Dagens *grin*
Fra : R. Ilsøe

Dato : 01-06-01 12:48

Så fik vi for 1. gang brog for vores hundeforsikring!!!

Jeg lukkede Bimmer ud i haven i morges da jeg stod op og gik vanen tro
igang med at gi' Nanna (1 mdr. gammel) mad og de 2 store (på 2 og 3 år) tøj
på. Telefonen ringede. -Det var min far. "Hvor er Bimmer henne?" øøhhh...
Ude i haven(?) svarede jeg, -min trofast stkker nemlig aldrig af og desuden
er haven indhegnet. Nej, Bimmer var ved min mor og far. (Bor' næsten ved
siden af)

Det viste sig at han var hoppet ud af haven til min bagbo, en gammel sippe,
der havde klappet ham lidt og så gået tilbage i vores have med ham. Det
havde gentaget sig et par gange... Ret selvforskyldt da hun jo klappede ham
= roste ham for at stikke af. Nå, men det resulterede i at -Bimmer to' en
travetur igennem sippens forhave og... Nu kommer det frygtelige... _knækkede
en rose!!!_

Hun gik om og (iflg. hende) buldrede på min dør, men jeg svarede ikke, så
hun fik fat i min far, der så hentede Bimmer. Som den gode nabo man jo er,
gik jeg med det samme om til hende og undskyldte hændelsen og sage at jeg
naturligvis ville købe en ny rose til hende. Nej, hun skulle sandelig ikke
ha' en ny rose, men hun ville ha' at vi respekterede hendes have. Ja, vi
respekterer din have fuldt ud, hvilket da var en af grundene til at vi gik
af med kattene. Desuden kan vi jo ikke gøre noget ved at han stkker af hvis
du kke siger det, men nu køber vi et højt hegn, så skulle det ikke være et
problem mere.

Så kom hun i tanke om forsikringen... Du må da ha' en forsikring. Ja, det
har jeg skam, men jeg vil ikke til at blande forsikringsselskabet ind i en
sag om en rose, den skal jeg nok erstatte selv. Næhhh, det er ikke fordi jeg
vil ha' en ny rose (Mig = ????)!!! Jammen, hvad vil du så med forsikrings
selskabet spurgte jeg. Ja der er vel en grund til at du har den forsikring
var hendes svar. Ja, det er hvis han ødelægger ting af høj verdi! SÅ gik hun
helt agurk... Hendes roser havde en høj værdi og bla bla. Fint nok, jeg kom
med nogen eksempler, men hun ville at jeg skulle kontakte forsikrings
selskabet for en rose! Jeg spurgte hende igen hvad hun ville med dem når det
ikke var en ny rose det drejede sig om. Det kunne hun ikke svare på!

Vi snakkede lidt mere frem og tilbage. Jeg var meget høflig, men også
bestemt... Jeg vil jo gerne holde nabofreden, men hun skal ikke tro hun kan
skabe drame på bekostning af mig!! (Sippen har et stort behov for at skabe
drama på andres bekostning!!)

Her over middag besluttede jeg mig dog alligevel for at kontakteings
selskabet... Herre gud, kan det gøre sippen glad. Jeg fik en ung fyr i
røret... På alder med mig vel. Jeg forklarede ham sagen og gjore meget
opmærksom, at det altså ikke var mig der var så smålig. Gutten grinte meget
meget højt af damen og over at hun rent faktisk ikke vidste hvad hun ville
bruge forsikringsselskabet til, men, som han sage... Den her historie er så
morsom at jeg gerne vil køre sagen hvis du vil. Jeg skal også nok skrive en
note om at det ikke er dig der er gak!

Alleeg kender og har fortalt historien morer sig nu kosteligt over min
bagbo! Tænk sig at være så smålig og modsige sig selv så meget på een
gang!

Rinnie og Bimmer, the running dog.

