Hvor gamle er killingerne?
Fra : Gitte

Dato : 05-06-05 14:51

Hej kattevenner.

Jeg er i lidt af et dilemma.
Vi har lige fundet en missemor med 4 killinger under en flisestak i
haven.

Det er en kat som de tidligere ejere havde, men den har altid levet som
"vildkat"
Vi har af og til set hende, men hun ville ikke vide af os og vores
hunde!
Hun har levet sit eget liv, og ville ikke kommer her ved huset og spise.

Vi har ikke set meget til hende det sidste årstid, men nu ligger hun
her.
Hun var meget bange i går og hvæste ad os, men er faktisk meget kælen nu
og jeg kan nemt komme til hende, og må gerne røre killingerne.

Dilemmaet består i at vi skal flytte om 6 uger, og de nye ejere vil
under ingen omstændigheder have kat.

Er der nogen af jer der vil vurdere killingernes alder?
Svar her i gruppen, så vil jeg maile et billede til dig.

Jeg har vejet den ene : 377 gr.

Kan vi nå at finde nye hjem til dem inden vi flytter?
De når ihvertfald ikke at blive 12 uger inden...men jeg vil helst ikke
aflive dem.

Venlig hilsen
Gitte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-06-05 15:13

Gitte wrote:
> [...]
> Hun var meget bange i går og hvæste ad os, men er faktisk meget kælen
> nu og jeg kan nemt komme til hende, og må gerne røre killingerne.

klart at hun bliver forskrækket....

> [...]
>
> Kan vi nå at finde nye hjem til dem inden vi flytter?
> De når ihvertfald ikke at blive 12 uger inden...men jeg vil helst ikke

du må gerne prøve at smide et billede til mig....

men jeg har nok en række spørgsmål til dig når det er, for adfærd er lige så
meget en indikator som udseende og vægt....

er der ikke en mulighed for at i kan tage missemor og killinger med jer??

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 05-06-05 15:44

Hej Gitte

Du skriver ikke hvor i landet i er men på
www.dyrenes-beskyttelse.dk kan du finde adresser og tlf.nr til deres
internater og på www.kattens-vaern.dk
finder du deres internater og tlf.nr. der er også
www.inges-kattehjem.dk forhåbentlig kan et af stederne hjælpe jer med den
lille familie.

--
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

Mahatma Ghandi

Fra : Lene Hansen

Dato : 05-06-05 19:58

Hej.

Du må love mig du ikke bare flytter fra den og dens børn. Så bed et internat
om hjælp eller hvad der nu er muligt i dit område. Du kan dog komme til
killingerne og missemor vil gerne have det, så helt umuligt er det vel ikke
at få dem "indendørs". Jeg har via en anden dyreværnsorganisation gjort et
meget stort stykke arbejde for vilde katte og prøvet at være med til at
begrænse at de formere sig. Mange vilde katte lever en kummerlig tilværelse.
Og hvis ikke du griber ind, så er der endnu flere vilde katte næste år!

Med venlig hilsen

Fra : Miver og Mulles mor,~

Dato : 05-06-05 20:10

<klip> Er der nogen af jer der vil vurdere killingernes alder?
> Svar her i gruppen, så vil jeg maile et billede til dig.
>
> Jeg har vejet den ene : 377 gr.

Som tommelfingerregel er vægten = uger
100gr. = 1 uge
200gr. = 2 uger