Grevens fejde
Fra : Birgit

Dato : 06-06-05 18:31

Hejsa

er der nogle der kender en sang der hedder grevens fejde eller noget i den
stil?
den skulle være indspillet af et dansk band, som jeg heller ikke ved hvem er

Håber at der er nogle der kan hjælpe
Birgit

Fra : Holst

Dato : 06-06-05 19:09

Birgit wrote:

> er der nogle der kender en sang der hedder grevens fejde eller noget i den
> stil?
> den skulle være indspillet af et dansk band, som jeg heller ikke ved hvem er

Mon det er "Skipper Klements morgensang", du leder efter? Klements er
måske Clements.

Den har et omkvæd i stil med "bønder, ... , jyske knejte, nu skal vi
sejre i grevens fejde".

Fra : Birgit

Dato : 06-06-05 19:21

ja mange tak det var den

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 06-06-05 19:29

Holst skrev:
> Mon det er "Skipper Klements morgensang", du leder efter?

Forfatter: Ebbe Kløvedal Reich
Komponist: Leif Varmark

Her er teksten:
http://www.eidolon.dk/sange/skipperklement.php

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Kasper Jensen

Dato : 08-06-05 09:52

> Mon det er "Skipper Klements morgensang", du leder efter? Klements er
> måske Clements.
>
> Den har et omkvæd i stil med "bønder, ... , jyske knejte, nu skal vi
> sejre i grevens fejde".

Bestemt også sjov at høre på Christiania-pladen, hvor
Djurslandspillemændene spiller den med en temmeligt omdigtet tekst.

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 19:25

"Birgit" <bj@gmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stil?
> den skulle være indspillet af et dansk band, som jeg heller ikke ved hvem

Jeg har en version der er indspillet af Søren Sidevinds Spillemænd (jeg har
fået den overspillet fra en LP, en af mine venner har...)

:jonas

Fra : TJR

Dato : 07-06-05 21:09

On Mon, 6 Jun 2005 19:30:36 +0200, "Birgit" <bj@gmail.dk> wrote:

> [...]
>stil?
>den skulle være indspillet af et dansk band, som jeg heller ikke ved hvem er

Jeg mener den også er sunget af en pige:

Jeg mener hun hedder Michelle Birkballe