Overgreb mod reddere på Nørrebro
Fra : Jesper

Dato : 05-06-05 19:08

Så er den gal igen på Nørrebro med de såkaldte "tosprogede":

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2445530

Redningsmandskab, der arbejder på Nørrebro, oplever i stigende grad at
blive truet eller overfaldet af unge med indvandrerbaggrund. Nu vil
Københavns Bygge- og Teknikborgmester Søren Pind (V), der er
redningsmandskabets politiske chef, have ændret reglerne, så
redningsfolk automatisk vidner anonymt i retten.

Københavns Brandvæsen fører ikke en brugbar statistik over antallet af
trusler og overgreb på ambulancefolk, men ambulancechef Peter Bjørn
Hansen siger, at han ikke er i tvivl om, at der er sket en stigning.

Livsvigtig tid går tabt
Konsekvensen af den anspændte situation på Nørrebro er nu så alvorlig,
at ambulancerne i flere tilfælde bliver bedt om at vente med at køre
frem, indtil politiet er på stedet. Dermed kan livsvigtige minutter gå
tabt.

Den politisk ansvarlige for Københavns Brandvæsen, Søren Pind, oplever,
at volden er øget i en sådan grad, at handling er nødvendig. Efter at
have hørt om flere episoder med overfald på ambulancefolk inviterede han
nogle af dem til møde på Københavns Rådhus for at lytte til deres
historier.

Ville køre redder ned
En af de ambulancefolk, der deltog i mødet, er Thomas, der har kørt
ambulance i Københavns Brandvæsen i otte år. Han ønsker ikke at stå frem
med sit efternavn. Thomas fortæller at han cirka to gange om måneden
føler sig truet, når han udfører sit arbejde.

Hans værste oplevelse var, da han blev overfaldet af nogle unge i en
bil, mens han forsøgte at udføre sit arbejde.

"Jeg kiggede ud af øjenkrogen og så bilen komme mod mig, jeg sprang til
siden så de kun nåede at ramme mig på benene. De kørte simpelthen ind i
mig," siger han.

Chockeret borgmester
Redningsfolkenes beretninger chokerer Søren Pind.

"Man føler sig hensat til Ramallah og ikke København," siger han og
foreslår, at regeringen gør ambulancefolk anonyme, når de vidner i
retten.

Da Thomas vidnede i retten mod sine voldsmænd fik han sit fulde navn
læst op.

"Så sidder man pludselig der som privatpersonen Thomas, og kan ikke
længere gemme sig bag ambulanceuniformen. Det var enormt utrygt at vide,
at de nu pludselig havde mit navn. Så var det jo også nemt for dem at
finde frem til min adresse," siger han.

Opsøgt privat
Efter retsagen oplevede han utrygheden flytte fra retsalen og hjem på
privatadressen.

"En morgen hvor jeg kom ud, holdt der en bil. De fulgte efter mig i to
u?sving. Derefter kørte jeg på politigården," siger han.

Forslaget om at anonymisere redningsfolk, når de skal vidne, får
imidlertid ikke opbakning fra justitsminister Lene Espersen. Hun siger,
at anonymitet i retten vil være en falsk tryghed for redningsfolkene.
Redderne vil alligevel kunne blive genkendt, mens de udfører deres
arbejde, lyder argumentet.

Fra : Henri Gath

Dato : 05-06-05 19:22

> [...]
> redningsmandskabets politiske chef, have ændret reglerne, så
> redningsfolk automatisk vidner anonymt i retten.

Det er de onde danskeres skyld........de er kun ofre for en fejlslagen
integrationspolitik...

Fra : Poul

Dato : 05-06-05 19:59

Jesper skrev

> [...]
> at ambulancerne i flere tilfælde bliver bedt om at vente med at køre
> frem, indtil politiet er på stedet. Dermed kan livsvigtige minutter gå

Integration eller ej, det er almindelig pli og menneskelighed at man tager
sig af de sårede. Men der hvor "flygtningene" kommer fra, er det jo skyd
eller bliv skudt. En skam de ikke kan/gider vende sig af med den mentalitet.

> [...]
> have hørt om flere episoder med overfald på ambulancefolk inviterede han
> nogle af dem til møde på Københavns Rådhus for at lytte til deres

Ja, der går jo politik i det.

>Thomas fortæller at han cirka to gange om måneden
> føler sig truet, når han udfører sit arbejde.

Det er jo godt der er i det mindste én der holder statestik

> Hans værste oplevelse var, da han blev overfaldet af nogle unge i en
> bil, mens han forsøgte at udføre sit arbejde.

Ja, det er opdragelse der vil noget.

> Chockeret borgmester
> Redningsfolkenes beretninger chokerer Søren Pind.

Hvorfor finder politikerne altid først ud af "nyheder" laaaang tid efter os
alm. danskere?

MEN.. Var det ikke noget med at politikerne ville til at bruge udvisning som
straf? eller er det faldet til jorden igen?

/PM

Fra : Bo Warming

Dato : 06-06-05 05:49

"Poul" <PM@yahoo.com> wrote in message

> [...]

Heldigvis foreslår Pind ANONYME VIDNER, for når anmeldende redningsfolks
navne oplæses i byretten, tastes de straks ind på indvandrervennernes
mobiltelefoner, og anmelderne er igen og igen blevet straffet af den
herskende klasses p.t.-privatiserede politi, dvs. indvandrerbanderne.
Læs http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=381567
Kærester skal være med på dans på bordet og ikke være kedelige, og det er
de, hvis de "spiller helte" og vidner i retssag imod bander. Trist trend.
Eneste håb om fornuft er øget registrering, som den, der er indledt pr
Schengen-samarbejde - hvilket nu Svejts tilslutter sig
Pinds næstkommanderende gør sig desværre til grin ved at ønske million-dyr
skiltning på københavns gader - der skal stå forklaring på hvert gadenavns
oprindelse. Fx at Amerikavej er opkaldt efter en 1800-tals mølle på vejen,
hvis ejer havde tjent sin startformue i Amerika.Internet er billig oplysning
til de få historie-interesserede. Venstre gør sig DUM sammenlignet med DF,
ved at deres kulturborgmester Martin Geertsen d.d. skriver kronik om denne
dyre skiltning -
- sammen med Enhedslistens ølekspert Allan Mylius Thomsen.
http://politiken.dk/Kroniker

ANONYME VIDNER er politiet imod, fordi politiet (især Københavns) holder
med de kriminelle.Kan nogen se anden forklaringsmulighed?
Med videooptagelser kan man beskytte vidnet og sikre, at forsvarsadvokaten
får indsigt i at vidnet er ægte - han kan krydseksaminere (hvad man aldrig
tillod vedr vidner om holocaust) og han kan tjække alt om vidnets baggrund
og kvalitet - men oplyser han vidnets identitet til den sigtede muslim eller
rocker, så mister han advokatbestalling og får million-bøde, som der
øjeblikkelig gøres udlæg for i hans villa og bil.
Ved pædofilisager bruges video, så barnet kan lyve uden øjenkontakt med den
sigtede legeonkel. Hvorfor ikke video og dermed anonymitet, så ikke STATEN
OPFORDRER TIL MORD begået af helligkrigere imod redningsmandskab, der skulle
beskytte liv og nu stoppedes af krigerne og ønsker at rapportere dette til
en dommer???