Dual RAM ?
Fra : jma

Dato : 04-06-05 20:19

Hej,
Jeg har denne computer:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375340
Der står vedr. RAM:
Ram FSB Understøttelse       PC3200 (DDR400)

Der allerede 1 blok 512MB PC3200 RAM i den.

Nu vil jeg gerne have 512, evt. 2x512 MB RAM yderligere og da gerne som
DUAL, men jeg ved ikke om det er muligt???

Nogen som kan hjælpe mig?

Mvh Jan

Fra : CopyCat

Dato : 04-06-05 21:45

> Nu vil jeg gerne have 512, evt. 2x512 MB RAM yderligere og da gerne som
> DUAL, men jeg ved ikke om det er muligt???

Hvis man ønsker at køre dual, så kan det kun lade sig gøre med 2 eller 4
stænger ram. for de skal sidde parvis ..

I øvrigt, for at kunne køre Dual DDR ., så skal begge ramkoldser være
identiske, så du må have den oprindelige klods ud, så du kan købe en magen
til ..

Det burde kunne virke .. men hvis du vil være helt sikker så fortæl hvilket
bundkort du har ..

~~Frank..

Fra : Mads

Dato : 04-06-05 22:22

On Sat, 4 Jun 2005 22:45:07 +0200, "CopyCat" <Not@vailable.Sorry>
wrote:

>Hvis man ønsker at køre dual, så kan det kun lade sig gøre med 2 eller 4
>stænger ram. for de skal sidde parvis ..

Mange bundkort med 3 RAM slots kan nu også godt køre Dual Channel
med alle 3 slots fyldte. Det gør mit Soltek SL-75FRN2 da.
Mvh Mads

--
Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely
in a pretty and well preserved body, but rather, skid in broadside,

Fra : jma

Dato : 04-06-05 23:16

CopyCat wrote:

> Hvis man ønsker at køre dual, så kan det kun lade sig gøre med 2 eller 4
> stænger ram. for de skal sidde parvis ..

Jep - det er jeg med på. Men kan jeg beholde 1 blok i som ikke er dual?
Dvs. køre 2 parvis som er dual samt den jeg har i forvejen som ikke er dual?
I øvrigt hvor meget vinder man egentlig ved at køre dual?

> [...]
> til ..
>
> Det burde kunne virke .. men hvis du vil være helt sikker så fortæl hvilket

Bundkortet: VIA K8T800 - så vidt jeg kan se understøtter det dual...

/Jan

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 05-06-05 00:56

> Bundkortet: VIA K8T800 - så vidt jeg kan se understøtter det dual...
>
> /Jan

det er chipsettet der hedder k8t800. ikke dit motherboard.

jeg vi skyde på du har en athlon 64, hvis det er en socket 939 kan den
køre dual, ellers kan den ikke

Fra : CopyCat

Dato : 05-06-05 08:04

> jeg vi skyde på du har en athlon 64, hvis det er en socket 939 kan den
> køre dual, ellers kan den ikke

Det er Socket 754., Amd 64 .. iflg linket til Shg.dk

~~Frank .,

Fra : Jan M. Andersen

Dato : 06-06-05 13:18

Den Sun, 05 Jun 2005 09:04:18 +0200. skrev CopyCat:

> Det er Socket 754., Amd 64 .. iflg linket til Shg.dk

Jo I har ret. Den kan ikke køre dual RAM, så jeg må nøjes.
Tak for hjælpen.
Hilsen Jan