HTML Links i samme dokument
Fra : Ulla og Ulrik Haslun~

Dato : 23-05-05 17:50

Jeg har et problem ned at lave et link fra en side til et sted til på
samme side. Typisk en alfabetisk liste.
Øverst på siden kan man klikke på for.eks. bogstav N og derved blive
ledt ned af siden til det afsnit som begynder med N.
Hvad er adresse til dette sted og hvordan angiver jeg det i HTML koden
Please hjælp.

Hilsen Ulrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-05-05 19:07

Ulla og Ulrik Haslund skrev:

>Hvad er adresse til dette sted og hvordan angiver jeg det i HTML koden

og så f.eks.:
<h1 id="n">N</h1>
eller
eller
osv.
--
Knud

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 23-05-05 19:45

"Ulla og Ulrik Haslund" skrev
> [...]
> ledt ned af siden til det afsnit som begynder med N.
> Hvad er adresse til dette sted og hvordan angiver jeg det i HTML koden

F.eks.:

Vælg det nederste N med musen (highlight N)
Vælg
Insert | Bookmark
OK

Vælg N øverst på siden med musen (highlight N)
Vælg
Insert | Hyperlink
vælg 'Place in this document'
Klik 'N'