Barnaby-lignende spil?
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 04-06-05 22:22

Jeg så lige inspector Barnaby i fjerneren og fik løst til at spille nogle
kriminal-spil.
Altså spil, hvor man skal interviewe vidner og indsamle spor og på en
små-realistisk måde finde ud af, hvem morderen er.
Jeg vil dog helst undgå spil med en farlig deadline, hvor jeg kan vente at
blive dolket ned på ubehagelige tidspunkter.

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 04-06-05 22:58

Der er to danske spil: "Mistænkt" 1 & 2. Ganske gode og hyggelige. 1´eren er
dog bedst efter min mening. Der er ikke megen grafik at komme efter, men
gode alligevel. (Jeg tror ikke at du længere kan købe nr. 1, men skriv, hvis
du vil have en kopi) Derudover er der de amerikanske CSI-spil. Det er noget
lidt andet...man skal dog stadig "opklare" et mord el. lign. men det hele
blandes sammen med sædvanlig amerikansk sans for "dramatik". Men spillene er
dog tilforladelige. Endelig er der en del engelske hard-core spil, som
virkelig kræver at man sætter sig ind i sagerne...kan ikke lige huske nogle
navne, men konen og jeg opgav at finde ud af dem. Ikke fordi mordgåden var
noget specielt, men mere fordi det simpelt hen var for omstændigt at finde
ud af selve brugerfladen på spiller. Der er dog ingen tvivl om, at de
sikkert er gode, hvis man ellers giver dem en chance. Men igen... start med
Mistænkt 1 og muligvis 2´eren. De er fine.

Mvh

Jasper

Fra : Nerd Compuser

Dato : 05-06-05 23:00

On Sat, 4 Jun 2005 23:22:23 +0200, "Søren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

> [...]
>Jeg vil dog helst undgå spil med en farlig deadline, hvor jeg kan vente at
>blive dolket ned på ubehagelige tidspunkter.

Der findes et detektiv-adventure spil, som handler lidt om det du der
søger. I bedste Sherlock Holmes stil....

Microïds : Post Mortem, der udkom for ca. 2 år siden, med flot grafik
og alt det der. Det var samtidigt som Syberia....

Du er en privat-detektiv, der sådan set havde trukket dig tilbage, og
ikke længere arbejdede med lignende ting, men du bliver lokket til at
hjælpe en kammerat, der er blevet blandet ind i noget rod med en
mordsag på et hotel....

Jeg husker det som værende, spændende og ret omfattende.

Du kan læse lidt om det her:

http://www.microids.com/game.aspx?id=31

Eller her:

http://pc.ign.com/objects/490/490257.html

Det kan sikkert findes billigt et eller andet sted... Eller hentes på
nettet, hvis du hører til de mere skruppelløse, der ikke syntes at der
skal udvikles nye spil...

Med mange ønsker om en god sommer i NG'en og i den nonvirtuelle
verden...

Jan

Fra : Don

Dato : 06-06-05 21:00