Båndbredde begrænser??
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 01-06-01 14:05

Er det muligt på en eller anden måde... fx med et stykke software at
begrænse hvor mange KB/s jeg kan hente ned med - med mit NE2?
Grunden til at jeg gerne vil dette er at jeg gerne vil prøve at 'simulere'
56K modems, så jeg kan se hvor lang tid det tager at hente en hjemmeside
ned...

Mvh.
Stig N. Jepsen

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 01-06-01 14:28

"Stig Nørgaard Jepsen" <stignj@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 56K modems, så jeg kan se hvor lang tid det tager at hente en hjemmeside

Hvorfor ikke bare se hvad størrelse siden har(i kb), og derefter dividere
med 6,5?

Rune

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-06-01 14:44

"Rune D. Jørgensen" <rune_dahl@hotmail.com> wrote in message
> Hvorfor ikke bare se hvad størrelse siden har(i kb), og derefter dividere
> med 6,5?

Fordi et K56 modem i praksis kun kommer op noget nær 4-5KB.

--
Bjarke Andersen

Fra : Allan Olesen

Dato : 01-06-01 17:21

"Rune D. Jørgensen" <rune_dahl@hotmail.com> wrote:

>Hvorfor ikke bare se hvad størrelse siden har(i kb), og derefter dividere
>med 6,5?

Måske fordi tid er meget vanskeligt at forestille sig?

Hvis du oplyser mig, at det tager 8 sekunder at hente en side, vil jeg
stadig have svært ved at forestille mig, om det vil føles langsomt.
Det har jo også noget at gøre med, hvor komplet siden er efter det
første sekund.

Derudover siger størrelsen i kilobytes ikke nødvendigvis ret meget om
tiden. Det kan sagtens tage så lang tid for en almindelig computer at
vise en side med store tabeller, at downloadhastigheden reelt er
forholdsvis ligegyldig.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?