Uhumske ældre boliger - 1h/3uge hjemmehjæl~
Fra : Bo Warming

Dato : 04-06-05 16:43

http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=381197

Nogle ældre kan ikke stå op på en stol, ynker socialministeren dem. Men er
det så farligt at høje hylder ikke bliver afstøvet?

Er vi ikke perfektionistiske og det der er virkelig vigtigt, kan alle
pensionister uden lammelse faktisk klare uden hjemmehjælp.

Er det ikke sundest for den ensomme gamle, der mangler udfordringer, at
hjemmehjælp kun bruges hvor absolut nødvendigt?

Min far jokede at når der skulle bruges skovl for at komme frem, er der brug
for rengøring. Så vidt vil jeg ikke gå - men det er farligt at ynke og øse
milde gaver ud over svage, som derved for alvor bliver svage.
Selvmedlidenhed kan blive selvopfyldende profeti - selvhjulpenhed gør stærk
og sund.

"For hver sygdom, lægerne helbreder med medicin, fremkalder de ti hos raske
mennesker ved at indpode dem med den virus, som er tusind gange mere farlig
end nogen mikrobe: ideen at man er syg Marcel Proust, 1871-1922

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-05 22:48

Bo Warming wrote:

> http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=381197
>
> Nogle ældre kan ikke stå op på en stol, ynker socialministeren dem. Men
> er det så farligt at høje hylder ikke bliver afstøvet?

Det er jo ikke alle, der har din hygiejniske standard.

> [...]

> Er det ikke sundest for den ensomme gamle, der mangler udfordringer, at
> hjemmehjælp kun bruges hvor absolut nødvendigt?

Helt så enkelt er det nok ikke, det er vist et område,
du ikke kender så meget til.

> Selvmedlidenhed kan blive selvopfyldende profeti - selvhjulpenhed gør
> stærk og sund.

Her er vi nok enige. Men det kan ikke bruges til at
tage nødvendig hjælp fra dem, der ikke kan klare sig
selv.

Er du ikke lidt ude af synk med DF i dette her?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 05-06-05 03:46

"vidal (at) webspeed.dk" <"vidal (at) webspeed.dk"> wrote in message

> Det er jo ikke alle, der har din hygiejniske standard.

Min hygiejne = sygdomsforebyggelse er PERFEKT
Måske din er mere æstetisk, men skønhed skaber ikke en lykke, der rager stat
eller andre.

> Helt så enkelt er det nok ikke, det er vist et område,
> du ikke kender så meget til.

Cirka så meget som andre - selvom vi har forskellig smag om småting.Søg ikke
at pådutte højreorienterede nul-empati.De tænker blot længere ud i fremtiden
i deres altruisme.

"Der findes overfladiske og dybtgående egoister. De sidste
kalder man altruister" Egon Friedell, jødisk kulturhistoriker i Wien indtil
han gjorde selvmord ved anschluss 1938. Betydningsfuld for både Glistrup og
mig.

> Her er vi nok enige. Men det kan ikke bruges til at
> tage nødvendig hjælp fra dem, der ikke kan klare sig
> selv.

Alle har gavn af at pengene bliver i borgernes lommer - at skattetrykket
halveres.

> Er du ikke lidt ude af synk med DF i dette her?

Jo, jeg er glistrupist mere end pianist. Men DF er det mindst dårlige parti,
med liv i p.t.
--------------------
Min sætten fest og farver på mit liv med fri forskning i lort og pis, sigter
ikke kun mod inkontinente gamle, som jeg fik artikel i Ugeskrift for Læger
optaget om.
Jeg tænker også på rationel gyllehåndtering og har lige gjort en
Columbusæg-opdagelse , hvis jeg skal være ubeskeden.
I mit to-liter agurkeglas i mit soverum lægger jeg mine lorte i
hundepose(indtil jeg tømmer efter ca tyve), og det sikrer lugtfrihed,
For en måned siden begyndte jeg at skrue metallåget på med kun een hånd, for
at kunne gøre det hurtigere, dovnere, mens jeg læsr avis i sengen. Altså
ikke dreje HÅRDT i.

