lyst til at
svare

ab

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-05-05 22:24

ab© wrote:

> Desværre er der p.t. ikke nogen "hjemme" i denne gruppe, der har lyst
> til at svare

Så må du da vente på, at de kloge dukker op i den gruppe. Nogle af den faste
garde her har måske forstand på php, men det ændrer ikke på, at
php-spørgsmål bliver behandlet i php-gruppen.

Der er således ikke nogen grund til at komme tilbage hertil, bare fordi folk
i den anden gruppe enten ikke er kommet hjem far arbejde endnu eller måske
sidder ved middagsbordet eller leger med ungerne.

Alle 'svarerne' i alle grupper gør det trods alt gratis i deres fritid. Der
er ikke nogen, der bare sidder og venter på, at f.eks. du skal finde på at
spørge om noget.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-05-05 22:40

Erik Ginnerskov skrev:

>Så må du da vente på, at de kloge dukker op i den gruppe. Nogle af den faste
>garde her har måske forstand på php, men det ændrer ikke på, at
>php-spørgsmål bliver behandlet i php-gruppen.

Og så lige:

Man har ikke krav på et svar, får man et brugbart, hvilket man da
oftest gør, så skal man være glad, og hvis ikke ...
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-05-05 22:52

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Og så lige:
>
> Man har ikke krav på et svar, får man et brugbart, hvilket man da
> oftest gør, så skal man være glad, og hvis ikke ...

Ja, den glemte jeg at få med.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/