Vis Ip-adresse
Fra : -= B =-

Dato : 27-05-05 12:21

Hej

Jeg ønsker at have et felt på min hjemmeside som viser Ip-adressen på den PC
som man bruger til at gå ind på hjemmesiden fra. (Hjemmesiden er lavet i FP
2003 og ligger på en server ude i byen som understøtter de fleste formater)

Hvad skal man skrive af kode for at få denne funktion?

BG

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-05-05 13:28

-= B =- (nogen@microsoft.com) skrev:

>Hej

Selv hej.

Du vil gerne selv undgå spam, men har ikke noget imod at generere
spam til andre?

Mistede lysten til at hjælpe af samme grund.

PS. Skulle du virkelig ha' en mailkonto på microsoft.com og det
virkelig er din mailadresse, så beklager jeg.
--
Knud

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 29-05-05 19:29

> [...]
>
> PS. Skulle du virkelig ha' en mailkonto på microsoft.com og det
> virkelig er din mailadresse, så beklager jeg.

Klemmer skoene? Eller er kasketten strammet for meget? Hvis en valid adresse
skal gøre forskellen mellem et svar eller intet, kan vi godt lukke usenet
for så er det dødt.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg som har en ugyldig mailadresse (De tungnemme kan
fjerne xyz, men det er ikke det samme som, at jeg gider spilde min tid med
personlige mails ;-( )

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-05-05 21:13

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

>Klemmer skoene? Eller er kasketten strammet for meget? Hvis en valid adresse
>skal gøre forskellen mellem et svar eller intet, kan vi godt lukke usenet
>for så er det dødt.

Hvis du har/havde f.eks. domænet ronnenberg.dk ville du så bryde
dig om, at jeg brugte det som afsenderadresse i nyhedsgrupperne,
så jeg gennererer en masse, for dig, uvedkommende (spam)mails.

Det er simpelthen uforskammet at misbruge et domæne, som man ikke
er bruger på.

Iøvrigt også en dårlig måde, at camouflere mailadressen på den
måde, som du gør, det giver også en masse trafik på nettet, som
kunne undgås ved at erstatte landekoden med invalid istedet for
dk.

Fut: news:dk.admin.netmisbrug
--
Knud

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 29-05-05 19:37

"-= B =-" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
formater)

> Hvad skal man skrive af kode for at få denne funktion?

Du har størst chance for at få et brugbart svar i
dk.edb.internet.webdesign.clientside. Men i de fleste tilfælde vil
firewallen forhindre at opslysningen gives videre så nogen gange, vil det
virke, men i de fleste tilfælde vil det fejle.

Hvorfor vil du også vise brugeren deres egen ip adresse? Det virker lidt
overflødigt, mere end 90% af brugeren har ingen ide om hvad deres ip adresse
er og i de fleste tilfælde skifter den fra gang til gang, når de besøger din
side. Du har alligevel ikke adgang til den information.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-05-05 21:14

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

>Du har størst chance for at få et brugbart svar i
>dk.edb.internet.webdesign.clientside.

Man kan ikke bruge clientside til at få vist ip-adressen, det
kræver noget serverside som php eller asp.
--
Knud

Fra : -= B =-

Dato : 30-05-05 07:01

> [...]
din
> side. Du har alligevel ikke adgang til den information.

Hej Johnny

Tak for dit svar. Grunden til jeg skrev mit spørgsmål her i denne gruppe,
var den at hjemmesiden er lavet i FP. Jeg har haft koden liggende på
hjemmesiden før, men har fået den slettet, og nu kan jeg ikke finde den
igen. Min udbyder understøtter php og asp, så der skulle ikke være problemer
der. Det er bare koden på min hjemmeside jeg mangler.
Jeg ved fra tilkendegivelser, at folk er glade for at man lige kan åbne en
hjemmeside og se sin Ip-adresse stå på forsiden, hvis man f.eks. roder med
Ip-telefoni, P2P eller lan-spil.
Hvis du mener der er større chance i "dk.edb.internet.webdesign.clientside",
så kigger jeg der.

Hej Knud
Jeg har altid været glad for at læse dine svar her i NG, respekt for folk
der ved hvad de skriver om og du er en af dem, men når du tordner frem med
påstulater som du ikke engang har undersøgt eller har belæg for og som skal
lege politimand herinde, ja så mister man respekten. Den type mennesker kan
ikke prale af at det er studenterhuen der har trykket dem platfodet.

BG

Fra : Christoffer

Dato : 30-05-05 07:36

> Jeg ved fra tilkendegivelser, at folk er glade for at man lige kan åbne en
> hjemmeside og se sin Ip-adresse stå på forsiden, hvis man f.eks. roder med
> Ip-telefoni, P2P eller lan-spil.
Er det grunden til at du vil have ip'en vist? kan du ikke bare nøjes med at
give et link istedet?
http://www.myip.dk/ giver Ip og den mere information..