Det gav ikke lugt, men iforgårs så jeg maddiker i glasset og tørre flueæg
ved kanten. Dvs at fluer har lagt æg ved kanten og nogle æggene er næsten
levende små maddiker der kunne forcere den smalle sprække mellem metallåg og
glasgevind.De har jo ikke læggebrod.
Føj, de skal dø, tænkte jeg og mindedes min praktisk anlagte forelæser der
for talte (i en madkemitime) at der lægges sort plastik folie over
møddinger, og så dør maddikerne af varmen når solen skinner, og flueplagen
nær (fortidens) stalde minimeredes.

Så jeg skruede glasset til med to hænder, hårdt, og satte det på radiatoren,
som jeg skruede op for, og da jeg en time senere åbnede, var maddikerne
varmedøde (((og et døgn senere havde dødsstivhed gjort dem indskrumpne,
skønt der ikke kunne ske indtørring i det lille 100% fugtige drivhus som
glasser er)))
Da jeg næste gang skulle lægge en frisk lort i hundepose i glasset bemærkede
jeg at der ikke slog mig lortelugt i ansigtet under den sekundhurtige åbne
periode. Dvs at maddikerne fra de var milimeter lange til de blev
centimeterlange har ædt og omdannet de skatoler og indoler og merkaptaner
der gør lort og gylle så slemt lugtende. Måske det kan revolutionere
landbrugets fækal management, som hollænderne er begyndt at lade ske adskilt
fra urin management, altså ikke blande til gylle.
Men min ny viden når måske aldrig frem til den, der kunne bruge det nyttigt.
Fremtiden er måske kæmpe gylletanke som de danske i Polen - men vedr små
tætbefolkede lande kan der være gavn i min iagttagelse.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 08:16

Bo Warming wrote:

> [...]
>

> Min hygiejne = sygdomsforebyggelse er PERFEKT
> Måske din er mere æstetisk, men skønhed skaber ikke en lykke, der rager

De fleste vil betakke sig for at sidde i en stol og
skide i et syltetøjsglas, men støv og skidt vokser,
om de så bliver syge af det eller ej. Rengøring har
andre formål end sygdomsbekæmpelse. Det accepterer
stort set alle.

--
Venlig hilsen,

Villy

Fra : Bo Warming

Dato : 05-06-05 08:47

> [...]
> om de så bliver syge af det eller ej. Rengøring har
> andre formål end sygdomsbekæmpelse. Det accepterer

Altså du erkender at din nazi-antisemitiske injurieren om "BW' hygiejningske
standard" var laveste uetiske flertalsdiktatoriske SMAGSDOMMERI.

Der er ikke gnist at funktionelt indhold - du er blot betændt af had og
lyvelyst og
_aparte skal kanøfles_

Er der en rod i virkeligheden vedr dine hallucinationer om "støv og skidt
vokser". Copypaste. Eller har du lagt noget ind mellem mine linier, som din
fascistiske sorte sjæl ikke kan stå ved
Når skitzofrent-psykotiske - som ligner dig og er fjernt fra mig - hører
stemmer eller ser spøgelser ved højlys dag, så er der ofte en fjer der er
blevet til fem høns.

Men du klarer dig helt uden tilknytning til virkeligheden - nul fjer - ikke?

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 10:36

Bo Warming wrote:

> "vidal (at) webspeed.dk" <"vidal (at) webspeed.dk"> wrote in message
2.news.tele.dk...

> Altså du erkender at din nazi-antisemitiske injurieren om "BW'
> hygiejningske standard" var laveste uetiske flertalsdiktatoriske
> SMAGSDOMMERI.

Det var det, du reducerede rengøringen til et problem
med lidt støv på den øverste hylde, der fik mig til at
reagere. *Det* har intet med virkeligheden at gøre.

