Undren
Fra : Henri Gath

Dato : 05-06-05 16:30

Hvorfor er der aldrig vrøvl med kinesere, latinamerikanere,
vietnamesere, hinduer...fortsæt selv listen.. besynderligt når danskerne
ellers er så fremmedfjendske...

Fra : Tina T.

Dato : 05-06-05 16:51

> Hvorfor er der aldrig vrøvl med kinesere, latinamerikanere,
> vietnamesere, hinduer...fortsæt selv listen.. besynderligt når danskerne
> ellers er så fremmedfjendske...

Danskerne er generelt ikke fremmedfjendske, de fleste har ikke noget imod
fremmede,
så længe de opfører sig ordentligt og ikke forlanger at vi skal underkaste
os èn eller anden
middelalder-religion, jeg har heller ikke, selv om jeg alene i dag, er
blevet kaldt racistblondine mindst to gange.

Tina T.

Fra : G B

Dato : 05-06-05 22:18

"Tina T." <tina-t@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> middelalder-religion, jeg har heller ikke, selv om jeg alene i dag, er
> blevet kaldt racistblondine mindst to gange.

- af andre danskere, her i gruppen...

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 05-06-05 23:32

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
> Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Netop af andre danskere, føj siger jeg bare.

Boni

Fra : Jesper

Dato : 05-06-05 17:13

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> Hvorfor er der aldrig vrøvl med kinesere, latinamerikanere,
> vietnamesere, hinduer...fortsæt selv listen.. besynderligt når danskerne
> ellers er så fremmedfjendske...

Man kan tage en muhamedaner ud af den mørke middelalder men man kan ikke
tage den mørke middelalder ud af en muhamedaner!

Fra : John Doe

Dato : 05-06-05 22:00

> Man kan tage en muhamedaner ud af den mørke middelalder men man kan ikke
> tage den mørke middelalder ud af en muhamedaner!

Ja, mere præcis kan det nok ikke siges.

Hilsen Sten

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-06-05 17:13

Henri Gath skrev den 05-06-2005 17:30:
> Hvorfor er der aldrig vrøvl med kinesere,

Host host opholdstilladelse host host host
host host "salg af" forskudopgørelser mv. hot host host

> latinamerikanere,
> vietnamesere, hinduer...fortsæt selv listen.. besynderligt når danskerne
> ellers er så fremmedfjendske...

Nok fordi man ikke stimatiserer disse grupper.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : NoTrabajo

Dato : 05-06-05 17:58

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Host host opholdstilladelse host host host
> host host "salg af" forskudopgørelser mv. hot host host

> Nok fordi man ikke stimatiserer disse grupper.

»stimatisere«, det ord fandt jeg hverken i fremmed- eller retskrivningsordbog.
Hvad betyder det egentligt?
--
NoTrabajo

Fra : Croc®

Dato : 05-06-05 18:38

On Sun, 5 Jun 2005 18:57:53 +0200, "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com>
wrote:

>»stimatisere«, det ord fandt jeg hverken i fremmed- eller retskrivningsordbog.
>Hvad betyder det egentligt?

Prøv med stigmatisere så skal det nok lykkes for dig.

Regards CRoc®

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-06-05 19:00

Croc® skrev den 05-06-2005 19:38:

> Prøv med stigmatisere så skal det nok lykkes for dig.

dumme dumme g der blev væk

Fra : Croc®

Dato : 05-06-05 20:41

On Sun, 05 Jun 2005 20:00:00 +0200, Carsten Riis <.@.> wrote:

>dumme dumme g der blev væk

gggggggggggggggggggggg her er en håndfuld så du aldrig skal mangle et
igen.

Regards Croc®

Fra : NoTrabajo

Dato : 05-06-05 18:50

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv med stigmatisere så skal det nok lykkes for dig.

»stigmatisere«: brændemærke, fordømme, give mindreværdsstempel

Det er jo ikke noget vi gør, men noget de selv gør i kraft af deres - mildt
sagt - vilde opførsel.
--
NoTrabajo

Fra : Henri Gath

Dato : 05-06-05 18:55

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv med stigmatisere så skal det nok lykkes for dig.

hvad med at forholde dig til indholdet i stedet? Eller stiller det for mange
spørgsmålstegn ved din hårdt tilkæmpede virkelighedsopfattelse?

Fra : Croc®

Dato : 05-06-05 20:39

On Sun, 5 Jun 2005 19:55:14 +0200, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

>hvad med at forholde dig til indholdet i stedet? Eller stiller det for mange
>spørgsmålstegn ved din hårdt tilkæmpede virkelighedsopfattelse?

Jeg ved godt det ikke er dit intellekt du har problemer med, da det er
nærmest ikke eksisterende, men hvis du evt. evnede at læse, ville du
se jeg faktisk kun kom med en forbruger oplysning.

Jeg håber sandelig du er enebarn.

Regards Croc®

Fra : Trunte

Dato : 05-06-05 19:53

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> »stimatisere«, det ord fandt jeg hverken i fremmed- eller
> retskrivningsordbog.
> Hvad betyder det egentligt?
Prøv igen - men det hjælper at stave det rigtigt: stigmatisere
Trunte

Fra : Bo Nielsen

Dato : 05-06-05 23:46

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv igen - men det hjælper at stave det rigtigt: stigmatisere
> Trunte

Hvor er du dygtig Trunte, hvad skulle vi have gjort uden først Croc's og nu
din forklaring ?

Boni

Fra : Trunte

Dato : 06-06-05 17:17

"Bo Nielsen" <boni@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> "Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor er du dygtig Trunte, hvad skulle vi have gjort uden først Croc's og
> [...]
Det ved jeg sørme heller ikke... du har vel ikke engang en ven du
ku`ha`ringet til.
Trunte

Fra : G B

Dato : 05-06-05 22:23

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i meddelelsen

>»stimatisere«, det ord fandt jeg hverken i fremmed- eller
>»retskrivningsordbog.
> Hvad betyder det egentligt?

"Stigma" er Kristi Vunder, som han fik ved korsfæstelsen.

Et godt eksempel på "Stigmatisering" er Pater Pio, en katolsk pater, som
periodevis fik sår samme steder som Yeschwa bar-Yussuf under korsfæstelsen.

Det er altså en åndelig fordybelse, som er så stærk, at den giver sig
fysiske udslag på kroppen i form af blødende sår.

Bortset fra det er ordet blevet "forpoppet", "nysprogliggjort" etc., så det
nu betyder, at "han har siddet skævt på potten, så når han skyder efter
brandmænd og reddere, er det fordi han har været ude for dansk
undertrykkende, højrepopulistisk kolonihave-racisme".

GB

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-06-05 06:43

> [...]
>
> "Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> »stimatisere«, det ord fandt jeg hverken i fremmed- eller

Det hedder stigmatisere - og betyder at brændemærke.

En enkelt stavefejl burde ikke afholde begavede mennesker fra at gætte på
betydningen - åh, skrev jeg begavet om dig? Det tager jeg straks tilbage.

--
ahw

Fra : NoTrabajo

Dato : 06-06-05 08:23

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Det hedder stigmatisere - og betyder at brændemærke.

> En enkelt stavefejl burde ikke afholde begavede mennesker fra at gætte på
> betydningen - åh, skrev jeg begavet om dig? Det tager jeg straks tilbage.

skyldes nok min manglende begavelse.
--
NoTrabajo

Fra : Trunte

Dato : 06-06-05 17:18

> "Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> ordforråd. Det
> skyldes nok min manglende begavelse.

Ja.
Trunte

Fra : Henri Gath

Dato : 05-06-05 18:20

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Host host opholdstilladelse host host host
> host host "salg af" forskudopgørelser mv. hot host host

> Nok fordi man ikke stimatiserer disse grupper.

Idiot....

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-06-05 19:01

Henri Gath skrev den 05-06-2005 19:19:

> Idiot....

Klart, at når man kører tør for argumenter, så kan man jo altid ty til
mudderkastning.

Fra : Henri Gath

Dato : 05-06-05 19:23

> Klart, at når man kører tør for argumenter, så kan man jo altid ty til
> mudderkastning.

Ja........specielt når folk som dig ikke forholder sig til det der stod i
det oprindelige indlæg

Fra : Trunte

Dato : 05-06-05 19:59

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Ja........specielt når folk som dig ikke forholder sig til det der stod i
> det oprindelige indlæg

Hvad mener du med at han(CR) ikke forholder sig til det der srod i det
oprindelige indlæg.....
- det er da en rimelig betragtning at netop de grupper der ikke bliver
stigmatiserede er dem der tilsyneladende giver færrest problemer.
Nogensinde hørt om Rosenthal???
Eller mente du at hans indlæg ikke var relevant pga et manglende "G"??
Trunte

Fra : Henri Gath

Dato : 05-06-05 21:05

> [...]
> - det er da en rimelig betragtning at netop de grupper der ikke bliver
> stigmatiserede er dem der tilsyneladende giver færrest problemer.

