The Beatles - The Capitol Albums Vol. 1
Fra : sniper_Nolight

Dato : 05-06-05 10:55

Den boks har jeg lige fået i gave, af mine sønner her til morgen.
Jeg har læst lidt på nettet og fundet ud af, at det er de fire første
albums, men en smule ændret, så de lyder mere "amerikansk" - dvs. rumklang
og sån lidt.
Jeg har indtil nu samlet på alle de alm. engelske udgaver og mangler kun
nogle få - er jeg bedre tjent med at bytte denne boks og købe de sidste
engelske jeg mangler, eller er denne nye boks de engelske overlegne? - jeg
mener mht. stereo og lydkvalitet generelt - hvis de er meget bedre vil jeg
da beholde boksen og købe nogle evt kommene volumes...
Hvad er dommen? - er det helt tosset at have de 4 første albums igen, eller
kan jeg roligt fjerne filmen og nyde musikken, fremfor de albums fra
parlophone jeg har i forvejen?... jeg ved ikke lige hvad jeg skal stille op
med dem.
Sådan som George Martin mixede dem, vil jeg umiddelbart tro er bedre end
noget Capitol kunne stille op, men hvis de på den anden side er teknisk
overlegne i forhold til de mono udgaver jeg har, jeg så ved jeg ikke...
Jeg vil ikke have boksen bare for at have den, der skal være en grund til at
have den fremfor de 4 engelske udgaver... ja, så fik jeg vist gentaget mig
selv et par gange, så mon ikke I har forstået hvad jeg mener?

På forhånd tak.

Jeg vil lige slå fast at jeg ikke er den type samler der SKAL eje alt - jeg
ønsker i bund og grund kun "officielle" udgivelser - udover det har jeg past
masters og Anthology DVD'erne, så jeg søger egentlig bare det hvor jeg får
det bedste for mine penge og boksen er såmænd dyr nok, hvis det er en dårlig
investering i forhold til Parlophones udgivelser.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight