Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Negativ scanner
Fra : Jan Pedersen

Dato : 01-06-01 11:57

Er her nogen der er godt og grundigt inde i det der med negativ scannere ?

Jeg leder efter en scanner til mine negativer ..

KRAV:
USB
Hurtig
Kan tage 6 eller flere negativer af gangen
Har automatisk feeder

Jeg har kigget på en nikon ... men er det, det rigtige valg ?

Fra : Ole Kristian Bangås

Dato : 01-06-01 12:05

"Jan Pedersen" <danishmarine@pc.dk> wrote in

> [...]
> Kan tage 6 eller flere negativer af gangen
> Har automatisk feeder
>

> Jeg har kigget på en nikon ... men er det, det rigtige valg ?

I følge de butikkene jeg har vært innom: I sin prisklasse er det INGEN
scannere som overgår Nikon LS-40 (CoolScan IV). Er det noen som kan
fortelle meg hva denne koster i Danmark? I Norge kan man få den for 7500.
Jeg kommer til å kjøpe denne etter hvert.

--
Ole Kristian Bangås

Fra : Arneche Photo Design

Dato : 31-05-01 12:48

Hej

Nikon er jo lige kommet med de nye scannere, og de test jeg har læst, er der
ikke noget der kommer i nærheden af dem.
Prismæssig er de også ok

Ca Priser Excl Moms.:

Nikon IV ED : 6.795,-kr.

Nikon 4000 ED : 16.995,-kr

Har selv bestilt en Nikon 400 ED, og får den om ca. 14 dage, glæder mig til
selv at teste den.

--
Med venlig hilsen / Best regards.

Arneche Photo Design
v/ Per A. Jensen
E-Mail: arneche@email.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-06-01 13:03

"Arneche Photo Design" <arneche@email.dk> wrote in message
> Hej

> Ca Priser Excl Moms.:
>
> Nikon IV ED : 6.795,-kr.

Jeg er ikke sikker på at det er helt den samme:

Nikon Coolscan IV LS-40 ED

http://www.technikdirekt.de/english/katalog/article.asp?articleID=305695

men her koster den:

1.749 DM + 29 DM i fragt ~ 6845 DKR

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-06-01 13:05

> men her koster den:
>
> 1.749 DM + 29 DM i fragt ~ 6845 DKR

Altså inklusiv tysk moms, men koster ikke ektra når det købes i Danmark..
Dog er der vist specielle regler med den moms, hvis det er et større beløb.
og hvis det er et firma..

Fra : Jens Olsen

Dato : 01-06-01 14:05

Nikon Coolscan IV og LS 40 er den samme!

Se for øvrigt testen i det svenske majnummer af "Foto" hvor der testes
forskellige filmscannere.

Jens

On Fri, 1 Jun 2001 14:03:14 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

klip...

>Jeg er ikke sikker på at det er helt den samme:
>
>Nikon Coolscan IV LS-40 ED

....klip

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-06-01 13:11

"Arneche Photo Design" <arneche@email.dk> wrote in message

> Ca Priser Excl Moms.:
>

> Nikon 4000 ED : 16.995,-kr

http://www.technikdirekt.de/english/katalog/article.asp?articleID=305702

3699 DM + 29 DM i fragt ~ 14.350 DKR inklusiv tysk moms

Fra : Arneche Photo Design

Dato : 02-06-01 07:31

Hej Igen

klip...

1.749 DM + 29 DM i fragt ~ 6845 DKR

> [...]

klip...

Nikon IV ED : 6.795,-kr.

Jeg er ikke sikker på at det er helt den samme:

....klip

Øhhh... nu ved jeg altså ikke ret meget om foto og sådan. Hvad er et
negativ? Er det ikke det film der sidder i filmrullen inden det er blevet
fremkaldt?
Hvis det er det - findes der så virkeligt film-scannere der kan scanne film
inden(negativer?) de er blevet fremkaldt?

Mvh.
Stig N. Jepsen

....klip

> Negativer er den fremkaldte film, til papir billeder
> Positiver er fremkaldte Dias film.
> Film der er exponeret men ikke er fremkaldte, indeholder det latente
billede.

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 02-06-01 14:19

Hos http://www.totem.se i Helsingborg fås Nikon Coolscan IV LS-40 for
kun 6260,00 DKK alt inkl. baseret på kursen 82,27 for 100 SEK.

Det er det billigste jeg har kunne finde (og jeg har virkelig søgt
meget, da jeg også er på udkig efter denne).

I Photografica i Skinnergade i Kbh. K koster den 8995,00 kr. så turen
til Helsingborg tjener sig hurtigt hjem.

Læs mere om scannere og købernes mening på (engelsk)

http://www.photographyreview.com/reviews/film_scanners

Andre steder, der kan har interesse er

http://www.imaging-resource.com/SCAN1.HTM (omtaler dog ikke LS-40)

http://www.cix.co.uk/~tsphoto/tech/filmscan/index.htm har en meget
neutral sammenligning af forskellige scannere og har mange tips om hvad
man bør se efter.

Andre relevante links er

http://www.scantips.com/

Flemming Thor Hansen

Fra : Arneche Photo Design

Dato : 05-06-01 19:03

Hej

Tak for pris og links.
Ja man ser tydeligt at det ikke er helt lige meget hver man handler.

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 06-06-01 16:59

On Sat, 02 Jun 2001 15:18:47 +0200, Flemming Thor Hansen
<fth@nospam_mobilixnet.dk> wrote:

> [...]

Jeg har lige opdaget, at prisen på ovenstående hjemmeside er ex. svensk moms,
som på fotoudstyr også er 25% som i Danmark. Det giver så en pris på 9513 DKK
inkl. moms med dagens kurs på 80,63.

Så det er nok billigst at købe den i Tyskland, hvor prisen er 'kun' 1669 DEM =
ca. 6363 DKK hos http://www.dnet24.de

Håber ikke nogen har kørt forgæves til Sverige. Undskyld.

Flemming Thor Hansen

Fra : Michael Schrøder

Dato : 12-06-01 07:43

"Flemming Thor Hansen" <fth@nospam_post3.tele.dk> wrote in message

> [...]
DEM =
> ca. 6363 DKK hos http://www.dnet24.de
>
> Håber ikke nogen har kørt forgæves til Sverige. Undskyld.

Jeg var lige ved at køre

- men jeg kan ikke finde scanneren på www.dnet24.de ???

mvh Michael Schrøder

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 12-06-01 22:12

On Tue, 12 Jun 2001 08:42:30 +0200, "Michael Schrøder" <mis@fabel.dk> wrote:

> [...]

Vælg Digital-Foto i kategorierne til venstre
I øverste højre hjørne vælges Scanner og Nikon i combo-boxene og derefter
Suchen.

Flemming Thor Hansen
Fjern "no_spam " fra e-mail adressen ved e-mail svar
http://members.tripod.com/Flemming_Hansen
Billedgalleri på
http://community.webshots.com/user/flemmingthorhansen

Fra : Michael Schrøder

Dato : 13-06-01 07:24

wrote:

> Vælg Digital-Foto i kategorierne til venstre
> I øverste højre hjørne vælges Scanner og Nikon i combo-boxene og derefter
> Suchen.

De havde en fejl på deres sider - så de havde slet ikke nogen varer da jeg
kiggede

Så nu er det jo ikke noget problem at finde den.

mvh Michael

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 01-06-01 17:59

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 02-06-01 14:04

On Fri, 1 Jun 2001 18:58:49 +0200, in dk.fritid.foto you wrote:

>Øhhh... nu ved jeg altså ikke ret meget om foto og sådan. Hvad er et
>negativ? Er det ikke det film der sidder i filmrullen inden det er blevet
>fremkaldt?

Et negativ er en fremkaldt film til papirbilleder (farve eller
sort/hvid). Ordet negativ skyldes at farverne er omvendt (rød bliver fx
til grøn). Alternativt er en lysbilledfilm/dias som viser farverne
'rigtigt'.

>Hvis det er det - findes der så virkeligt film-scannere der kan scanne film
>inden(negativer?) de er blevet fremkaldt?

Nej.

>Mvh.
>Stig N. Jepsen

Flemming Thor Hansen

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 03-06-01 22:19

Tak for svaret.

/Stig

Fra : Niels

Dato : 04-06-01 13:47

Hej jeg har set en
Minolta 2800 dpi + usb til 4998 i Japan Foto

Hilsen Niels

">