Hvem fanden har stigmatiseret nogen som helst, din debile
halalidiot.......de har kraftedme stigmatiseret sig selv.... bonderøv!

Fra : NoTrabajo

Dato : 06-06-05 08:26

> Hvem fanden har stigmatiseret nogen som helst, din debile
> halalidiot.......de har kraftedme stigmatiseret sig selv.... bonderøv!

Jeg forstår din vrede. Halalhippier er nogle af de største idioter og møgsvin vi
har her i landet.

Hvad er værst for Danmarks fremtid: En voldelig muhamedaner eller en
halalhippie?
--
NoTrabajo

Fra : Tina T.

Dato : 06-06-05 14:03

> Hvad er værst for Danmarks fremtid: En voldelig muhamedaner eller en
> halalhippie?
> --
> NoTrabajo

Helt klart en halalhippie, de vil gøre alt for at importere endnu flere
voldelige muhamedanere!

Tina T.

Fra : Konrad

Dato : 06-06-05 14:10

"Tina T." <tina-t@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Helt klart en halalhippie, de vil gøre alt for at importere endnu flere
> voldelige muhamedanere!

Kunne man monstro få et par navne at høre - altså eksempler på halalhippier
der gerne vil importere voldelige muhamedanere?

Fra : G. B.

Dato : 06-06-05 15:50

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Kunne man monstro få et par navne at høre - altså eksempler på
> halalhippier der gerne vil importere voldelige muhamedanere?

Jacob Holdt, Marianne Jelved, Flemming Pless, Lars "von" Trier, Gregers
Dirckinck-Holmfeldt, Morten Kjærum, Reino "Abdul Wahid" Madsen, "Musa"
Kronholdt, Rune Engelbrecht, Tøger Silketråd, Thomas og Anisette Koppel
- var lige de DANSKE navne jeg kunne ryste ud af ærmet uden at tænke for
længe over det.

GB

Fra : morten sorensen

Dato : 06-06-05 18:05

G. B. wrote:
> [...]
> Kronholdt, Rune Engelbrecht, Tøger Silketråd, Thomas og Anisette Koppel
> - var lige de DANSKE navne jeg kunne ryste ud af ærmet uden at tænke for

Og de vil altså have voldelige muslimer til landet? Hvordan kommer du
til den konklusion?

--

morten sorensen

Fra : G B

Dato : 06-06-05 19:32

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Og de vil altså have voldelige muslimer til landet? Hvordan kommer du
> til den konklusion?

De er allesammen islam-apologeter. Og siger, at det skam ikke er
muhamedanerne, der er noget galt med - det er de grimme danskeres skyld,
at disse pragteksemplarer tér sig som om de var i Mellemøsten.

GB

Fra : morten sorensen

Dato : 07-06-05 06:54

G B wrote:
> [...]
> muhamedanerne, der er noget galt med - det er de grimme danskeres skyld,
> at disse pragteksemplarer tér sig som om de var i Mellemøsten.

Og derfor vil de have voldelige muslimer til landet?

Eller mener du/I bare at alle muslimer er voldelige?

--

morten sorensen

Fra : Konrad

Dato : 07-06-05 12:21

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Og derfor vil de have voldelige muslimer til landet?
>
> Eller mener du/I bare at alle muslimer er voldelige?

Jeg gad godt få nogle kilde/citat -henvisninger til at Lars von Trier,
Seidenfaden, Koppel, Dirckinck-Holmfeldt osv på noget tidspunkt har antydet
ovenstående, som det påståes de skulle mene. Tvivler på at det eksisterer
andre steder end oppe i nogle få borderlineres hoveder...

Fra : G B

Dato : 07-06-05 12:21

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Og derfor vil de have voldelige muslimer til landet?

De ville helst have dem allesammen til landet.

> Eller mener du/I bare at alle muslimer er voldelige?

Jeg mener, at islam er en nazi-ideologi, som vi er bedst tjent ved at være
foruden. Og det ved du også godt.

GB

Fra : morten sorensen

Dato : 07-06-05 12:33

G B wrote:
> morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> De ville helst have dem allesammen til landet.

Alle de voldelige muslimer?

> Jeg mener, at islam er en nazi-ideologi, som vi er bedst tjent ved at være
> foruden. Og det ved du også godt.

Hvor kommer det voldelige ind? Er alle muslimer voldelige?

--

morten sorensen

Fra : G B

Dato : 07-06-05 20:09

> Alle de voldelige muslimer?

Ja, revl og krat. Ifølge disse apologeter er INGEN muhamedanere voldelige.

Læs koran, sunnah og hadith.

GB

Fra : morten sorensen

Dato : 08-06-05 08:49

G B wrote:
> morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> skrev i meddelelsen

> Ja, revl og krat. Ifølge disse apologeter er INGEN muhamedanere voldelige.

Det har jeg aldrig set dem sige. Det er vist dig der overfortolker hvad
uenighed med dig betyder.

> Læs koran, sunnah og hadith.

Så det er altså noget du gætter og synes, snarere end noget baseret på
realiteter. Det tænkte jeg desværre nok.

--

morten sorensen

Fra : G B

Dato : 08-06-05 09:04

> Så det er altså noget du gætter og synes, snarere end noget baseret på
> realiteter. Det tænkte jeg desværre nok.

Pladder, Sørensen. Det er dig, som er ved st udvikle dig til en fuldblods
radikaler, ser det ud til.

GB

Fra : Konrad

Dato : 07-06-05 12:18

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

> Og de vil altså have voldelige muslimer til landet? Hvordan kommer du
til
> den konklusion?

Ja - hvis det virkelig er det bedste bud på "landsforrædere" ser det jo i
grunden ret lyst ud. Desværre tror jeg ikke listen er et specielt
velovervejet bud - det virker snarere til at være en slags midt-om-natten
brainstorm over nogle individder, man på et eller andet tidspunkt gennem
de
sidste 25 år har været uenige med.

Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
0 spam mails er blokeret indtil videre.
Hent gratis www.tryus.dk/spamfighter.asp i dag!

Fra : Peter Bang

Dato : 05-06-05 19:02

Henri Gath <gath@mail.dk> skrev:

>"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
>orldonline.dk...

>Idiot....

Din reaktion på besvarelse af dit eget spørgsmål er fantastisk.
Jeg kender mongolbørn med større sociale kompetencer.

Fra : Trunte

Dato : 05-06-05 20:02

"Peter Bang (slet 097EK)" <peterbang@097EKprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Din reaktion på besvarelse af dit eget spørgsmål er fantastisk.
> Jeg kender mongolbørn med større sociale kompetencer.
Skulle det være noget ? ... jeg har en pakke solgryn der slår Gathem med
flere længder hvad angår sociale kompetencer.
Trunte

Fra : Bo Nielsen

Dato : 05-06-05 23:57

"Peter Bang (slet 097EK)" <peterbang@097EKprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Din reaktion på besvarelse af dit eget spørgsmål er fantastisk.
> Jeg kender mongolbørn med større sociale kompetencer.

Hvor mange har du da af den slags ?

Boni

Fra : G B

Dato : 05-06-05 22:23

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Idiot....

De kommer i stimer.

GB

Fra : John Doe

Dato : 05-06-05 22:01

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Nok fordi man ikke stimatiserer disse grupper.

Disse grupper starter ikke med at råbe op om den respekt vi skal vise over
for dem, p.g.a. en eller anden tro. De gemmer troen til de kommer hjem.
Derudover har de ikke samme herrefolksmentalitet som især araberne er i
besiddelse af.

Hilsen Sten

Fra : Henri Gath

Dato : 05-06-05 21:04

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor er der aldrig vrøvl med kinesere, latinamerikanere,
> vietnamesere, hinduer...fortsæt selv listen.. besynderligt når danskerne
> ellers er så fremmedfjendske...

Det er hermed tydeliggjort, at halalfjolserne herinde ikke vil forholde sig
til min undren. Deres infantile konklusion er, at grunden til at
muhammeddanerne opfører sig dårligt, er at de onde danskere ikke kan lide
netop denne gruppe...............må de aldrig få en muslimsk raket op i
røven

Fra : Trunte

Dato : 05-06-05 22:17

> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er hermed tydeliggjort, at halalfjolserne herinde ikke vil forholde
> sig til min undren.

Manglende forholden sig til = ikke være enig med Henri Gath eller???

