Chat.?
Fra : martin kinge jensen

Dato : 26-05-05 13:50

Hey hvordan er det nu lige man laver html koden til chat på ens
side.??

kan ikke huske det

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Foged.net

Dato : 26-05-05 14:05

martin kinge jensen wrote:
> Hey hvordan er det nu lige man laver html koden til chat på ens
> side.??

Det er desværre ikke sådan lige til, hvis det er realtime chat du er ude
efter, da det oftest skal køre på serveren.

Prøv at google lidt efter det, der er masser af gratis services du kan
implementere på din side.

Har tidligere brugt denne gratis chat, som virker ret godt, og samtidigt
er gratis. Den kræver en webserver der kan håndtere ASP:

http://www.theill.com/asp/conquerchat.asp

Foged.net

--
http://foged.net

Design is an attitude!

http://netmedia.dk

If you write to me directly, remove [REMOVE] in my e-mail address.

Fra : jopa

Dato : 26-05-05 14:50

martin kinge jensen skriblede bla:
> Hey hvordan er det nu lige man laver html koden til chat på ens
> side.??
>
> kan ikke huske det

Kan jeg godt forstå da det ikke kan lade sig gøre.
Kræver serverside.
Kan du køre det så find en her
www.hotscripts.com

Rimeligt let at rode med

--

Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-05-05 16:27

jopa wrote:
> martin kinge jensen skriblede bla:
> Kan jeg godt forstå da det ikke kan lade sig gøre.
> Kræver serverside.
> Kan du køre det så find en her
> www.hotscripts.com
>
> Rimeligt let at rode med

Det nemmeste er ganske sikkert at lave en serverside løsning i dag, men de
første chats på hjemmesider jeg lavede, kørte over IRC. Så man fandt en
server med mulighed for at reservere et rum, og så fedtede en af de flere
hundrede irc clienter (java eller javascript) ind via hjemmesiden, og satte
dem til at logge på den server/rum.

Måske det var noget i den stil han ledte efter, selvom det langtfra er det
smarteste nu ?