> Hvis du mener der er større chance i
> "dk.edb.internet.webdesign.clientside",
> så kigger jeg der.
Det er vist mere dk.edb.internet.webdesign.serverside asp/php du skal snakke
med. Javascript er ikke det bedste valg i det her tilfælde.

> [...]
> kan
> ikke prale af at det er studenterhuen der har trykket dem platfodet.
Hvor kommer det fra? Du har sandsynligvis en falsk adresse (som jeg heller
ikke synes er iorden, men dit valg)...Han tordner frem uden have belæg for
sagen? Han har sådan set givet dig et svar du kan bruge.
Serverside-sripting, og ikke clientside. -tag det dog, og vær glad for at du
har fået svar, det er nemlig ikke et krav at man får det bare fordi man
stiller et spørgsmål.

--
Christoffer

Fra : -= B =-

Dato : 30-05-05 08:08

-tag det dog, og vær glad for at du
> har fået svar, det er nemlig ikke et krav at man får det bare fordi man
> stiller et spørgsmål.
>
> --
> Christoffer

Hej Christoffer
Tak for dit link. Det er helt fint at sætte et link, men jeg vil nu hellere
ha´ at der bare står en Ip-adresse på hjemmesiden.

Jeg er lidt overrasket over dine sidste linier. Det er korrekt at man ikke
har krav på et svar, men man stiller vel kun et spørgsmål herinde hvis man
ønsker hjælp, og ikke for at afprøve om man har rettigheder. Jeg svarer /
hjælper mange herinde i andre grupper i emner som jeg ved noget om, og det
har jeg det fint med. Jeg kunne ikke drømme om at svare på et indlæg hvis
ikke jeg havde noget konstruktivt at tilføje. På et Microsoft-seminar lærte
vi, at der ikke findes dumme spørgsmål - kun dumme svar.

BG

Fra : Carl Dragert

Dato : 01-06-05 15:51

"-= B =-" <nogen@microsoft.com> wrote in message
>På et Microsoft-seminar lærte
> vi, at der ikke findes dumme spørgsmål - kun dumme svar.

Laver Microsoft pc-programmer?
Hvilken farve har en rød bil?
Er en telefon noget man kan tale i?
Hvilken tast skal man trykke på for at få bogstavet a?
Risikerer man at drukne hvis man springer ud fra en færge i rum sø?
Er jeg nu bare for dum?

Hilsen Carl
(lever af at undervise)

Fra : -= B =-

Dato : 02-06-05 09:06

> [...]
> Hvilken tast skal man trykke på for at få bogstavet a?
> Risikerer man at drukne hvis man springer ud fra en færge i rum sø?

Hej Carl

Hvorfor skulle du dog være dum?
Som du har skrevet spørgsmålene, sådan kan de jo (nok teoretisk) godt se ud.
Hvis personen der stiller spørgsmålet, ikke ved det, ja så er det da
naturligt at spørge. Derfor skrev jeg også "der findes ikke dumme
spørgsmål - kun dumme svar".

Til daglig er jeg indenfor It, og hvis du vidste hvilke spørgsmål der kan
komme fra brugere, så ville du more dig.
Jeg har undervist på ungdomsskole, og det var ikke altid de mest
intelligente spørgsmål der kom fra eleverne.
Hvis man svarer dumt til en person som stiller et (for ham/hende) svært
spørgsmål, så gør man jo nar af personen, og på den måde udstiller personen
som dum. Det gi´r jo denne person et nederlag.

BG

Fra : Christoffer

Dato : 02-06-05 09:38

> [...]
> Hvis personen der stiller spørgsmålet, ikke ved det, ja så er det da
> naturligt at spørge. Derfor skrev jeg også "der findes ikke dumme
Har hørt spørgsmålet af matematisk 2.g'er som sagde "Kan man godt tælle til
en million?" Er det et dumt spøgsmål, eller må man gå ud fra at det er ren
uvidenhed?

--
Christoffer

Fra : -= B =-

Dato : 02-06-05 11:20

> [...]
til
> en million?" Er det et dumt spøgsmål, eller må man gå ud fra at det er ren

Findes der så store tal? )) Er det ikke det samme?
Ingen kan vel vurdere / bestemme hvad som er dumme spørgsmål, men ens eget
svar er man selv herre over.

BG

Fra : Kell Petersen

Dato : 21-07-05 15:37

Det er også surt , hvis nogen ville hjælpe .
og poster både på mail og news
for at være sikker på at svaret/rådet kommer frem til personen , og at man
så bruger en masse tid på at skrive til ;MS..
Som ikke fatter en meter , da vi skriver dansk

Men på den anden side , kunne de sende det til Dk , og få det oversat , og
lave Frontpage med Komponenten IP adresse ..
Og forbedre deres Gæstebog lidt ..
he he
Intet fake her....!!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-05-05 15:33

-= B =- skrev:

> [...]
>påstulater som du ikke engang har undersøgt eller har belæg for og som skal

Er nogen@microsoft.com en maildadresse, der tilhører dig?
Sæt X

Ja    [ ]
Nej    [ ]