> [...]
> muhammeddanerne opfører sig dårligt, er at de onde danskere ikke kan lide
> netop denne gruppe...............må de aldrig få en muslimsk raket op i
Er du ikke lidt selvmodsigende, hvordan kan du konkludere på nogen
"halalidioter" som ikke har forholdt sig til dit indlæg?
Trunte

Fra : Henri Gath

Dato : 05-06-05 22:24

> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Manglende forholden sig til = ikke være enig med Henri Gath eller???

hvad er det, du ikke er enig i, landsforræder?

Fra : Trunte

Dato : 05-06-05 22:47

> "Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> hvad er det, du ikke er enig i, landsforræder?

Dit menneskesyn til en start.
Trunte

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-06-05 06:41

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor er der aldrig vrøvl med kinesere, latinamerikanere,
> vietnamesere, hinduer...fortsæt selv listen.. besynderligt når danskerne
> ellers er så fremmedfjendske...

De er jo blot ikke blevet opdaget - jf. kinesiske kriminelle, der bestikker
sig til opholds-og arbejdstilladelse.

Så det med at der aldrig er vrøvl med disse grupper passer simpelthen ikke -
jeg har også kendskab til andre forhold omkring den gruppe, som ikke altid
er offentliggjort i TV eller i medierne - de er jo sjældent muslimer, og det
er dem nogle elsker at hade.

ER der fx nogen her, der har overført situationen på Den himmelske Freds
Plads til danske forhold? Er der nogen kinesere her i landet, der er blevet
bebrejdet hvad der er sket i Kina? Nej, men hvad der sker i de muslimske
lande får herboende muslimer at høre for -som om det er deres skyld at der
findes fanatikere i de lande, de er flygtet fra.
Derfor er det en ensidig kritik, du her kommer med.

--
ahw

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-06-05 08:45

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in message

> [...]
> skyld at der findes fanatikere i de lande, de er flygtet fra.
> Derfor er det en ensidig kritik, du her kommer med.

Hvad ER det for en helt skæv analogi, i Kina er det myndighederne som dræber
borgerne, ikke kinesiske borgere som derfor dræber civile over alt i verden.
Og vi har også militante muslimer boende i Danmark, om og hvornår de har
tænkt sig at gå i aktion ved ingen. At være kinesisk er ikke nogen ideologi,
men det forstår en overlærer vel ikke.

Fra : Konrad

Dato : 06-06-05 12:58

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor er der aldrig vrøvl med kinesere, latinamerikanere,
> vietnamesere, hinduer...fortsæt selv listen.. besynderligt når danskerne
> ellers er så fremmedfjendske...

Det er der sørme også - de problemer som er, er blot langt mindre
eksponerede. Man taler f.eks tit om, at kineserne er integrerede, men i
realiteten lever de akkurat som andre indvandrergrupper i et "skjult"
parallelsamfund.

Fra : NoTrabajo

Dato : 06-06-05 16:18

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> eksponerede. Man taler f.eks tit om, at kineserne er integrerede, men i
> realiteten lever de akkurat som andre indvandrergrupper i et "skjult"

Men de render ikke rundt og voldtager vore kvinder, begår røverier og optræder
truende og voldeligt over for os danskere. Lad os få ombyttet nogle af vore
muhamedanere med kinesere og andre ikke-muhamedanske asiater.
--
NoTrabajo

Fra : Trunte

Dato : 06-06-05 18:03

> [...]
> vore
> muhamedanere med kinesere og andre ikke-muhamedanske asiater.

For få år siden var det kineserne og thailænderne der med mafia-lignende
metoder sad
på stof-markedet bl.a. på Nørrebro og sloges territorier med rockerne...
sååå
...hvad voldtægter angår, så er danske mænd sgu meget godt med... måske du
lige sku tjekke noget statistik.
Trunte

Fra : Konrad

Dato : 07-06-05 12:47

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

(...)
> For få år siden var det kineserne og thailænderne der med mafia-lignende
> metoder sad
> på stof-markedet bl.a. på Nørrebro og sloges territorier med rockerne...

Øh - det var da gambianere og andre afrikanske grupper - man talte sågar om
"gambianer-domme" som indebar udvisning.

> sååå
> ..hvad voldtægter angår, så er danske mænd sgu meget godt med... måske du
> lige sku tjekke noget statistik.

Jeg gad da godt se den statistik som viser, at der ikke findes en overvægt
af udlændinge/udlændingerelaterede personer blandt gerningsmænd i
voldtægtssager. Flemming Balvig er mig bekendt efter årelange studier kommet
til den modsatte konklusion.

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-06-05 16:33

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
> "Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>>
> (...)
>
> Øh - det var da gambianere og andre afrikanske grupper - man talte sågar
> om "gambianer-domme" som indebar udvisning.

Ja, den må trunte gerne dokumentere, det kan jeg heller ikke mindes noget
om.

Fra : Trunte

Dato : 07-06-05 18:08

> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> Ja, den må trunte gerne dokumentere, det kan jeg heller ikke mindes noget
> om.

I november 88 blev tre kinesere myrdet i Lundtoftegade i forbindelse med
et opgør med rockerne om narkomarkedet.
Jeg arbejdede derinde på det tidspunkt, hvor nogle af vores klubbørn var
involveret som kurer (under 15 år) for deres forældre.
Trunte

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-06-05 20:25

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg arbejdede derinde på det tidspunkt, hvor nogle af vores klubbørn var
> involveret som kurer (under 15 år) for deres forældre.

Den kan jeg godtnok ikke huske, men så må de altså have tabt krigen dengang,
formoder jeg, man plejer ikke at undgå at vide, hvis man har "slangehoveder"
opererende i byen. I flere andre lande er det iøvrigt albanerne, som har
overtaget narkomarkedet, - fx i England.

Men thailændere?

Fra : Konrad

Dato : 08-06-05 10:03

> [...]
> "slangehoveder" opererende i byen. I flere andre lande er det iøvrigt
> albanerne, som har overtaget narkomarkedet, - fx i England.

Eller dem, f.eks - whatever. Der er sikkert et eller andet sted i verden
hvor "de" har "magten". Argumentet viser sin håbløshed begge veje, og det
var just det centrale. Det er komplet idioti at klandre "muhamedanere" for
at være et slags folkefærd bestående af narkokurerer, men endnu dummere at
"frikende" dem med henvisning til, at der engang muligvis har fandtes nogen
der var endnu værre. Debilt, stupidt - en slags grænseoverskridende form for
dumhed.

Fra : Trunte

Dato : 08-06-05 17:55

> "Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> wrote in message

> Men thailændere?

Nu begynder det at blive flueknepperi - mine udsagn var kun for at gøre
opmærksom
på at trådstarten som antydede at det kun er muhammedanerne og ikke alle
andre
fremmede der er problemer med er uden hold i virkeligheden.... jeg orker
ikke at
dokumentere de sidste 20 års forbrydelser begået af andre end muslimer for
at tilfredstille
Gathens undren... så fimder han bare en anden racistisk påstand.
Trunte - nu med æggestokke

Fra : Konrad

Dato : 08-06-05 09:53

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> I november 88 blev tre kinesere myrdet i Lundtoftegade i forbindelse med
> et opgør med rockerne om narkomarkedet.

Myrdet af...?

> Jeg arbejdede derinde på det tidspunkt, hvor nogle af vores klubbørn var
> involveret som kurer (under 15 år) for deres forældre.

Og vedkommende var kineser? Og derfor sad kineserne på narkosalget i
København?

Fra : Trunte

Dato : 06-06-05 19:43

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Men de render ikke rundt og voldtager vore kvinder

Det behøver de danske mænd ikke hjælp til.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1038027

og

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2449255&forside

Trunte

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-06-05 20:16

> [...]
>
> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det behøver de danske mænd ikke hjælp til.

Nu er det jo heldigvis små tal i det hele taget, så procenterne siger ikke
så meget, men det er et faktum at indvandrere står for en uforholdsmæssig
stor andel af voldtægter i Norge, Sverige og Danmark. Men de få hundrede
ofre betyder jo heller ikke så meget, når musikken spiller,- derudover
regner man med at der er ca tre gange så mange, som ikke vil anmelde, men
det er jo stadig langt færre end fx mord i Australien, så hvad rager det
egentlig os? Kvinder kan vel også snart lære at holde sig inden døre.

Fra : Trunte

Dato : 06-06-05 21:10

> Nu er det jo heldigvis små tal i det hele taget, så procenterne siger ikke
> så meget, men det er et faktum at indvandrere står for en uforholdsmæssig
> stor andel af voldtægter i Norge, Sverige og Danmark.
Det tror jeg ikke at du har ret i - så lidt dokumentation ville være
herligt.

