Sin city vs. kingdon of heaven
Fra : Pierre Roland

Dato : 05-06-05 12:17

Mig og tøsen skal i biffen iaften, men ved ikke hvilken film vi skal se -
Sin City eller Kingdom Of Heaven?

Jeg vil egentlig gerne se begge film, men.................
På et punkt så syntes jeg også at jeg er ved at være mæt af alle de oltids
krigsfilm som der er blevet smidt ud på samle bånd de sidste par år, er
kingdom of heaven også en af dem, eller er den bedre end Alexandre, Troja
osv.
Sin City ser meget spændende ud men nu har jeg kun set de klip der vises i
tv og da ser det ud som om at det er en "tegnefilm", er det rigtigt?

Hvilken film ville i vælge?

Pierre

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-06-05 12:22

Pierre Roland wrote:
> [...]
> Sin City ser meget spændende ud men nu har jeg kun set de klip der
> vises i tv og da ser det ud som om at det er en "tegnefilm", er det

Helt klart Sin City. Specielt fordi du siger, at du er ved at være træt af
samlebånds-oldtids-krigsfilm-typen...

Sin City ligner tegnefilm ja. Der er ikke voldsomt meget historie, men
effekterne er fede, og "stemningen" af filmen er alle tiders. Jeg vil give
den 5 ud af 6 stjerner.. Men igen, skal du ind og se den med en pige, så vær
sikker på, at hun kan klare lidt slåskamp og sådan..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-06-05 16:44

Den 05-06-05 13.22 skrev Anders Houmark følgende:

> den 5 ud af 6 stjerner.. Men igen, skal du ind og se den med en pige, så vær
> sikker på, at hun kan klare lidt slåskamp og sådan..

Og det er altså ikke bare "lidt slåskamp og sådan". Den er /meget/ rå.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar: Information at your fingertips.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 05-06-05 23:56

Anders Houmark wrote:

> Helt klart Sin City. Specielt fordi du siger, at du er ved at være træt af
> samlebånds-oldtids-krigsfilm-typen...

Og lille højhellige Rory Gilmore i luder-outfit er også en god grund ;)

Fra : Sirannon

Dato : 05-06-05 12:25

Mellem de to ville jeg nok vælge Sin City. Det er computeranimation med
rigtige skuespillere. Dort/hvid med enkelte strøg af mest rød eller grønt.
En fantastisk visuel oplevelse.

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 05-06-05 12:33

"Pierre Roland" <prc@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sin City ser meget spændende ud men nu har jeg kun set de klip der vises i
> tv og da ser det ud som om at det er en "tegnefilm", er det rigtigt?

Jeg ville ikke selv være i film, jeg er fyldt op med amerikanske
storfilm...så kingdom of heaven ville jeg ikke bruge penge på i biffen.

Sin City ville jeg tilgengæld helt vild gerne se. Men tror ikke den er for
alle...det skulle være den bedst lykkedes tegnefilms filmatisering...det vil
jo være et plus for nogle og et minus for andre.

Men jeg tror det er helt sikkert, at Sin City er den af de to film, der er
mest sin egen....Kingdom of heaven er jeg sikker på vi har set før, bare i
en anden indpakning.

Mvh. Brian

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 05-06-05 12:34

> [...]
> Sin City ser meget spændende ud men nu har jeg kun set de klip der vises i
> tv og da ser det ud som om at det er en "tegnefilm", er det rigtigt?

PS: Tror dog ikke at sin city er noget for "tøsen", men nu kender jeg hende
jo ikke...men generelt vil den vist ikke appelere til piger....ihvertfald
ikke dem jeg kender

Fra : Per

Dato : 06-06-05 10:10

"Pierre Roland" <prc@tele2adsl.dk> wrote in message
> Mig og tøsen skal i biffen iaften, men ved ikke hvilken film vi skal se -
> Sin City eller Kingdom Of Heaven?

Kingdom of Heaven var en sej omgang at komme igennem. Orlando Bloom har slet
ikke format til at bære sådan en film.

Sin City er da OK, men ikke det helt vilde.

Fra : HC

Dato : 06-06-05 12:45

Sin City er ikke en 'tegnefilms' adaptation... Sin City er en overfed
tegneserie af Frank Miller, som også har været med-instruktør på filmen -
derfor Sin City er den mest vellykkede tegneserie-adaptation. Forfatteren,
Skaberen, og tegneren Frank Miller har selv været ombord på projektet - imod
projekter som den mislykkede LEague of Extraordinary Gentlemen, som intet
med tegneserien har at gøre - der er det originale oplæg meget bedre end
filmatiseringen.

HC

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-06-05 21:19

> [...]
> intet med tegneserien har at gøre - der er det originale oplæg meget bedre

kort sagt - Sin City er fantastisk! Jeg glæder mig helt sindssygt til et
gensyn.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-06-05 21:44

HC wrote:
> [...]
> derfor Sin City er den mest vellykkede tegneserie-adaptation. Forfatteren,
> Skaberen, og tegneren Frank Miller har selv været ombord på projektet

Så vil følgende sikkert glæde dig:

Frank Miller og Robert Rodriguez vender tilbare i 2007 med:
http://www.imdb.com/title/tt0458481/combined
og i 2008 med:
http://www.imdb.com/title/tt0458482/combined

Der er nok at se frem til.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Zeki

Dato : 07-06-05 17:25

> [...]
> krigsfilm som der er blevet smidt ud på samle bånd de sidste par år, er
> kingdom of heaven også en af dem, eller er den bedre end Alexandre, Troja

'Kingdom of Heaven' er ikke mere krigsfilm end 'Ringenes Herre' og sammen
med 'Alexander' kan de mere kategoriseres som drama.

Isoleret set er 'Kingdom of Heaven' flottest, 'Alexander' mest interessant
og 'Troy' mest underholdende.

Sin City er en gang ultra-vold pakket ind med visuelt banebrydende midler.
Den er ikke for alle, hvad 'Kingdom of Heaven' heller ikke er. Til gengæld
tror jeg at historierne i 'Sin City' er hurtigere glemt end den i 'Kingdom
of Heaven' som jo tager udgansgpunkt i rigtige begivenheder. Der er meget
mere at reflektere over hvis man er 'normal' biogænger og ikke går særlgt
meget op i filmteknik.

Mvh
Zeki