> Der er ikke gnist at funktionelt indhold - du er blot betændt af had og
> lyvelyst og
> _aparte skal kanøfles_

Så, så, jeg gav dig jo netop ret i din hovedbetragtning
i indlægget: "Selvmedlidenhed kan blive selvopfyldende
profeti - selvhjulpenhed gør stærk og sund."

> Er der en rod i virkeligheden vedr dine hallucinationer om "støv og
> skidt vokser". Copypaste.

Du kalder det støv på de øverste hylder, det er ikke en
realistisk beskrivelse af problemet. Hvis det var korrekt,
havde du ret.

> Eller har du lagt noget ind mellem mine
> linier, som din fascistiske sorte sjæl ikke kan stå ved

Hehe, jeg tror ikke, du har forstået indlægget.

> Når skitzofrent-psykotiske - som ligner dig og er fjernt fra mig - hører
> stemmer eller ser spøgelser ved højlys dag, så er der ofte en fjer der
> er blevet til fem høns.

Dine indlæg byder ofte til fortolkninger, ja.

> Men du klarer dig helt uden tilknytning til virkeligheden - nul fjer -
> ikke?

Masser af fjer, ikke ret mange høns i dine indlæg.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 05-06-05 15:34

> Du kalder det støv på de øverste hylder, det er ikke en
> realistisk beskrivelse af problemet. Hvis det var korrekt,
> havde du ret.

Ikke mig men socialministeren skrev om at de gamle ikke altid kan stå op på
en stol, og derfor har brug for hjemmehjælp.
Jeg har en kone der hygger sig med at rengøre høje hylder, men jeg gætter på
at ministeren har haft afstøvning af høje bogreoler i tankerne. Hvad kan det
ellers være , som hjemmehjælpere skal stå på stole for? For at finde hvor de
gamle gemmer kontanter, så de kan stjæle?

> Dine indlæg byder ofte til fortolkninger, ja.

Aldrig. Jeg udtrykker mig konkret.
Behøver vi al den hjemmehjælp?
Hvis de gamle kunne få hvad det koster i stedet for, ville de hellere
forsøde alderdommen med indkøb af lækkerier til sig selv og børnebørnene.
Ingen sygdom vil opstå - når vi ser bort fra lammede, der har
hjemmesygeplejerske, og lignende.

Fra : Jim

Dato : 05-06-05 10:49

"vidal (at) webspeed.dk" <"vidal (at) webspeed.dk"> skrev i en
meddelelse news:42a2a6a6$0$192$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> om de så bliver syge af det eller ej. Rengøring har
> andre formål end sygdomsbekæmpelse. Det accepterer

Mon man skulle bestille "Rent Hjem"-pigerne til at besøge BW..
De vil løbe skrigende bort, når BW lukkede døren op.

J.

Fra : Bo Warming

Dato : 05-06-05 15:17

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message
> "vidal (at) webspeed.dk" <"vidal (at) webspeed.dk"> skrev i en meddelelse

> Mon man skulle bestille "Rent Hjem"-pigerne til at besøge BW..
> De vil løbe skrigende bort, når BW lukkede døren op.

Folk der kommer for at hjælpe, er oftest egoister og benytter enhver
lejlighed til at gøre sig kostbare og strejke - privat rengøring bør
erstatte al hjemmehjælp.

Biblioteket der pludselig afbryder lovet service, fordi de er politisk
uenige med mig, er et grotesk eksempel - hvad om du var afhængig af
udbringning af mad, og den skatteyderbetalte, monopoliserede skrankepave med
maden, besluttede at du er rødhåret og han vil ikke bringe ud til rødhårede?
Skal livline, der gør sig uundværdlig, pludselig kappes uden varsel, sådan
som man gjorde mod mig i månedsvis. Uden varsel. Rent psykopatisk had mod
dem, man er uenig med.

Fra : Peter Bang

Dato : 05-06-05 11:32

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev:
> [...]
>landbrugets fækal management, som
>hollænderne er begyndt at lade ske adskilt
>fra urin management, altså ikke blande til gylle.

Hvis du nu udtænkte en drivhus-lignende anordning omkring Bjelkes
Allé, med en overtryks-mekanisme ... så kunne du skide direkte på
gulvet. Det er da langt det nemmeste. Og skulle der alligevel
dukke enkelte maddiker op i lokalområdet, jah ... så er man jo
aldrig helt alene ...

Fra : Bo Warming

Dato : 05-06-05 15:06

"Peter Bang (slet E25YB)" <peterbang@E25YBprivat.dk> wrote in message

> [...]
> gulvet. Det er da langt det nemmeste. Og skulle der alligevel
> dukke enkelte maddiker op i lokalområdet, jah ... så er man jo

Tydeligvis er du uden teknisk indsigt vedr dette kæmpe produktions- og
miljø-problem.
Dengang landmændene havde problem med fluer fra kvægmøddinger, trak de sort
folie som det der bruges til affaldssække, hen over den del af gårspladsen,
som fluerne udklækkedes i, og da maddiker er sarte væsener, døde de af
varmen under folien.
Hvis danske landmænd i stil med de hollandske lod svineafføringen adskille
fra urinen, kunne de - som jeg ved et tilfælde kom til i lille glas - opnå
at fluer lagde æg, og larver åd lugtende stoffer, og ved at lukke tæt så
temperaturen stiger (og måske ilten aftager i koncentration) kan maddikerne
aflives lige før de forpupper sig, så man undgår en masse fluer.
Der er forsøgt talrige dyre metoder vedr gylleproblemet -
ultravioletbestråling, omvendt osmose, dekantering osv osv. Alt er
milliondyrt. Måske tricket her kan være af værdi. Men da min far var medlem
af opfinderforeningen Daffo, var alle ingeniørerne der enige om, at firmaer
lider af et "ikke opfundet her" syndrom, så de nødig lytter til
uprofessionelle.

Dumme vitser viser at man er undertrykt og ikke frigjort af tabuer.

Fra : Kim2000

Dato : 05-06-05 00:54

> Er det ikke sundest for den ensomme gamle, der mangler udfordringer,
> at hjemmehjælp kun bruges hvor absolut nødvendigt?

Det er i hvert fald milevidt fra den gaveregn som DF mener landets
pensionister skal have raget til sig. Jeg oplevede på VUC at en af mine
medstuderende (70-75 år) var nødt til at cykle hjem for at låse
hjemmehjælperen ind. Well, kan man læse på VUC og cykle 6 km hver vej,
så kan man vel også selv støvsuge, men som han sagde "det er dumt at
sige nej". Og bevares, jeg ville da heller ikke sige nej, hvis nogen gad
komme og støvsuge og vaske de beskidte tallerkener op.

mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 08:10

Kim2000 wrote:

> [...]
> sige nej". Og bevares, jeg ville da heller ikke sige nej, hvis nogen gad
> komme og støvsuge og vaske de beskidte tallerkener op.

Det er ikke nogen typisk situation, du beskriver,
ihvertfald ikke i denne del af landet. Men misbrug
finder nok sted i enhver ordning.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 06-06-05 05:53

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote in message

> [...]
> nej". Og bevares, jeg ville da heller ikke sige nej, hvis nogen gad komme
> og støvsuge og vaske de beskidte tallerkener op.

DF danser efter behandlersamfundets pibe - modsat Glistrup. Trist. Men de
har ret i det vigtige - muslimfarlighed.

Din fine historie med at oldingen vil glæde hjemmehjælperen ved ikke at
"sige nej", minder mig om sølvbryllupsparret, der indser at han kan bedst
lide overkrydderen og hun bedst underkrydderen men i 25 år har de opofrende
givet partneren hvad de helst selv ville have, FOR AT VÆRE GODE. Altså:
godhed gør skade, når ikke åbenhed og selvbestemmelse.

Vi importerer muslimer FOR AT NYDE VOR EGEN MEDLIDENHED