> [...]
> det er jo stadig langt færre end fx mord i Australien, så hvad rager det
> egentlig os? Kvinder kan vel også snart lære at holde sig inden døre.

.... en del kvinder bliver faktisk voldtaget indendøre - så det sgu fedt
hjælpe

Det med de manglende anmeldelser gælder jo uanset hvilken race
voldtægtsmanden har
- og har været et problem længe, altså at størstedelen af de begåede
voldtægter ikk anmeldes.
Trunte

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-06-05 21:42

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg ikke at du har ret i - så lidt dokumentation ville være
> herligt.

Så det tror du ikke, det er ellers et emne hvor selv Radikale har været
bekymrede, tallene har været i medierne igen og igen, jeg så selv lige for
et par dage siden nogle fra Norge. Prøv at søg på Nettet, og du vil finde
masser af dokumentation.

> Men de få hundrede
>
> ... en del kvinder bliver faktisk voldtaget indendøre - så det sgu fedt
> hjælpe

Ja, men også holde sig fra chat-rum på Internettet, som de syv voldtagne du
nævner ikke huskede, - men der ER vel også fanden til forskel på selv at
rode sig ind med en idiot som lover penge, og så at blive overfaldet på en
marksti og næsten slået ihjel, som vi så i sidste uge?

> Det med de manglende anmeldelser gælder jo uanset hvilken race
> voldtægtsmanden har
> - og har været et problem længe, altså at størstedelen af de begåede
> voldtægter ikk anmeldes.

Det kan vi være enige om, man mener åbenbart at mørketallet er en til ti,
men se lige denne kronik hvor en del tal er nævnt:

Offentliggjort 2. juni 2004 03:00

Af Lone Nørgaard, lektor, cand. mag., Frederiksberg, og Steen
Raaschou,
fotograf, København

Tåler vi som samfund, at det er så billigt at ødelægge en ung kvindes
liv? spørger dagens kronikører.

Er der overhovedet noget, som kan hidse folk op mere? Vi skal nøjes
med at svare for os selv - og ja, der er fortsat adskilligt, der kan
oprøre os. Og få os til at handle ved fx at skrive kronikker og forsøge at
organisere kræfterne blandt ligesindede.

Et af de fænomener, som lige nu og her fortjener udelt opmærksomhed,
er den grove forbrydelse mod kvinder, der betegnes voldtægt. Det gælder
voldtægt i almindelighed og gruppevoldtægt i særdeleshed. En krænkelse
af så alvorlig karakter, at der skal slås hårdt ned. Ikke mindst fordi
det er en type overgreb, som er stigende i antal, og som må ses i snæver
sammenhæng med tilvandring og mislykket integrationspolitik.

Vi kan ikke løse alle verdens problemer, men vi nægter at se
stiltiende til fra sidelinien, mens vores samfund skridt for skridt
undermineres
af et kultur- og værdisæt, der ikke regner kvinder som ligestillede,
fuldgyldige borgere. Og beskyldninger for racisme og
fremmedfjendtlighed bider ikke mere på os. De er moraliseren, stillet
overfor ødelæggelser
af unge kvinders liv. Det er nemlig en dokumenteret kendsgerning, at unge
indvandrere er grotesk overrepræsenteret i såvel enkeltmands- som
gruppevoldtægter. Den senest offentliggjorte politistatistik for året
2001 så således ud: Indvandrerandelen på landplan: 67 pct. I
Københavnsområdet: 76 pct. Offentliggørelsen vakte protester, og vi
har da heller ikke siden set nogen voldtægtsstatistik, som var
specificeret etnisk.

Nogen gange kan det hjælpe at holde en analysegenstand ud i strakt arm
for at skabe en saglig, ikke-emotionel distance. Og særlig voldtægt er
et ømt og følelsespræget emne. Derfor vil vi i denne kronik beskrive
(masse)voldtægter begået at unge indvandrermænd ikke i Danmark, men i
Sverige
hvor disse forbrydelser har antaget nærmest epidemisk karakter.

I Danmark anmeldes ca. 500 voldtægter om året. I Sverige 2.500.
Politiet, kvinderådgivninger og Aftonbladet skønnede i 2002 at mørketallet
er
det tidobbelte, altså 25.000 voldtægter på hovedsageligt svenske kvinder
om året. Vi lader lige tallet stå et øjeblik............

Skulle Danmark have den samme voldtægtsfrekvens relativt, ville vi
have omkring 1.500 anmeldte, og måske totalt 15.000 voldtægter om året. Det
har vi heldigvis ikke - endnu.

I Sverige er det begrædeligvist lykkedes i alt for høj grad at holde
indvandrerdebatten under låg, og en indvandringskritiker er pr.
definition "en fremmedfjendtlig" eller rent uden racist. Med en fra
oven opmuntret "statsfeminisme", som har stor opbakning imedier og Riksdag
(seks ud af syv Riksdagspartilederekalder sig "feminister" ), skulle
man tro, at der fandtes en særlig omsorg for udsatte kvinder, men det er
langtfra tilfældet. Kun i 5 pct. af de anmeldte voldtægtssager rejses
der tiltale, og kun i en brøkdel af dem fældes der dom. Når en voldtaget
kvinde endelig er nået så langt i processen, er dommene så milde, at
ingen regner dem for noget. Retsvæsnet er slet ikke indrettet til "det
nye Sverige", men bygger stadig overvejende på mildhed, behandling og
rehabilitering.

Det skulle være overflødigt at nævne, at mange traumatiserede kvinder
slet ikke orker at indgive anmeldelse. I praksis må man konstatere, at
voldtægt i Sverige er fuldkommen gratis for forbryderne. Risikoen for
sanktion er lille, meget lille, og derfor klinger den officielle
statsfeminisme uendeligt hult. Det oldgamle begreb "kvinnofrid" synes
at tilhøre en fjern fortid.

Det er vores påstand, der efterhånden kan dokumenteres med talrige
artikler, bøger og statistikker, at etnicitet og kultur har relevans i
kriminalitetsstatistikkerne. Dokumentationen er mulig i den danske
offentlighed, som ikke er så (indirekte) censureret som den svenske. I
Sverige spiller medieklaveret anderledes. Spørger man en svensk
journalist, hvornår etnicitet bør omtales i avisreportager og
efterlysninger, får man svaret: »Når det er relevant«. Åbenbart er det
i voldtægtssager aldrig relevant, for hovedparten af gerningsmændene er
indvandrere og efterkommere, og det nævnes af princip aldrig. Derved
kan offentligheden da heller ikke bidrage til opklaringen - som den kan
herhjemme - og medierne gør sig til medskyldige i, at grove forbrydere
slipper fri for straf.

Man kan kun gisne om, hvorfor de har denne kyniske og hykleriske
politik, men en undersøgelse fra Göteborgs Universitet i 2002 kaldte svenske
journalister for »Verdens mest magttro journalistkorps«, og det
forekommer ikke fjernt at antage, at svenske journalister gerne vil
være magten tilpas. Hvordan det? Ved de facto at skjule for svenskerne,
hvad politikerne via hæmningsløs indvandring har gjort ved landet både
socio-økonomisk og kriminalpolitisk: De har skaffet Sverige en
voldtægtsfrekvens, som er værre en USA's - og en samlet kriminalitet
som ligger på USA's niveau.

Men det er ikke bare svenske journalister, som er behagesyge og
hykleriske. BRÅ - Brottsförebyggande Rådet (det der svarer til vores
Det Kriminalpræventive Råd og i Sverige i folkemunde kaldt:
Brottsförnekande Rådet) - camouflerer og sminker statistik, så det er
vanskeligt at
komme til frem til et dækkende billede af den samfundsmæssige virkelighed. I
en serie artikler i Aftonbladet i 2002, klager forskere på BRÅ over, at
Rådet udøver regeringsbestilt arbejde. »Det er en katastrofe overalt
på BRÅ«, udtalte psykiatriprofessor Sten Levander. »BRÅ's opgave er at
fabrikere forskning som justitsministeren synes om«. Den også i
Danmark kendte professor og romanforfatter, Leif G. W. Persson, arbejder på
BRÅ, og siger: »Vi bedriver ikke fri forskning, men vinkler rapporterne så
de passer regeringen«.

Det kan både undre og ikke undre, at der fifles med
voldtægtsstatistikkerne i Sverige. Hvis sandheden om emnet kom frem,
ville folk nemlig blive overordentligt oprørte - "skitförbannade". Som
det er nu, er det imidlertid "kun" ofrene og deres pårørende, som
føler smerten.

