Høj latency på lokal HL2 DM server!?
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 04-06-05 21:06

Jeg kører en lokal server på min egen 3GHz PC (1GB RAM), som er forbundet
til nettet med en 2MBit linje hos TDC. Jeg spiller lidt HL2 DM mod en
kammerat på denne server, men det er sjældent særlig godt, da både han og
jeg har høj latency og spillet derfor hakker. Han ligger på omkring 60-70 og
jeg på 10-30.

Jeg har prøvet at køre serveren på både port 27015 og 27016, men det gør
ingen forskel. Software firewall og antivirus er disablet og hardware
firewall i router er selvfølgelig åben på de pågældende porte

Hvad kan være galt? Både PC og internet-linje burde da fint kunne køre denne
server for 2 mand uden problemer!?

/Anders
--
Anders Lau Mandsholm, Århus

Fra : FedeDorit

Dato : 04-06-05 21:33

"Anders Lau Mandsholm" <mitfornavn@mitefternavn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad kan være galt? Både PC og internet-linje burde da fint kunne køre
> denne server for 2 mand uden problemer!?

hvad har du i upload??

Når man skal køre server er det vigtig med høj upload hastighed..dvs at
serveren kan sende trafik til dig/jer meget hurtigt.....

Hvis du kun har 128 i upload skal du nok op omkring 512 for at det kører
fornuftigt...det er ikke nok *kun* at have høj download når man kører
server...
Desuden skal du gå på serveren via LAN (Lokal netværk) for ikke at tage så
meget båndbredde.

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 05-06-05 22:28

"FedeDorit" <123@123.dk> wrote in message

> hvad har du i upload??

2048/512 - og det burde vel være rigeligt til 2 mand!?

> Desuden skal du gå på serveren via LAN (Lokal netværk) for ikke at tage så
> meget båndbredde.

Jeg joiner selv på LAN IP'en.

Er der forskel på om jeg laver en dedikeret server eller bruger "Create
server" efter at jeg har startet HL2? Jeg starter som regel en dedikeret
server, hvorefter jeg starter HL2 og joiner denne på den lokale IP.

/Anders

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 05-06-05 12:47

Anders Lau Mandsholm wrote:
> [...]
> firewall i router er selvfølgelig åben på de pågældende porte
>
> Hvad kan være galt? Både PC og internet-linje burde da fint kunne køre denne

prøv at skriv ping i consollen, det viser jeres ping. Lagentcy er hvor
hurtigt ens pc reagere, dog kan lagentcy forbedres ved at finde den
optimale cl_cmdrate og cl_updaterate. prøv evt med 85/85, 100/100 køre
dog selv med 20/100 og har lagentcy på 5. Så hvis jeres ping ved at at
skrive ping i consollen er ok så er det ikke din linje (40 er fint på
hl2 engine servers) men derimod clientens setting i cl_cmdrate og
cl_updaterate, men prøv at rod lidt med de settings. Kan oplyse ved
100/100 setting falder ens ping også lidt.

Hygge

AngelFire *KUK*
Clan-Server.dk Supporter

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 06-06-05 09:23

> [...]
> servers) men derimod clientens setting i cl_cmdrate og cl_updaterate, men
> prøv at rod lidt med de settings. Kan oplyse ved 100/100 setting falder

Hvordan får jeg konsollen frem? Har prøvet de sædvanlige taster for den
inkl. 1/2, men den kommer ikke frem?

/Anders

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 10:16