Fra : Lars Stricker

Dato : 01-06-01 13:08

Hejsa
Kan kun konkludere, at det ikke kun er din hund, men osse din bagbo som er
"Bimmer"

Go' Pinse
-Lars
*******************

Fra : Ann K.

Dato : 01-06-01 21:35

Hej Rinnie.
Hvad med at afskaffe børn og hund fuldstændigt - kattene er jo væk...
Selvfølgelig risikerer du så bare at Frøken Sippe vil klage over ikke at
have noget at klage over.....
Gosh - og jeg som troede at vores naboer var/er bøvede

Mvh Ann

Fra : R. Ilsøe

Dato : 01-06-01 23:11

> Hej Rinnie.
> Hvad med at afskaffe børn og hund fuldstændigt - kattene er jo væk...

Du glemte Martin... Manden! Haha. (Han er alligevel afsted på arbejde 14
timer hver dag hele ugen så...!

> Selvfølgelig risikerer du så bare at Frøken Sippe vil klage over ikke at
> have noget at klage over.....
> Gosh - og jeg som troede at vores naboer var/er bøvede

Uha, ja jeg skal jo nødig fjerne al drama i hendes liv. Faktisk er hun ret
slem... Hun har boet her i 26 år og i den tid har der boet omkring 15
forskellige lejere i den her lejlighed... No wonder! Hun skal nu ikke få
os ned med nakken... Gamle gimpe... Hun gir' mig mange billige grin!))

Rinnie Isløe

Fra : Lina Kugge

Dato : 02-06-01 13:12

Ja, og det er mig bekendt stadig strafbart at aflive sine børn

Lina
--

COWBOYS DO IT ALL
Sooner or later...

Fra : Heidi Høegh

Dato : 02-06-01 08:18

Hej

Det var vikelig dagens grin
Men jeg syntes bare det er herligt at forsikringsmanden vil køre sagen, det
er simpelthen for godt. Du må endelig skrive når der sker noget nyt i
"sagen".

Med Venlig Hilsen
Heidi Høegh
og så må du endelig hilse "roseknækkeren" og give ham en ekstra godbid, det
fortjener han og tillykke med familieforøgelsen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-06-01 07:55

Rosen synes jeg er ret morsom, men det er træls, at vi endnu en gang støder
på folk, som synes det er sjovt/morsomt eller at det ikke gør noget, at
deres hund ikke befinder sig på egen matrikel eller i snor. Jeg ville skamme
mig over at min hund stak af, og at jeg ikke havde bedre kontrol med den. Og
giv da så for pokker naboen en flot ny rose og en stor undskyldning. Fejlen
er jo din.

Mvh Maria

Fra : R. Ilsøe

Dato : 03-06-01 08:18

> [...]
Og
> giv da så for pokker naboen en flot ny rose og en stor undskyldning.

Hemmm... Hvordan skal jeg nu svare på den... Jeg synes det er ret sjovt du
ser verden og hunde så firkantet og mener at man bør være _flov_ over at ens
hund stikker af!

Hvorfor skulle jeg være flov over, at min hund er kontaktsøgen og glad for
alle mennesker, ja faktisk så glad, at han præsterer at forcere et ellers
(troede jeg) "uforcerbart" hegn for at få en sludder med en dame han kender
og før har sludret med?

Man kan ikke forklare en hund, på samme måde som mennesker feks. at "du
skal holde dig inden i haven selvom du ser noget spændende og selvom du evt.
kan finde et sted at komme ud"

Man kan lære sin hund, at hegnet er grænsen, men der findes forskellige
måder at lære hunden det på. Den ene er at sætte et lille hegn op og lære
hunden at den ikke må hoppe over. Den anden og mere sikre måde er, at sætte
et højere hegn op, som hunden ikke kan forcere og lære den det på den måde.
Bruger man den sidste metode risikerer man naturligvis at hunden så hopper
ud hvis den finder et sted den kan gøre det alligevel, men omvendt, bruger
man den anden metode risikerer man at hunden hopper over hvis den ser noget
meget spændende.