Vi mener, at ind-under-gulvtæppet strategien er et udtryk for en
afskyelig kynisme og et foragteligt hykleri. Det er lykkedes BRÅ at
påstå, at bare et par og fyrre pct. af voldtægterne i Sverige begås af
indvandrere. Når man kender de danske procenter, forekommer dette
fuldstændig absurd, al den stund at Sverige har 2,8 gange flere
indvandrere pr. capita end Danmark. En realistisk svensk
indvandrerandel må nødvendigvis ligge på mellem 80 og 90 pct. af de begåede
voldtægter, når gennemsnitstallet i Danmark er ca. 70 pct. Men BRÅ har
blandt
andet opfundet hokus-pokus begrebet "utrikesfödde", hvilket straks sorterer
alle naturaliserede og efterkommere fra og signalerer det officielle,
knæsatte dogme: Kultur spiller ingen rolle spiller, det gør kun
sociale forhold. Løgn, latin og manipulerende statistik.

For yderligere at slå den beske pointe fast, skal vil gøre opmærksom
på en rapport, som partiet Nationaldemokraterne for nyligt har udgivet.
Titlen lyder: "Invandrarna, våldtäkterna och sanningen - en rapport om
övergrepp i det mångkulturella samhället".

Reagerer venligst ikke med automatpiloten a la: Nåh, det er en pendant
til Dansk Folkeparti, så behøver vi ikke at høre, hverken hvad de
siger, eller hvad deres argumenterog dokumentation går ud på.
Nationaldemokraterne gør det arbejde, som svenske aviser ikke gør: De
møder op i retten og rapporterer det, som aviserne ikke vil nævne:
Etniciteten.

Klik ind på linket, læs selv og dan en egen mening. Vi kan ikke her
gengive rapportens metoder og begreber i detaljer, men må nøjes med
konklusionerne: Seksuelle overgreb på piger og kvinder begået af
indvandrere er et voksende problem. Hverken politi, skole, medier
eller
myndigheder fortæller sandheden, fordi de er bange for, hvad der ville
ske, hvis hele sandheden kom for en dag. Tallene viser, at mænd med
indvandrerbaggrund begår flere voldtægter end svenskere. 93
gerningsmænd er blevet undersøgt. Af dem havde 67 indvandrerbaggrund, dvs
mindst en
udenlandsk født forælder. Det giver en overrepræsentation af mænd med
indvandrerbaggrund på 2,4 gange. Endvidere udvælger voldtægtsmændene
primært svenske piger som ofre. Af de i alt 49 voldtægtsofre, hvor en
mand med indvandrerbaggrund var gerningsmand, havde 30 svensk
baggrund.

Mænd med baggrund i bestemte regioner begår flere voldtægter end
andre. Af de 67 gerningsmænd med indvandrerbaggrund kan 30 henføres til
Mellemøsten/Nordafrika-regionen, 13 til Latinamerika og 7 til øvrige
Afrika.

Denne kronik er først og fremmest en henvendelse til vores politikere
på alle niveauer, men samtidig opfatter vi den som et led i en oplysning
af den danske befolkning om, hvilke kræfter vi er oppe imod, og at
strudsepolitik vil føre os lige lukt ud i svenske afgrunde. Tillige
sigter vi efter både bredt at indfange det massive kultursammenstød
som følge af årtiers tilstrømning af integrationsuvillige muslimer og at
dæmme op for en intens antidemokratisk og mandschauvinistisk kampagne,
iværksat af kræfter fra især Pakistan, Saudi-arabien og Tyrkiet. Og
som i stigende grad omfatter voldtægter.

Når svenske kvinders situation bør interessere, er det fordi Sverige,
som Demokrati- och integrationsminister Mona Sahlin så rigtigt sagde, er
40-50 år "forud" for Danmark med hensyn til multikultur. "Mångfald", som
det indsukret hedder.

Voldtægtstallene synes nøje overensstemt med antallet af indvandrere.
Vi konstaterer, at kvinder i det "statsfeministiske Sverige" er delvist
retsløse - nærmest jaget vildt, som ikke længere tør færdes så frit,
som de var vant til før i tiden. Hver eneste dag forøves 6,8 anmeldte
voldtægter, og måske helt op til 68 voldtægter. (mørketallet
inkluderet).

Hvis voldtægtsforbrydere bliver fanget i Danmark, kan de se frem til
en fængselsdom på ca. tre år. Svenske voldtægtsforbrydere slipper
statistisk set næsten helt fri. Tåler vi som samfund, at det er så billigt
at
ødelægge en ung kvindes liv? Måske på livstid? Svaret er et klingende
nej.

Fra : Trunte

Dato : 06-06-05 22:56

> [...]
> et par dage siden nogle fra Norge. Prøv at søg på Nettet, og du vil finde

Nu betragter jeg ikke nødvendigvis de radikales bekymringer som
sandhedsvidner

> Offentliggjort 2. juni 2004 03:00
>
> Af Lone Nørgaard, lektor, cand. mag., Frederiksberg, og Steen
> Raaschou,
> fotograf, København

okay okay...ikke flere bogstaver - du har efter al sandsynlighed ret -
desuagtet
mener jeg stadig at udtalelser som "muhammedanerne voldtager vores kvinder"
er usande og useriøse.
Uanset hvem der begår voldtægter og andre forbrydelser skal de straffes -
selvom tæt ved
50% af voldtægterne begåes af danskere siger vi jo heller ikke at danskerne
er voldtægtsforbrydere,
Trunte

Fra : NoTrabajo

Dato : 07-06-05 05:53

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> mener jeg stadig at udtalelser som "muhammedanerne voldtager vores kvinder"
> er usande og useriøse.

Virkelighedens verden er formodentligt ikke din stærke side.
--
NoTrabajo

Fra : Trunte

Dato : 07-06-05 17:20

> "Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Virkelighedens verden er formodentligt ikke din stærke side.
Kommer du nogensinde derud - eller sidder du bare ved din statsfinancierede
internetforbindelse og sviner dem til som du tror er årsag til størrelsen på
din overførselsindkomst.
Trunte

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-06-05 10:45

> [...]
> desuagtet
> mener jeg stadig at udtalelser som "muhammedanerne voldtager vores

Selvfølgelig er de det, det er en vild ekstrapolering over, heldigvis få,
tilfælde.

> Uanset hvem der begår voldtægter og andre forbrydelser skal de straffes -
> selvom tæt ved
> 50% af voldtægterne begåes af danskere siger vi jo heller ikke at
> danskerne er voldtægtsforbrydere,

Nu ER der jo også 20 gange flere danskere. Svjh var tallet for Norge iøvrigt
70% for udlændinge og 30% for nordmænd.
Svenskerne har en hel epidemi af voldtægter, men de er jo også erklæret
multikulturelle, med alle de fordele det indbærer.

Fra : NoTrabajo

Dato : 07-06-05 17:13

> Svenskerne har en hel epidemi af voldtægter, men de er jo også erklæret
> multikulturelle, med alle de fordele det indbærer.

Skulle der ikke have stået?:

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-06-05 21:27

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Svenskerne har en hel epidemi af voldtægter, men de er jo også erklæret
> multikulturelle, med alle de "fordele" det indbærer.

Jo, men det andet var mere mystificerende.

Fra : Konrad

Dato : 07-06-05 13:03

> [...]
> at rode sig ind med en idiot som lover penge, og så at blive overfaldet

> en marksti og næsten slået ihjel, som vi så i sidste uge?

Netop. Der er jo tilsyneladende indgået forhåndsaftaler om betalings-sex -
om der så efterfølgende reelt er tale om voldtægt eller blot uenighed om
betalingen er ikke til at sige, men det er 100% væsensforskelligt i
forhold
til at blive forfulgt af en vildtfremmed på en mørk gade medens man er på
vej hjem fra byen.

Fra : Konrad

Dato : 07-06-05 13:00

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg ikke at du har ret i - så lidt dokumentation ville være
> herligt.

Hvorfor ikke levere det modsatte? For mig at se er det næsten
selvindlysende, at personer hidørende ekstremt stærke patriarkalske
samfund
kan have nemmere ved at at overtræde grænser i forhold til det i deres
øjne
laverestående/ringere (eller "anderledes") rangeret køn - det er da logik
for burhøns. Jeg kan altså dårligt se, hvordan man kan tro, at folk fra
den
ene dag til den anden skulle være i stand til at afsværge hele fundamentet
for deres liv, dvs deres kultur, så snart de træder udenfor ved
taxaholdepladsen i Kastrup Lufthavn. Akkurat på samme måde forholder det
sig
med kultur-danskere - "vi" kan jo ikke lade være med umiddelbart at
opfatte
en teltindsløret kvinde i Yemen som andet en undertrykt, uanset hvad, det
ligger til vores natur - det vil tage årevis for os at lære at se tingene
fra en anden synsvinkel.

