BLOGFeed
Fra : G B

Dato : 06-06-05 00:59

søndag, juni 05, 2005
Gaderøverierne fortsætter, bare nye steder
I Hvidovre kommune har man for tiden visse problemer med gaderøverier:

Røverierne sker i et begrænset tidsrum, og de generelle kendetegn er: Der
indgår en mobiltelefon i røveriet. Ofrene er drenge mellem 13 og 16 år.
Gerningsmændene er 13-20 år, udenlandske af udseende og i flok. Der er
ikke set våben i forbindelse med røverierne, men bare det faktum, at der
er trusler i luften, gør det automatisk til et røveri. Røverierne foregår
på hverdage mellem kl. 15.30-22.00.

Nogen som kan genkende mønstret ?

Hvidovre Avis

Kiosken ved Avedøre station, som også ligger i Hvidovre kommune må lukke
klokken 18 nu i stedet for klokken 20 på grund af problemer med
kriminelle.

Hvad er det snart, der sker i Avedøre. Da jeg som barn boede her, var der
slet ikke den ballade, vold og røverier, som der er i dag. Nu er det
blevet så galt, at kiosken på Avedøre Station lukker kl. 18.00 istedet
for som tidligere kl. 20.00. Jeg kan godt forstå, at personalet mister
modet til at stå der om aftenen, når der åbenbart er så mange, som ikke
har forstået, hvordan man opfører sig i et civiliseret samfund.

Hvidovre avis

"Jeg tør da næsten ikke sende min søn på gaden, når sådan noget kan
ske".Frygten i stemmen fra moderen er ikke til at tage fejl af: Hun er
hunderæd af bekymring over, at hendes søn kan stige af bussen i lørdags
tyve minutter over otte - hvor det stadig er lyst - og få frarøvet sin
mobiltelefon og sølle 175 kr. i kontanter.Og hun er ikke den eneste, der
er bekymret over udviklingen i Hvidovre. Fra forældre lyder det, at "man
næsten hellere vil sende sine børn ind til Hovedstaden end lade dem gå på
vejene i Hvidovre".

Men er frygten begrundet?

Den 15 årige dreng, der blev frarøvet sine ejendele under trusler om at
blive stukket med en kniv, er i hvert fald ikke det eneste offer. 62
røverier er anmeldt i de sidste 4 kvartaler. I følge den nyligt
offentliggjorte statistik på www.politi.dk ligger antal anmeldelser pr.
indbygger i forhold til landsgennemsnittet/indeks 100 i Hvidovre på 200,
når det gælder røverier. Det vil med andre ord sige, at Hvidovre har
dobbelt så mange anmeldte røverier som landsgennemsnittet. Røveriet i
lørdags skete efter, at den 15 årige og to af hans kammerater havde været
en tur i Tivoli.

Hvilken etnisk oprindelse gerningsmændene havde i det her tilfælde kan du
selv læse mere om i

Hvidovre Avis

posted by Angantyr at 6/5/2005 04:30:00 PM

kommentar(0)
Mere multikulturel berigelse
Mere multikulturel berigelse. Denne gang fra Uganda:

Det var en landmand fra nabogården, der reddede en livløs, 22-årig kvinde
ud af kløerne på en ugandisk dreng på en markvej syd for Harndrup ved
Ejby. Den 17-årige masai-dreng fra den lille fynske landsby blev grebet
på fersk gerning. Han sad overskrævs på sit livløse offer og var i fuld
gang med at kvæle hende med næverne, da landmanden heltemodigt blandede
sig.

Ekstra Bladet

GB