Du kan ikke udtale dig om, hvor vidt jeg har styr på min hund eller ej.
Selv den mest velopdragne hund kan finde på at stikke af... Men det finder
du nok ud af på et tidspunkt. Desuden... Hvad ved du om, om jeg har tænkt
mig at gi' min nabo en ny rose eller ej? Du skriver som om jeg purre
benægter det var min skyld. Hvis du læser indlæget igen, så kan du se at jeg
skriver, at det "på sin vis" var hendes skyld i og med at hun roste ham for
at stikke af (ja, hvordan pokker skal man så lære sin hund ikke at gøre det
når den får noget godt ud af det?) og ikke gjore mig opmærksom på det med
det samme.

Så stop du bare roligt med at dømme mig og være så klog på hvor meget jeg
har styr på min hund. Faktisk har jeg mere styr på min hund end langt de
fleste andre jeg kender... Hvilket blandt andet er prof. opdrættere, trænere
osv.

Rinnie Ilsøe

Fra : R. Ilsøe

Dato : 03-06-01 08:21

> Faktisk har jeg mere styr på min hund end langt de
> fleste andre jeg kender... Hvilket blandt andet er prof. opdrættere,
trænere
> osv.

PS. Jeg vil ikke gøre mig selv til "konge", men jeg tror nu ikke det er for
ingenting de alle sammen er efter mig og siger jeg skulle ta' og arbejde
prof. med dyr, med hunde som 1. dyr! En af dem har endda skaffet mig en
åbning til vet. sygepleherske udd. ved at anbefale mig til flere
dyreklinikker.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 03-06-01 14:32

> Og
> giv da så for pokker naboen en flot ny rose og en stor undskyldning.
Fejlen
> er jo din.

...og lige en ting mere... Du læser altså ikke hvad der står i indlægene du
svarer på. Jeg skrev jo at jeg selvfølgelig gik ned til hende med det samme
for at gi' hende en undskyldning og bla bla bla... Det er helt fint du
svarer på mine indlæg, men vær venlig at læs dem inden du gør det, for det
ser altså ikke ud som om du har gjort det og så har jeg desværre lidt svært
ved at ta' dem seriøst. Desuden går jeg ikke rundt med min hund uden at ha'
den i snor... Med mindre det er når vi træner.

Rinnie Ilsøe

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 03-06-01 22:02

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse news:9fcn38$51q$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> giv da så for pokker naboen en flot ny rose og en stor undskyldning. Fejlen

<> helt ærligt ... Rinnie har da ikke hverken undladt at give damen en undskyldning eller en ny rose ... tværtimod har Rinnie både sagt undskyld og tilbudt damen en ny rose ... og mere kan Rinnie altså ikke gøre ...

Dernæst er det bestemt ikke mit indtryk at Bimmer er en hund der får lov at stikke af i tide og utide ... men en smutter ud af haven eller fordøren kan ske ved et uheld ... i al fald er disse uheld da også sket for mig ....
MVH Ami

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-06-01 17:58

<> helt ærligt ... Rinnie har da ikke hverken undladt at give damen en
undskyldning eller en ny rose ... tværtimod har Rinnie både sagt undskyld og
tilbudt damen en ny rose ... og mere kan Rinnie altså ikke gøre ...

Nej, undskyld. Min skriveiver løb af med mig. Det jeg forsøgte at sige, er
at jeg alt for ofte støder på hunde-ejere, som synes det er meget hyggeligt
med en løs hund, og at Ilses indlæg var for mig en anledning til at gøre
opmærksom på at løse hunde uden for egen matrikel altså ikke altid er
dejligt for andre.

Mvh Maria

Fra : coppi

Dato : 01-06-01 21:48

Hej Rinnie

" Dejligt " med sådan en skør nabo.
Nogen mennesker kan bare ikke få nok.
Men herligt med forsikringsmanden , der var med på ideen.
Skriv endelig ,hvad sagen ender med,så kan vi jo grine lidt igen.

coppi