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-06-05 16:43

> [...]
> ligger til vores natur - det vil tage årevis for os at lære at se tingene

Igen en væsentlig pointe, jeg ved ikke, hvorfor folk ikke kan se den, - godt
du skriver her igen!

Der var forresten en interessant udsendelse fra Pakistans moderne overklasse
på uni i Lahore, "Klubværelset" P1, hvor man kom ind på mange aspekter af
modernitet og islam i Pakistan.

Og så var der Naser Khader hos Løkkegaard, - hørte kun en bid, men han siger
altid noget interessant, bl.a. fordi han ikke dækker sig ind i PC-sprog.

Fra : Trunte

Dato : 07-06-05 17:22

> [...]
> Og så var der Naser Khader hos Løkkegaard, - hørte kun en bid, men han
> siger altid noget interessant, bl.a. fordi han ikke dækker sig ind i

...dækker sig ind i PC-sprog????
Trunte

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-06-05 21:32

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ..dækker sig ind i PC-sprog????

Jeg kunne ikke finde noget bedre i farten, jeg mener han ikke er bange for
at fortælle om ting der ikke er politisk korrekte "pc", hørte ivrigt hele
udsendelsen kl 20, den var virkelig god, og siger en masse om hvor store
forskellene er på kulturen i Mellemøsten og her, *selv* i en ret moderne
familie som Khaders. Senere hørte jeg så med et halvt øre i nyhederne en
mand som er konverteret til kristendommen sige at "baglandet" jo mener at
kristne er kriminelle, fordrukne, sexgale osv, alt det sædvanlige som
åbenbart florerer i alle indvandrermiljøer, og som folk tror på selv efter
20 år i DK. Fahmy Almajid fortæller også om de helt utrolig fordomme mange
indvandrere har om danskerne. Indvandring er ikke noget man "bare lige" får
til at køre på skinner, folks kulturelle fordomme lever i 100 år, - mindst.

Fra : Konrad

Dato : 08-06-05 10:30

> Igen en væsentlig pointe, jeg ved ikke, hvorfor folk ikke kan se den, -
> godt du skriver her igen!

Tak for det og enig! Det er utroligt at en så nærliggende "åbenbaring"
tilsyneladende ligger så fjernt. Det er mærkeligt at folk er ude af stand
til at overføre eller projicere sig selv og det de kender over på andre
mennesker. Mon "Trunte" mener muslimer er sådan et slags ophøjet
bedsteborgerskab som ikke ligger under for ufatteligt menneskelige
egenskaber såsom opdragelse, normer, værdier osv? Er man - blot fordi man er
muslim - helt anderledes end Hr. Pedersen eller Hr. Jensen? Ja, mener
"indvandrerskeptikerne", dvs fremmedhaderne, og ja mener sådan én som NIL,
f.eks - men jeg troede sågu' at den slags var undtagelser - ak og ve

> Der var forresten en interessant udsendelse fra Pakistans moderne
> overklasse på uni i Lahore, "Klubværelset" P1, hvor man kom ind på mange
> aspekter af modernitet og islam i Pakistan.

Jeps!

> Og så var der Naser Khader hos Løkkegaard, - hørte kun en bid, men han
> siger altid noget interessant, bl.a. fordi han ikke dækker sig ind i
> PC-sprog.

Han ofte god at høre på, men tag ikke fejl - han er en dreven og snu
politiker - men jeg kunne ikke rigtig følge ham, da han mente, at det var
"svinsk" at hans kæreste alligevel ikke skulle hæve 37.500 per måned for at
designe nyt brevpapir til Folketinget. Den var sgu alligevel trods alt også
for tyk

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-06-05 08:54

> [...]

> at designe nyt brevpapir til Folketinget. Den var sgu alligevel trods alt

Selvfølgelig er han dreven, men han har ikke hele tiden en forsvarsmur oppe,
han fortæller jo, så vidt jeg kan høre, fra karsken bælg, også om ting som
ikke er så flaterende. Den med brevpapir må have undsluppet min husker. Jeg
hørte ellers hele udsendelsen, troede jeg, om aftenen, - det var iøvrigt
relevant for denne tråd, at han siger han slet ikke kan tale med sine fætre
mere, de lever i en helt anden tankeverden. Så ER det vel heller ikke
mærkeligt, hvis en typedansker heller ikke rigtig kan tune ind på en
palæstinenser, - der er virkelig forskelle, som er så væsentlige, at den med
at "Vi går alle på toilettet", som jeg har hørt en tre - fire gange af
toneangivende indvandringsfortalere, den er jo mildest talt ret irrelevant i
forhold til "kulturmødet". Her var det jo ulige lettere, hvis medlemmerne af
de 117 forskellige etniske grupper i DK lærte den danske "kode", fremfor at
vi skal forsøge os med at lære 117 forskellige "koder" og tankemønstre, -
som nogle af de indvandringsglade synes at mene, vi bør gøre, "for at mødes
på midten".

Fra : jodem

Dato : 09-06-05 10:29

> [...]
> de 117 forskellige etniske grupper i DK lærte den danske "kode", fremfor
> at vi skal forsøge os med at lære 117 forskellige "koder" og

Det har du helt ret i. Den danske kode er imidlertid én af de virkelig
svære. Dels fordi vi er så uformelle, men har så mange uskrevne indforståede
regler, fordi vi er sådan et lille land. Khader var inde på det.

Det vil formentlig blive lettere i fremtiden. De voksende økonomiske og
ideologiske skel i befolkninmgen vil fremme brugen af et formelt "oversprog"
(ligesom koransproget) og så forskellige ghetto- og underklassesprog, som på
stærkt indforstået vis vil diskriminere grupperne indbyrdes.

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-06-05 09:46

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> [...]
> svære. Dels fordi vi er så uformelle, men har så mange uskrevne
> indforståede regler, fordi vi er sådan et lille land. Khader var inde på

Vi er ret enestående mht lav autoritetstærskel, som mange udefra tyder
forkert og tror at de så kan banke chefen i ryggen og sige nogle vittigheder
om ham. Men alle kulturer har masser af underforståede ting som det tager
tid at lære, - der var et interview med Dominique B.... kultursociologen, om
hvordan *han* griber sagen an i udlandet. Han understreger at man skal
fortælle at man ikke kender koderne, og at man derfor gør fejl, men at man
er villig til at lære hvordan man gør i det pågældede land. Han nævnte selv
Japan, hvor han havde dummet sig kraftigt, - Japan er jo et land fyldt med
formelle koder, som man *må* sætte sig ind i hvis man skal bo der. Danskere
passer på nogle områder godt ind den japanske kultur hvor man jo skal rakke
sig selv ned, og fremhæve de andres fortræffelighed, - eller passede?

Jeg kan huske, hvordan man skulle kunne se, når en japaner ikke vidste, hvor
man skulle hen, når man spurgte om vej, - man kan ikke være så uhøflig ikke
at give hjælp, selv om man ikke reelt kan. Men når man spurgte en person om
vej, og vedkommende sugede luft meget kraftigt ind og så sig til højre og
til venstre, så vidste man at han/hun ikke anede noget om det man spurgte
om, men man fik en retning alligevel. Man suger altid luft ind af høflighed
for at vise, at man ikke vil puste på folk, men når det foregår specielt
støjende, så er det et signal for "jeg aner ikke en fis, om det du spørger
om".

De holder jo meget på de gamle kulturelle normer i Japan, det er sådan noget
nogle arabere drømmer om at kunne gøre i Arabien, - at bevare islamiske
skikke og normer, og så alligevel blive topmoderne, og det har nogle af
landene da også nogenlunde opnået, selv om de ikke selv er tilfredse med
resultatet.

Fra : jodem

Dato : 10-06-05 11:03

> [...]
> kultursociologen, om hvordan *han* griber sagen an i udlandet. Han
> understreger at man skal fortælle at man ikke kender koderne, og at man

Gode eksempler fra den arabiske verden er jo dette at gå hånd i hånd med
mænd, at lægge hånden fortroligt på den andens knæ, og at afstanden mellem
ansigterne under en samtale er ca 10 cm kortere. Det er lige sådan noget,
der føles ubehageligt og rammer den skandinaviske homofobi i undrelivet.

Dominique B. nævte et eksempel fra frankrig, hvor man kommer godt en time
senere til en middagsinvitation end det fastsatte, mens det ikke bør være
mere end et kvarter i DK. Her er der gode muligheder for at få vært og
værtinde til at bryde sammen.

Hvis man i Portugal spørger om noget, får man aldrig nej, hvis det ikke kan
lade sig gøre. Værterne snakker bare uden om, og det bliver ikke til noget.
Mange i DK foretrækker maden på bordet kl. 18. I Baskerlandet er
hovedmåltidet tidligst kl. 23.

Portugisisk tid og Irsk tid er noget helt specielt, som kan få halvprøjsere
som os til at gå helt op i sømmene, og der er i det hele taget masser af
muligheder for at gå fejl af hinanden. DF's nationalisme nærmer sig det
kriminelle blandt de nationale analfabeter fra Tyskland. Stockholmere
betragter København som en særlig udgave af Napoli

Myten om at vi i skandinavien forstår hinandens sprog har ført til flere
øretæver, mere fjendlighed og pinagtighed, end hvis vi havde taget det
modsatte udgangspunkt.

Sådan kunne man blive ved, og jo mere vi udforsker hinandens forskellighed,
jo nærmere kommer vi hinanden her i Europa, men den fase er endnu ikke
indtruffet i forhold til den muslimske verden, det kræver en gensidig
åbenhed og imødekommenhed, som ikke er til stede.

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-06-05 17:56

> [...]

> er endnu ikke indtruffet i forhold til den muslimske verden, det kræver en
> gensidig åbenhed og imødekommenhed, som ikke er til stede.

Der er da solgt tonsvis af bøger om islam og den arabiske verden, mon ikke
en typedansker ved mere om den arabiske kultur end mange af
ghetto-indvandrerne ved om den danske som de lever i. Det er det indtryk man
får når man hører hvad fx Fahmy Almajid, og de tolke og socialrådgivere af
"anden etnisk osv" som udtaler sig om de florerende myter blandt
indvandrere. Jeg husker også denne sproglærer, som berettede at hendes
klasse af muslimske kvinder var ved at bryde sammen af grin, da de skulle
læse noget om et sølvbryllup, så længe mente de ikke noget dansk ægtepar
nogensinde havde været gift. Lærerinden måtte igang med en større oprygning
i bunkerne af myter om "danskerne".

Og igen, det ER jo noget lettere for de 117 etniske grupper, at lære om
hvordan vi lever her hvor de har slået sig ned, end at vi skal bruge oceaner
af tid på at lære deres forskellige koder. Mange mennesker vil jo bare leve
deres liv fredeligt og roligt, uden at skulle juble over "mångfald", eller
"det berigende flerkulturelle ditten og datten". De gider ikke "udforske"
alle disse forskellige folkeslags måder at opføre sig på, - og det må vel
også være en menneskeret.

Fra : jodem

Dato : 10-06-05 18:37

> [...]

> alle disse forskellige folkeslags måder at opføre sig på, - og det må vel

De aller-allerfleste her i landet lever deres liv fredeligt og roligt, og
blot det at nævne det puster til myten om det modsatte.

Det er sikkert rigtigt, at de ikke har nogen særlig trang til at udforske
ditten og datten. Hvis man i den situation skal kunne orientere sig, må man
have sine skemaer, myter og fordomme. Det kender vi alle.

Netop derfor er den racistiske retorik, man har hørt fra et parti som DF så
skadelig. At partiet har fremskyndet stramninger af flygninge- og
indvandrerlovgivningen til grænsen af det anstændige og nødvendige og langt
lempeligere end partiet kunne ønske, kan ikke på nogen måder retfærdiggøre
den nationale forrådnelse af folkeligheden partiet har sat i gang.

Fra : G B

Dato : 10-06-05 19:08

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i meddelelsen

> Netop derfor er den racistiske retorik, man har hørt fra et parti som

Du kan selv være racist. Du aner ikke, hvad du snakker om. Jeg, og de
fleste andre, jeg kender, har intet imod indvandrere - hvis de vil bidrage
til samfundet.

Hvis folk kun kommer for at stikke snablerne i kassen, kan jeg sådan set
ikke se noget "racistisk" i at være imod det. Og et fænomen som
"familiesammenføring" ad libitum, som har været praktiseret her i landet
siden Anker Jørgensen var statsminister, er udelukkende snabel-i-kassen og
intet andet.

Og hvis folk, når de så endelig har fået livslang forsørgelse for deres
slægtninge ud i tolvte led, så vil indføre deres totalt malplacerede
religion/ideologi og tager dette som en selvfølge, så begynder jeg at få et
rimeligt anstrengt forhold til de pågældende grupper.

GB

Fra : jodem

Dato : 10-06-05 19:31

> [...]
>
> Du kan selv være racist. Du aner ikke, hvad du snakker om. Jeg, og de
> fleste andre, jeg kender, har intet imod indvandrere - hvis de vil bidrage

Hvordan er det nu, er det 3 eller fire DF-MFere, der har en racismedom?

Fra : G B

Dato : 10-06-05 21:34

> Hvordan er det nu, er det 3 eller fire DF-MFere, der har en
> racismedom?

Hvordan er det nu - hvor er konteksten blevet af?

Du praktiserer ad hominem tu qouque, så du burde skamme dig.

GB

Fra : jodem

Dato : 10-06-05 21:55

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i meddelelsen

> Hvordan er det nu - hvor er konteksten blevet af?
>
> Du praktiserer ad hominem tu qouque, så du burde skamme dig.

Overhovedet ikke. Jeg sover altid med hænderne oven for dynen!

Fra : G B

Dato : 10-06-05 23:48

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i meddelelsen news:42a9fe17$1$240
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Overhovedet ikke. Jeg sover altid med hænderne oven for dynen!

Ja, det er jo den eneste logiske funktion for dine overekstremiteter.

Godt man stadig har ...

GB

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-06-05 20:44

> [...]
>>

> De aller-allerfleste her i landet lever deres liv fredeligt og roligt, og
> blot det at nævne det puster til myten om det modsatte.

Det er jo også det jeg siger.

> [...]
> langt lempeligere end partiet kunne ønske, kan ikke på nogen måder
> retfærdiggøre den nationale forrådnelse af folkeligheden partiet har sat i

Det er jo også en myte, hvad præcis er det som er for stramt? Der er da også
kun et par småpartier som er imod noget som helst af lovgivningen lige nu, -
vi han ingen som helst pligt til at tage flere mennesker ind, end
befolkningen synes man kapere både socialt og økonomisk. Hør Niels Højlunds
foredrag nr 10, han argumenter godt for det.

Fra : jodem

Dato : 10-06-05 21:35

> [...]
> end befolkningen synes man kapere både socialt og økonomisk. Hør Niels
> Højlunds foredrag nr 10, han argumenter godt for det.

Når jeg prøver at sætte DF's retorik og anstændighed eller struktrurel
vold, retorisk ondskabsfuldhed, folkeforførelse og den politiske ondskabs
natur til debat, så er der ingen der vil diskutere det. Man stikker hovedet
i busken og fortrænger uhyrlighederne, for dels er hun jo kælen og stueren
for tiden, dels har hun fået fremskyndet en lovgivning, som mange synes er
ok i den form den har fået, og så skynder man sig at sætte den på
dagsordenen. Er det virkelig sådan, at resultaterne helliger et hvilket som
helst middel, bare der er "tog til tiden"?

Jeg hørte i radion, hvordan en redaktør for et lokalblad på Nørrebro var
fuldstændig ude af stand til at kende det billede af Nørrebro, som han mente
medierne og DF havde skabt.: Man havde en stille og rolig hverdag, og så
havde man 50 bandekriminelle som udgjorde et problem. Ikke fordi de var
indvandrere, men fordi de var kriminelle. Der er en statistik, som viser en
overkriminalitet, og den bruger man så til at intimidere hele gruppen med.
"Når man snakker rockere", sagde redaktøren, "så siger man da ikke at de
udgør en hård kerne af danskere"?!

Hvordan er det kommet dertil, at det er kækt at bruge et udtryk som
"godhedsindustri" nedsættende? Modsætningen må jo så være klapsalver, når
"ondskabens håndværk" bliver udøvet.

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-06-05 10:49

> [...]

> dagsordenen. Er det virkelig sådan, at resultaterne helliger et hvilket
> som helst middel, bare der er "tog til tiden"?

Jamen, så kom dog med eksempler, og brug ikke bare noget med "stramninger"
som alle er enige om. Jeg synes heller ikke om hende, og heller ikke om at
DF er så hurtige til at fokusere på alle former for negative hændelser inden
for indvandringsområdet, - men jeg tror vi er godt tjente med deres relativt
bløde form for indvandringsmodstand, hvis vi ser hvad man ellers får, rundt
omkring i Europa, de tager trykket, som ville være der under alle
omstændigheder.

> [...]
> gruppen med.
> "Når man snakker rockere", sagde redaktøren, "så siger man da ikke at de

Den hørte jeg også, men hvis det var så simpelt, at det bare drejede sig om
de ultra-kriminelle, så kunne man jo forvente at problemerne var væk, når
man får dem sat fast (bortset fra, at man jo får så korte straffe, at de er
ude igen året efter). Men sådan er det jo ikke, én ting er at knap 20% af de
unge mandlige indvandrere i kbh har en plettet straffeattest, og mange
bliver selvfølgelig ikke snuppet, så det er ikke noget med at kun 50
personer er problematiske, - noget andet er de problemer, du kan læse om i
Lars Olsens og i Bluitgens bøger. Fortalte jeg om fastelavn, hvor man ikke
havde fædregruppen til at holde opsyn, fordi den ikke faldt på samme dag på
Blågårdsplads og i den store gruppe kareer som ligger ved pladsen. I
karésamarbejdets fastelavn henter man kasser med boller fra bageren, og dine
ikke-problematiske indvandrerbørn væltede kasserne og trampede på
bollerne, - men det er jo bare et udtryk for socioøkonomiske vanskeligehder,
som vi må bære over med, og så glæde os over at have fået en sådan ekstra
farverig dimension til fastelavnsfesterne.

Selvfølgelig er det surt for fredelige indvandrere, at der er snak om de
problematiske, men vi kan jo ikke, som før år 2000, overlade diskussionen
til DF, fordi vi hellere ville lukke øjnene, måske netop for de
veltilpassedes skyld. Der er FOR mange mennesker som har, eller kender nogen
som har, været ude for voldsomme ting i forbindelse med alm. drengebander
eller festindtrængere og andre festlige indslag i hverdagslivet. Så din,
eller deres, fokusering på kun de 50 mand, den holder bare ikke, gid det dog
var så let.

Hvor mange af palæstinenserlovs palæstinenserne var det der var blevet
straffet, og er man ikke klar over, at der er et offer for hver
lovovertrædelse, dvs man har solgt mange danske familiers livskvalitet for
nogle tilfældige påtrængende libanesere, - som ikke havde det værre end en
million andre libanesere, - men der havde vi jo igen Det Radikale Venstre
for fuld udblæsning.

> Hvordan er det kommet dertil, at det er kækt at bruge et udtryk som
> "godhedsindustri" nedsættende? Modsætningen må jo så være klapsalver, når
> "ondskabens håndværk" bliver udøvet.

Røde Kors' formand bruger selv udtrykket "Nødhjælpsindustri", - når en
befolkningsgruppe udnævner sig selv til godhedens apostle og alle andre til
"svinehunde", så fortjener de naturligvis med rette den benævnelse, - lige
som mange også fortjener betegnelsen "ligusterhumanist".
Der er vel efterhånden ikke mange inden for godhedsindustrien, som ikke selv
har øvet selvkritik, og som indrømmer at de har været for bange for at
fortælle noget om de negative sider af indvandringen. Jeg blev selv
interesseret i området fordi jeg blev stangsur over alle de
jubel-beretninger, man skulle sluge fra de indvandringsglade, og altid med
en pegefinger og: "tillad dig ikke at have en anden mening, for så er du et
ondt menneske".
En af de mere morsomme er Arne Melchiors: "Ingen vil jo dog forlade sit
fædreland medmindre man er forfulgt, og har en god grund til det", - og ergo
burde alle have ret til offentlig forsørgelse i DK, uden at have bidraget
til grundlaget for den. Eller hans - og Benny Andersens - : Cigarer bliver
lavet på Cuba, æbler kommer fra Kina og kaffe fra Tyrkiet, ergo bør vi have
åbne grænser. Folk har jo lov at være naive, men andre har også lov til at
tænke sig om og forestille sig konsekvenser af naiviteten.

Der er lige en artikel i Weekendavisen, om hvordan dem der kom med tal på
indvandringsområdet blev overfaldet af ligusterhumanisterne, der er tre
eksempler: Rockwool-fonden der som den første dokumenterede arbejdsløsheden,
en kendt demograf, og ramaskriget da Vesselbo havde dokumenteret hvor mange
en lille grupper tyrkere i Ishøj var blevet til på 20 år pga
kæde-indvandring. Den kan læses også af ikke-abonnenter, - og der kan du
altså se godhedsindustrien i aktion, - selv om godhedsindustrien jo især
betegner de titusinder der lever af, at vi til stadighed får flere
indvandrere, - selv om vi ikke aner hvordan vi skal integrere dem.

Iøvrig sjovt, at i går på Deadline, var der en kvinde, som argumenterede for
hvordan vi "let" kunne løse problemerne. Krasnik spurgte, hvordan det kunne
være, at man ser samme type problemer i alle europæiske lande, selv om deres
politik på området er vidt forskellig, - den kom hun lynhurtigt hurtig væk
fra. Det ER nemlig et væsentligt spørgsmål, til dem der tror, at det er "Pia
Kjærsgaards skyld", at det går så ringe i Danmark.

Fra : jodem

Dato : 11-06-05 13:00

> [...]
> hurtig væk fra. Det ER nemlig et væsentligt spørgsmål, til dem der tror,
> at det er "Pia Kjærsgaards skyld", at det går så ringe i Danmark.

Jeg påstår jo ikke, at der ikke er kultursammenstød og problemer. Jeg kunne
ikke drømme om at se DF som årsagen, og de her ikke magt til at gennemføre
deres egne løsninger. Det er måske ikke engang hensigten, men
nederdrægtigheden er blot så meget større, hvis hensigten alene hare været
at samle tilslutning ved at profitere på folks usikkerhed. Jeg påstår ikke
at jeg har en løsning, jeg har ikke engang særlig tillid til pædagogiske
bestræbelser, allegevel mener jeg at DF-pædagogikken har skabt så betydelig
en klangbund for fremmedhad, at det, at den ikke i sig selv er strafbar, er
en demokratisk udfordring.

Ingen, såvidt det står til mig, skal være uvidende om, er, at adskillige
DF-ere har brugt racismen som middel i deres kamp for magten, hvillket nogle
af dem faktisk har dom for. Ledende partimedlemmer har helt bevidst
opmuntret til- og lagt andre grupper for had på grund af deres afstamning.
Det er vigtigt at fastholde og præcisere, at intet de har opnået og hvad i
øvrigt man måtte kunne fremhæve om dette parti retfærdiggør eller opvejer
dette forhold, fordi racisme er det mest modbydelige instrument, som findes
i omgangen mellem mennesker. Det var således den nødvendige infame kerne i
både apartheid og nazisme.
Der er intet forsonligt ved denne adfærd, som ikke bliver mindre afskyelig
af, at det står værre til andre steder i Europa og af påstanden om, at de jo
bare opmuntrer den fremmedangst der er latent i danskerne. Den legitimerer
også at den kommer til udtryk som racisme. Det er en skændsel, at borgerlige
partier har allieret sig med den, uanset det også lægger en dæmper på
frækhederne, og det er begrædeligt, at ordentlige folk fristes af en
indstilling, der har det klare rablende vanvid som nærmeste nabo. Jeg tænker
her på, hvordan afsindet rækker ud efter forgængeren Glistrup og typer som
Camre og Dahlerup.

Fra : Trunte

Dato : 07-06-05 17:24

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor er der aldrig vrøvl med kinesere, latinamerikanere,
> vietnamesere, hinduer...fortsæt selv listen.. besynderligt når danskerne
> ellers er så fremmedfjendske...

aldrig vrøvl med kineserne???... og tjek nedest i linket med
henvisning til relaterede historier.
http://www.dr.dk/nyheder/politik/article.jhtml?articleID=257778
Trunte

Fra : Alucard

Dato : 07-06-05 18:37

On Tue, 7 Jun 2005 18:23:56 +0200, "Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk>
wrote:

>aldrig vrøvl med kineserne???... og tjek nedest i linket med
>henvisning til relaterede historier.
>http://www.dr.dk/nyheder/politik/article.jhtml?articleID=257778

Efter hvad jeg kan se så er alle artiklerne om samme sag....

Men lad nu lige domstolene tale først....

Det kan jo være at der er tale om en storm i et glas vand.....

Som der står i en af atriklerne:

"Bedragerichefen oplyser, at politiet indtil videre ikke er stødt på
håndfaste beviser i form af skriftlige aftaler mellem de to ansatte og
kineserne, og at kriminalfolkene heller ikke endnu har fået afklaret,
hvor de ansatte skulle have fået pengene mellem hænderne. "

Det tyder på at sagen er temmelig tynd......

"En enkelt kineser har blot fortalt, at han afleverede pengene til og
modtog opholdstilladelsen fra en anden kineser. "

Det kunne være at han var blevet snydt af en landsmand.....

Men lad os nu se beviserne først......